Wadi Rum Woestijn

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Robin

Wadi Rum Woestijn

Bericht door Robin » za mei 17 2008 1:56 pm

Hallo,

ik zou nog even de foto's laten zien, die er voor gezorgd hebben dat mijn Tamron 17-50 vol met zand zit.
Zoals gezegd geen haar op mijn hoofd die eraan gedacht heeft de camera in de tas te laten zitten in dit mooie landschap.

Aangezien ik nog zoveel moet leren is opbouwende kritiek meer dan welkom !

1) Aanvang Jeep Safari
Afbeelding

2) Uitzicht als je uit de laadbak hangt
Afbeelding

3) Onze bedouine chauffeur
Afbeelding

4) Eerst stop voor een leuke klim (zie onder)
Afbeelding

5) Uitzicht bovenop de boog
Afbeelding

6) Kleine dingen blijven niet onopgemerkt in deze grote zandbak
Afbeelding

7) What shall I say ?
Afbeelding

8) Kamp bij zonsondergang
Afbeelding

9) Volgende ochtend staan de "camels" klaar
Afbeelding

10) Let the fun begin :-)
Afbeelding

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za mei 17 2008 1:59 pm

mooie serie hoor
heerlijk licht heb je daar toch.
10 vind ik erg mooi
geod bezig geweest

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » za mei 17 2008 2:04 pm

Geen enkel kritiek werkelijk prachtig Robin !!!
4 & 7 voor mij 8)

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za mei 17 2008 2:17 pm

Mooie serie, alle favorieten zijn al genoemd!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

anton1951

Bericht door anton1951 » za mei 17 2008 2:26 pm

De geweldige diepte in foto nr. 10 spreekt mij het meest aan, maar ook de andere foto's mogen er zijn, hoor! De omlijsting om de foto's vind ik helaas afbreuk doen. Maar ja....over smaak valt niet te twisten....

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za mei 17 2008 2:51 pm

Hallo Robin,

Complimenten hoor, ik vind het een heel geslaagde serie wat een indrukwekkend landschap, kevertje ook goed gezien, mooie diepte in je composities, zal Jordanië gelijk op m’n lijstje zetten van toekomstige bestemmingen.

Groeten Jan 8) .

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za mei 17 2008 2:55 pm

Wauwwwwwwwwwwww
Wat kan de woestijn prachtig zijn.
Hele mooie foto's hoor.

Groeten, Gino :D :D :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mei 17 2008 3:07 pm

Een prachtige serie, kan niet anders zeggen :)

Woudschim

Bericht door Woudschim » za mei 17 2008 3:17 pm

Mooie serie!

kritiekpuntjes van mijn kant:
Ik vind de kaders, met name de teksten afdoen aan de foto, ze vragen teveel aandacht, en foto 4 en 10 zijn iets te hard verscherpt.

Foto 8 en 9 zijn mijn favoriet, Misschien had je bij 8 net wat langer moeten wachten zodat de ene kameel (of drommedaris, ik kan het niet zien) net wat meer naar links zou staan.

Verder gewoon een hele mooie serie van ongetwijfeld een hele mooie reis. :)

Hmm, nu ik wat langer kijk vind ik foto 1 ook wel wat hebben. Mooi.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mei 17 2008 3:23 pm

Wadi Rum, een legendarische naam!

Deze serie foto's doet me meteen weer denken aan mijn dvd van de film Lawrence of Arabia waarin deze woestijn magnifiek gefilmd voorkomt.

Hele mooie foto's Robin, wat ben jij toch gegroeid als fotograaf in vrij korte tijd, leuk om te zien :D
Laatst gewijzigd door Skippy op za mei 17 2008 4:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za mei 17 2008 3:53 pm

Haha, dat is wel grappig dit. Heb een aantal weken geleden een reis geboekt naar Wadi Rum Woestijn. Ik zocht naar foto's en ik zag opeens dit topic staan. Prachtige foto's! Hoe heb je het gehad? Heb je ook een georganiseerde reis geboekt of heb je het allemaal zelf geregeld?

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za mei 17 2008 4:13 pm

Werkelijk prachtige foto's Robin! Niet zo gek trouwens dat je hier zand in je apparatuur krijgt, maar dat terzijde.
Ik vind de kaders ook minder geslaagd, leiden teveel de aandacht af.
Foto 4 maakt op mij de meeste indruk. Als ik kijk naar de grootte van de jeep.....wat moet alles daar immens groot zijn. Je ziet op jouw foto denk ik goed de verhoudingen.

jij ziet trouwens zo te zien heel wat van de wereld. Vorig jaar Kenia toch? Daar zat trouwens een foto bij die ik wel in canvas aan de muur zou willen hebben! (Die van de buffels en die twee zebra's)
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » za mei 17 2008 4:29 pm

Fantastische serie zeg. Bijzonder fraai neergezet!
Wat zal dat een belevenis geweest zijn zeg.

Robin

Bericht door Robin » za mei 17 2008 4:54 pm

Bedankt voor de positieve reakties allemaal !! :oops:

Ben net pas klaar met de selectie voor in het album en het maken van de panorama's dankzij de goede tip van Opgezetfan en Ale. Dus ben al blij dat ik een paar foto's heb kunnen posten (eigenlijk vrij rap bewerkt).

Zie inderdaad dat bij sommige ene high pass van 1,3 iets te veel van het goede is.

Licht in de woestijn is erg mooi en heb eindelijk kunnen experimenteren met de SB-600, waarvan oa foto 3 en 5 het resultaat zijn.

@Anton, Woutschim en Riemke
Kan me inderdaad wel vinden in het commentaar aangaande de kaders. Ben nog een beetje zoekende naar hoe ik me foto's wil gaan presenteren. Wil een leuke website maken met vakantie foto's en de achtergrond wordt naar allewaarschijnlijkheid zwart. Dan ziet het kader er iets anders uit en is de foto alleen wit omlijnt. Zal als ik de foto's plaats van Egypte en Petra in Jordanie ze zeker weg laten :-)

@Skippy
Bedankt voor het compliment !! Je had na Kenia en Tanzania gezegd dat je de lat hoger zou gaan leggen met commentaar, dus ben aangenaam verrast. Denk dat ik met Egypte wel iets meer kans maak :wink:

@Grojan en AlwinSitton

Grojan zeker gaan !! Wadi Rum en Petra zijn geweldig. Ook de sfeer en vriendelijkheid van de bevolking is een verademing. Dit weekend Indiana Jones op tv, het einde (verborgen stad) is in Petra opgenomen dus even kijken.

Alwin, ben eerst 15 dagen in Egypte geweest. Jordanie was met een groep van 10 man onder begeleiding van een lokale gids in samenwerking met Shoestring. Jordanie is totaal anders dan verwacht, zekers na Egypte. Veel moderner, schoner en westerser dan Egypte.

Achteraf gezien had dit makkelijk zonder groep gekunt. Je kunt bijna overal autotjes huren en openbaar vervoer en excursies is goed geregeld.
Maar dit was ook erg leuk hoor, hoef je zelf niet alles uit te zoeken en weet je zeker dat je op alle leuke plekken komt. Denk ook dat deze wijze stukken geodkoper is dan alles zelf regelen.

Als je speciefieke vragen hebt stuur gerust een PB.

@Riemke

Misschien hangt er binnenkort wel Egypte aan de muur en heb ik Kenia Tanzania over ;-)

Kan de NEF sturen hoor als je echt interesse hebt. In feite een mislukte foto, alles onscherp behalve 2 zebra billen. Maar op 800x600 ziet het er gaaf uit ja :lol:

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za mei 17 2008 5:05 pm

Schitterende serie, kan niets anders zeggen. Complimenten !

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”