Willem
Ik vind de luchtpartijen niet mooi zo. Met name het wit stoort me. Ziet er erg uitgebeten uit. Had trouwens ook gelijk even de vlag losgeweekt van de rand.Skippy schreef:Willem, het idee voor deze foto was goed maar de uitwerking kan naar mijn mening sterker naar mijn mening door het gewenste effect, een afgetekend silhouet, te benadrukken.
Ik ben zo vrij geweest onderstaande bewerking te maken. Als je het niks vind, even melden dan haal ik 'm weg.
Uitgebeten ja, maar voegt wel sfeer/drama toe aan de foto.sofa2007 schreef:Ik vind de luchtpartijen niet mooi zo. Met name het wit stoort me. Ziet er erg uitgebeten uit.
Het was eigenlijk niet echt de bedoeling een silouet te maken. Heb uiteraard wat geexperimenteerd met belichting en verschillende belichtingsvarianten gemaakt, varierend van licht onderbelicht tot echt silouet..Rogier schreef:Ik ben het met Skippy eens. Het origineel is nu eigenlijk niet meer dan een onderbelichte foto. De achtergrond is te donker waardoor de voorgrond niet genoeg afsteekt. Daarnaast zit er in de voorgrond nog te veel detail om echt een silhouet te zijn. Er was hier gewoon te weinig contrast aanwezig om een echt silhouet te maken.
Probeer volgende keer dus meer contrast op te zoeken, bijvoorbeeld door om je onderwerp heen te lopen totdat je tegen de zon in aan het schieten bent. Daarna belichten op de lucht zodat deze goed belicht is en de details uit de voorgrond verdwijnen zodat deze mooi afsteekt.
Je maakt zelf trouwens al een opmerking over de vlag die de rand raakt. Waarom daar niet meteen met je compositie rekening mee houden?
Inderdaad, deze foto had beter liggend i.p.v. staand gemaakt kunnen worden dan had je de vlag er in zijn geheel op gekregen.Rogier schreef:Je maakt zelf trouwens al een opmerking over de vlag die de rand raakt. Waarom daar niet meteen met je compositie rekening mee houden?