Ik weet het niet meer
- Jos van den Elshout
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik weet het niet meer
Hoi allemaal.
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Nikon D60 met 28-55 Vr kit-lens.
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit foto's en het gebruikersgemak (ik ben een beginner).
Alleen wil het feit dat ik nu, na 2 weken al een beetje spijt heb dat ik geen "kit" heb aangeschaft. (met een telelens erbij)
Ik wandel graag, en heb laatst een vos gefotografeerd. Op de foto was echter geen vos meer te bekenen, dus mistte ik een telelens. Ook een nest kramsvogels gaf niet het gewenst resutaat, terwijl ik 2 meter van het nest afstond.
Daarom mijn vraag, schaf ik mijzelf een 55-200 VR aan, of gelijk een 70-300 VR. Ik zie mijzelf niet in de bossen verscholen zitten wachten op een beestje, dus het gewicht en afmeting zijn wel belangrijk.
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke verschillen in die laatste 100 mm.
Fotograferen met statief zie ik mijzelf ook nog niet doen. Ik wandel graag in de bossen, en fotografeer wat ik tegenkom. Van een vlieg, kikker tot een buizerd
Bij voorbaat dank.
ps ik ben van plan om al snel tot de aanschaf over te gaan, omdat ik hoop dat ze mij nu nog kennen in de winkel waar ik de D60 gekocht heb.
Jos
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Nikon D60 met 28-55 Vr kit-lens.
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit foto's en het gebruikersgemak (ik ben een beginner).
Alleen wil het feit dat ik nu, na 2 weken al een beetje spijt heb dat ik geen "kit" heb aangeschaft. (met een telelens erbij)
Ik wandel graag, en heb laatst een vos gefotografeerd. Op de foto was echter geen vos meer te bekenen, dus mistte ik een telelens. Ook een nest kramsvogels gaf niet het gewenst resutaat, terwijl ik 2 meter van het nest afstond.