D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
rene de wit

D200

Bericht door rene de wit » vr mei 16 2008 2:09 pm

ik ben overgestapt van een D70 naar een D200
ik ben niet altijd tevreden met mijn foto's
die wil ik plaatsen en door jullie van commentaar c.q. advies laten voorzien
hoe plaats ik foto's op het forum ?
in jpg of nef ?

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr mei 16 2008 2:16 pm

Rene,

De procedure om een foto te plaatsen kan je hier vinden:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=6964

Het is in ieder geval in Jpeg en zeker niet in NEF en met een grote van 800x600pixels.

Succes.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Wienand

Bericht door Wienand » vr mei 16 2008 2:20 pm

Hoi Rene,

Allereerst welkom, en gefeliciteerd met je D200. Ik heb deze sinds december en heb er geen spijt van hiermee de overstap van analoog gemaakt te hebben.

Fotos plaats ik meestal door een webalbum in Picasa te maken. Als je dan in Picasa de fotos bekijkt zie je ergens een stukje tekst waar staat wat te doen als je naar de foto wilt verwijzen vanaf een andere pagina. Daar heb je dan een stukje html wat je gewoon in het bericht plakt, en dan werkt het :D Dit is alleen mogelijk met jpg's.

Waar ben je precies niet tevreden over? Ik ben er de laatste maanden pas achtergekomen dat nabewerken wel degelijk nodig is om de fotos mooier/beter te laten worden.

Wienand

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr mei 16 2008 2:45 pm

Het kan ook heel goed afhangen van de instellingen van je D200. De door mij geplaatste foto's in het draadje van de NCN Roofvogelshoot zijn niet bewerkt en komen zo uit de D2h en D200.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

rene de wit

gelukt !

Bericht door rene de wit » zo mei 18 2008 11:17 am

het is gelukt, hier mijn eerste serie foto's waar ik niet tevreden over ben, graag jullie hulp

http://picasaweb.google.nl/mf.de.wit/Fo ... denOverBen

tnx rene

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 18 2008 11:35 am

Even in z'n algemeenheid: het is vaak eerder de fotograaf dan de camera die het laat afweten. De D200 is een dijk van en camera, maar het is niet zo moeilijk er hele slechte foto's mee te maken!

Foto 1: te weinig contrast ?

Rare naam. "te veel contrast?" zou een betere naam zijn. Je D200 is erin geslaagd de wolken niet totaal over te belichten, en er zit toch nog doortekening in de donkere partijen. Ik vind 'm wat dat betreft perfect. Als je in NEF geschoten hebt kan je eventueel de donkere partijen wat ophalen (in JPG kan dat ook wel, maar heb je minder marge) en je hebt een perfect belichte plaat. Wat had jij anders willen zien?

2. niet scherp

Ja, ik denk dat je die niet goed scherp gesteld hebt, of dat je de verkeerde sluitertijd hebt gebruikt. Ik kan geen instellingen ontdekken, dus kan ik er verder weinig over zeggen.

3. te veel korrel

Tja, hier zal je wel een enorm hoge ISO waarde gebruikt hebben. Daar is de D200 niet zo goed in als de laatste camera's (net als je D70!), maar je had dit natuurlijk met een lagere ISO en een statief makkelijk veel beter kunnen doen.

Al met al zou ik zeggen: 1 foto heeft de camera precies gedaan wat goed is. De laatste 2 denk ik dat het je eigen fout is geweest... :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo mei 18 2008 12:00 pm

Waarom niet de foto's gewoon plaatsen?
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » zo mei 18 2008 1:39 pm

chip54 schreef:Het kan ook heel goed afhangen van de instellingen van je D200. De door mij geplaatste foto's in het draadje van de NCN Roofvogelshoot zijn niet bewerkt en komen zo uit de D2h en D200.
Cees, ik ben benieuwd hoe jij de D200 hebt ingesteld. Ook of je bij de fijnafstemming de belichting hebt gecorrigeerd.

Tammo

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

komt wel goed

Bericht door George Fennes » zo mei 18 2008 3:44 pm

Hallo René welkom op ons forum.

Zou je ons ook de exif gegevens willen verklappen bij de desbetreffende foto's?
En hoe je de camera hebt ingegesteld?
Dan kan er gerichter advies gegeven worden.
Ik kan me herinneren dat er verschillende D200 bezitters zijn geweest die in het begin diep teleurgesteld waren over de resultaten van de D200
Maar na aan de instellingen gesleuteld te hebben, is de tevredenheid volledig teruggekeerd :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » zo mei 18 2008 4:17 pm

Foto`s:
1ste: tja is naar mijn idee wel oké

2de Waarschijnlijk staat je intelling op AF-C elke is continu Focus, dus blaas je tegen dat bloemetje dan wil je camera ergens anders op focussen wat in het AF velt is ingesteld :D (correct me if I am wrong!)

3de te hoge ISO of even een ruisfilteren met photoshop

Kortom gewoon even na bewerken en de tweede is fout gefocust door de fotograaf/camera :D

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

rene de wit

Bericht door rene de wit » zo mei 18 2008 9:00 pm

klopt ik heb de instellingen nog op standaard staan
klopt ik moet en wil nog veel leren
ik zal de instellingen onder de foto's zetten
dank voor de eerste reacties
grt Rene

rene de wit

Bericht door rene de wit » ma mei 19 2008 5:43 pm

ik heb er weer 3 foto's bijgezet
graag jullie reacties
bvd

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » ma mei 19 2008 6:01 pm

Foto 1 gezicht met pluis;
Ik denk dat je een kleiner diafragma had moeten nemen en op het gezicht scherpstellen.
Zo dicht bij met 4.5 geeft te weinig scherptediepte.

Foto 2 de vuurtoren.
Het zal grauw weer zijn geweest en met 300 tele wordt dat nog eens extra versterkt.

Tammo

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mei 19 2008 11:48 pm

Ik ben bang dat ook de nieuwe foto's niet aan de camera liggen... Hoe fotografeerde je met de D70? Gebruikte je de "plaatjes" standen of de handmatige instellingen?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

rene de wit

Bericht door rene de wit » di mei 20 2008 7:39 am

patrick,

ik moet helaas toegeven dat ik meestal met mijn D70 met de "plaatjes" instanden werkte
maar ik probeer nu steeds vaker de handmatige instellingen, vandaar dat ik tegen problemen (= mindere foto's ) aanloop en ik jullie om advies c.q. hulp vraag

p.s. volgens mij zag ik picasa dat de camera instellingen gewoon te zien zijn

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”