Bedankt voor de positieve reakties allemaal !!
Ben net pas klaar met de selectie voor in het album en het maken van de panorama's dankzij de goede tip van Opgezetfan en Ale. Dus ben al blij dat ik een paar foto's heb kunnen posten (eigenlijk vrij rap bewerkt).
Zie inderdaad dat bij sommige ene high pass van 1,3 iets te veel van het goede is.
Licht in de woestijn is erg mooi en heb eindelijk kunnen experimenteren met de SB-600, waarvan oa foto 3 en 5 het resultaat zijn.
@Anton, Woutschim en Riemke
Kan me inderdaad wel vinden in het commentaar aangaande de kaders. Ben nog een beetje zoekende naar hoe ik me foto's wil gaan presenteren. Wil een leuke website maken met vakantie foto's en de achtergrond wordt naar allewaarschijnlijkheid zwart. Dan ziet het kader er iets anders uit en is de foto alleen wit omlijnt. Zal als ik de foto's plaats van Egypte en Petra in Jordanie ze zeker weg laten
@Skippy
Bedankt voor het compliment !! Je had na Kenia en Tanzania gezegd dat je de lat hoger zou gaan leggen met commentaar, dus ben aangenaam verrast. Denk dat ik met Egypte wel iets meer kans maak
@Grojan en AlwinSitton
Grojan zeker gaan !! Wadi Rum en Petra zijn geweldig. Ook de sfeer en vriendelijkheid van de bevolking is een verademing. Dit weekend Indiana Jones op tv, het einde (verborgen stad) is in Petra opgenomen dus even kijken.
Alwin, ben eerst 15 dagen in Egypte geweest. Jordanie was met een groep van 10 man onder begeleiding van een lokale gids in samenwerking met Shoestring. Jordanie is totaal anders dan verwacht, zekers na Egypte. Veel moderner, schoner en westerser dan Egypte.
Achteraf gezien had dit makkelijk zonder groep gekunt. Je kunt bijna overal autotjes huren en openbaar vervoer en excursies is goed geregeld.
Maar dit was ook erg leuk hoor, hoef je zelf niet alles uit te zoeken en weet je zeker dat je op alle leuke plekken komt. Denk ook dat deze wijze stukken geodkoper is dan alles zelf regelen.
Als je speciefieke vragen hebt stuur gerust een PB.
@Riemke
Misschien hangt er binnenkort wel Egypte aan de muur en heb ik Kenia Tanzania over
Kan de NEF sturen hoor als je echt interesse hebt. In feite een mislukte foto, alles onscherp behalve 2 zebra billen. Maar op 800x600 ziet het er gaaf uit ja