Vraagje over Fuij Pro160S

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
Pruimpit

Vraagje over Fuij Pro160S

Bericht door Pruimpit » zo mei 11 2008 10:35 am

Laatst heb ik voor de verandering een filmpje fuij pro 160s volgeschoten. Laten ontwikkelen en afdrukken bij een fotozaak die zelf nog ontwikkelt.

Toen ik de foto's zag was ik overdonderd. Tot dusver gebruikte ik meestal Fuij superia 400. Maar ook wel 100 of 200.

De foto's leken zoveel beter van kwaliteit, vooral de kleurweergave. Of wil ik dat nu graag zien :?

Daarom besloot ik nog een filmpje te halen. Omdat ik nu in Leeuwarden was, ging ik daar naar een fotozaak waar ik ook wel regelmatig kom.

Daar hadden ze niet zulke filmpjes, ook niet van Kodak. De verkoper zij, dat het verschil met superia te klein was. Dat je dan verschillende stappen moet uitvoeren om het verschil te kunnen zien.

Moeten zulke fimpjes anders ontwikkeld en afgedrukt worden om het verschil te kunnen zien :?:

Helaas luisterde ik maar met een half oor naar de verkoper omdat ik ondertussen zat te twijfelen of ik nu wel of niet een gewoon superia filmpje zou kopen, of naar een andere fotozaak zou gaan.

Maar gelukkig zijn hier vast wel enkelen die mij daar wat meer over kunnen vertellen. Ook al is Gerrit er dan niet meer :wink:

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo mei 11 2008 12:12 pm

Bij mij staat er nog eentje klaar om ontwikkeld te worden. Inderdaad een Fuji Pro 160 (ik heb dan de C variant). Dus ik kan je nog niet vertellen hoe goed of het is.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » zo mei 11 2008 12:23 pm

a90 schreef:Bij mij staat er nog eentje klaar om ontwikkeld te worden. Inderdaad een Fuji Pro 160 (ik heb dan de C variant). Dus ik kan je nog niet vertellen hoe goed of het is.
Ik heb de S variant. Wat is eigenlijk het verschil?
Ben benieuw naar jou resultaten.
Helaas heb ik geen goede scanner, maar die wordt nog wel eens aangeschaft :)

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo mei 11 2008 12:25 pm

Ik heb nog wel een test ergens slingeren in een of ander blaadje maar er zitten wat subtiele verschillen in de verzadiging dacht ik. (weet het niet meer 100% zeker overigens)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

miesnert

Bericht door miesnert » vr mei 30 2008 3:31 pm

PRO 160C is een film met meer saturatie.
Als je deze film mooi vindt zou ik je overigens ook aanraden om een keer Fujicolor Superia Reala uit te testen! Prachtige gesatureerde film.

Tevens wil ik even zeggen dat er wel degelijk een verschil is tusesn de PRO 160, superia reala en gewoon superia is. De korrel is bij de professionele films kleiner (wat betekend dat je een scherpere foto krijgt), en de kleurweergave is toch echt anders.

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » vr mei 30 2008 4:22 pm

Fujicolor PRO 160S/C films worden in het standaard C41 proces ontwikkeld.
De PRO 160S is vooral bedoeld voor een neutrale weergave met zeer goede huidtinten. De PRO 160C geeft een hoger contrast. Zie de Fujifilm datasheets:
http://www.fuji.nl/ufc/file/fujifilm_si ... ro160s.pdf
http://www.fuji.nl/ufc/file/fujifilm_si ... ro160c.pdf
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”