Welke camerainstellingen (D200) voor de 70-300VR?
-
Tammo Schut
Welke camerainstellingen (D200) voor de 70-300VR?
Na een eerste kennismaking met de 70-300VR vraag ik me af wat de beste camerainstelling voor deze lens is. De donkere partijen gaat wat te snel over in zwart, zonder doortekening. En met een belichtingscorrectie (via NX) worden de lichte partijen weer te licht. De lens is erg contrastrijk.
Heeft iemand dezelfde ervaring en zo ja, wat er aan gedaan?
Tammo
Heeft iemand dezelfde ervaring en zo ja, wat er aan gedaan?
Tammo
-
ArTe
- MvBoetzelaer
- Clublid

- Contacteer:
Op een D200 werkt dat net ff anders dan een D80. Een D200 kun je het beste 1/3-2/3 stop in de + corrigeren. Dit kan overigens heel handig in de "fijnafstemming belichting" in de persoonlijke instellingen in stapjes van 1/6 EV. Als het met belichtingscorrectie niet werkt, probeer in Capture NX dan eens de D-lightning. Daarmee licht je specifiek de schaduwpartijen op. Het is een heel krachtig middel. Aan het dynamisch bereik van de camere kun je echt niets doen.
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
Tammo Schut
Ja, de instellingen had ik al via fijnafstemming aangepast. Dat werkt inderdaad goed. Ik zal de D-lightning eens uitproberen. Thx.MvBoetzelaer schreef:Op een D200 werkt dat net ff anders dan een D80. Een D200 kun je het beste 1/3-2/3 stop in de + corrigeren. Dit kan overigens heel handig in de "fijnafstemming belichting" in de persoonlijke instellingen in stapjes van 1/6 EV. Als het met belichtingscorrectie niet werkt, probeer in Capture NX dan eens de D-lightning. Daarmee licht je specifiek de schaduwpartijen op. Het is een heel krachtig middel. Aan het dynamisch bereik van de camere kun je echt niets doen.
Tammo
-
Tammo Schut
-
Jos
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Geen ruis in de voormalige donkere delen (dus na D-lighting)? Had ik op mijn D70 vaak...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
-
Tammo Schut
-
Tammo Schut