Welke lens bij de Nikon D60?
Welke lens bij de Nikon D60?
Hallo,
Ik ga binnenkort een Spiegelreflex kopen. In de wereld van de spiegelreflexen ben ik nog helemaal nieuw. Ik heb mijn oog laten vallen op de Nikon D60. Nu word daar standaard de 18-55mm lens bij geleverd.
Nu heeft een kennis de Nikon D80 met een 18-70mm lens. Dat vind hij een fijne lens. Nu is mijn vraag wat het verschil van die 2 lenzen is behalve de prijs. Zit er veel (belangrijk) verschil in? of kan ik beter gewoon dat standaard paket kopen met de 18-55mm lens?
alvast heel erg bedankt,
Robin
Ik ga binnenkort een Spiegelreflex kopen. In de wereld van de spiegelreflexen ben ik nog helemaal nieuw. Ik heb mijn oog laten vallen op de Nikon D60. Nu word daar standaard de 18-55mm lens bij geleverd.
Nu heeft een kennis de Nikon D80 met een 18-70mm lens. Dat vind hij een fijne lens. Nu is mijn vraag wat het verschil van die 2 lenzen is behalve de prijs. Zit er veel (belangrijk) verschil in? of kan ik beter gewoon dat standaard paket kopen met de 18-55mm lens?
alvast heel erg bedankt,
Robin
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
doe dan maar een Tamron
En wat dacht je van de Tamron 17-50mm 2.8.
Prijs/kwaliteit helemaal toppie
Patrick ik dacht dat jij dit wel zou zeggen, nu moet ik het weer doen
Groetjes George
Prijs/kwaliteit helemaal toppie

Patrick ik dacht dat jij dit wel zou zeggen, nu moet ik het weer doen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: doe dan maar een Tamron
Dan kan ik het ook niet laten...George Fennes schreef:En wat dacht je van de Tamron 17-50mm 2.8.
Prijs/kwaliteit helemaal toppie![]()
Patrick ik dacht dat jij dit wel zou zeggen, nu moet ik het weer doen![]()
Groetjes George
Ook een goede lens is de 16-85 VR. Duurder, maar je hebt wat meer bereik aan beide kanten én VR!
Groet,
Marcel
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Helemaal met Tammo eens, De Tamron 17-50 heeft toch geen motor, en dan heb je op de D60 toch geen autofocus, of klets ik nu uit mijn nek.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Hé Tammo! Ik had al zo'n vermoeden jou in dit draadje tegen te komen :mrgreen:Tammo Schut schreef:Ik ondersteun het advies van Marcel. De 16-85 VR. Een mooie allround lens, met een heel mooi bereik.Misschien iets minder lichtsterk, maar dat wordt voor een belangrijk deel gecompenseerd door VR. Door VR met minder licht toch uit de hand foto's schieten.
Tammo
Maar ik denk persoonlijk dat de 16-85 de beste keus is. En, de prijzen zakken met de week!
Laatst gewijzigd door Weef op za mei 10 2008 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wow!
Zo snel en zo veel antwoorden heb ik nog nooit op een forum gehad!
Super bedankt alvast!
Ik denk dan toch dat ik de 18-70 wil nemen want de 16-85 VR vind is ietswat duur met de rest erbij...
En die zou ik later (als ik wat gespaart heb) er altijd nog bij kunnen kopen of heeft dat dan niet veel nut?
Nog heel erg bedankt voor de reacties!
robin
Super bedankt alvast!
Ik denk dan toch dat ik de 18-70 wil nemen want de 16-85 VR vind is ietswat duur met de rest erbij...
En die zou ik later (als ik wat gespaart heb) er altijd nog bij kunnen kopen of heeft dat dan niet veel nut?
Nog heel erg bedankt voor de reacties!

robin
Tja, Robin. We kunnen niet altijd kopen wat we willen. Ik weet het.robiinhorst schreef:Wow!
Super bedankt alvast!
Nog heel erg bedankt voor de reacties!![]()
robin
Maar de 18-70 is ook een goede lens met een leuk bereik. En beter dan de 18-55 mm. Veel plezier er mee.
Tammo
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Zonder motor in de lens heb je inderdaad geen AF op de D60.flippie17 schreef:Helemaal met Tammo eens, De Tamron 17-50 heeft toch geen motor, en dan heb je op de D60 toch geen autofocus, of klets ik nu uit mijn nek.
Maar er is onlangs een versie van de 17-50 uitgekomen met motor, als je een 17-50 koopt dan kun je hem dus beter even uitproberen op de camera, want als hij al wat langer in de winkel ligt dan zal hij waarschijnlijk geen motor hebben en ik weet niet of je dat aan het typenummer kunt zien.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: doe dan maar een Tamron
Ik wilde het gras niet voor je voeten wegmaaien.George Fennes schreef:En wat dacht je van de Tamron 17-50mm 2.8.
Prijs/kwaliteit helemaal toppie![]()
Patrick ik dacht dat jij dit wel zou zeggen, nu moet ik het weer doen![]()
Groetjes George