Foto's Chengdu en Sichuan province China

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Foto's Chengdu en Sichuan province China

Bericht door noogle » di mei 20 2008 12:57 pm

Goedenmiddag,

Paar weken geleden ben ik 2,5 week naar China geweest, Chengdu en omgeving om precies te zijn. Het duurde even voordat ik een selectie had gemaakt, maar op http://www.noogle.nl/gallerys/china2008/index.html staan ze dat eindelijk.

Al na 1 dag was ik totaal verliefd op de stad, de mensen, de relaxte sfeer die er heerst en de volledige taalbarierre die je daar ervaart, heerlijk!! Volgend jaar ga ik zeker weer heen, dan hopenlijk voor minimaal 5 weken.

Ik wil eigenlijk ook meteen van de gelegenheid gebruik maken om even stil te staan bij de mensen die op de foto staan, een aantal daarvan zijn gefotografeerd in Wolong, 20 km van het epicentrum van de aardbeving. Ik weet niet of het is toegestaan, maar graag zet ik volgende link ook even in mijn topic, het is een link van het rode kruis waarbij je op eenvoudige wijze een donatie kunt doen voor de slachtoffers in China:

https://www.e-cumlaude.com/secure/d/recurrent/

Ik hoop dat deze aktie niet wordt gezien als een of andere spam aktie, maar omdat het zo nauw verbonden is met mijn reis en foto's (ik heb er ook een paar vrienden uit Nederland wonen) heb ik deze vrijheid even genomen. Laat het me maar even weten als ik de link er weer vanaf moet halen.

Groet,

Michael

EDIT: De foto's zijn overigens origineel zoals ze gemaakt zijn, ze zijn nog niet bewerkt.
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 20 2008 1:11 pm

Mooie, indrukwekkende en kleurrijke serie!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » di mei 20 2008 2:32 pm

Zitten mooie kleurrijke foto's tussen en ook oog gehouden voor bepaalde details. Geeft een impressie van een prachtige vakantie.

Hebben jullie die insecten ook gegeten, gerijgd aan een stokkie?
Groeten Marcel

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di mei 20 2008 2:37 pm

Haha, nee, heb ik me maar niet aan gewaagd. Wel eendetong en bullfrog gegeten, vond ik ook al heel wat moet ik zeggen.

Volgend jaar wil ik me wat meer gaan storten op het fotograferen van alles wat met eten te maken heeft in China, koken (en lekker eten) is ook 1 van mijn andere hobby's.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

Wernertjuh

Bericht door Wernertjuh » di mei 20 2008 2:43 pm

Beste Noogle,

Erg mooie presentatie!
Sommige foto's springen er echt uit, maar helaas zitten er ook veel "kiekjes" tussen. Maar deze "kiekjes" worden geheel gecompenseert door de overige mooie en fantatische foto's!!

Is de slideshow met Lightroom gemaakt?

Groet,
Werner

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di mei 20 2008 3:09 pm

In deze draad van het Maxthon forum staan een aantal zeer indrukwekkende foto's van de ellende die zich daar afspeelt:

http://forum.maxthon.com/viewthread.php ... a=page%3D1

Niet zo leuk om te zien maar het geeft een goed beeld.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di mei 20 2008 3:25 pm

Hoi Werner,

Inderdaad zitten er wat "kiekjes" bij, deze serie is ook meteen online gezet voor de familie en vrienden dus ontkomen we niet aan bijvoorbeeld de plaatjes met de panda's in Wolong (wat overigens een heel bijzondere ervaring was). Over een maand ofzo schrap ik er nog een paar uit, zodat ik alleen de beste platen overhou ;-)

Slideshow is inderdaad met Lightroom gemaakt, fantastisch tooltje is dat!

Remoss, indrukwekkende foto's op die link. Het is ook zo onwerkelijk om te weten dat we daar 4 weken geleden nog rondliepen...

Groet,

Michael

Wernertjuh

Bericht door Wernertjuh » di mei 20 2008 4:55 pm

noogle schreef:Hoi Werner,

Inderdaad zitten er wat "kiekjes" bij, deze serie is ook meteen online gezet voor de familie en vrienden dus ontkomen we niet aan bijvoorbeeld de plaatjes met de panda's in Wolong (wat overigens een heel bijzondere ervaring was). Over een maand ofzo schrap ik er nog een paar uit, zodat ik alleen de beste platen overhou ;-)

Slideshow is inderdaad met Lightroom gemaakt, fantastisch tooltje is dat!

Remoss, indrukwekkende foto's op die link. Het is ook zo onwerkelijk om te weten dat we daar 4 weken geleden nog rondliepen...

Groet,

Michael
Hoi Noogle,

Wat betreft de kiekjes, deze horen er ook bij en daar ontkomt je eigenlijk niet aan bij een dergelijke vakantie. Was ook niet negatief bedoeld, maar viel me op aangezien sommige platen er juist super uit springen!!

Ik heb inderdaad laatst een proefversie gedownload van Lightroom en kwam de tool tegen, maar heb helaas nog geen tijd gehad er iets mee te doen. Lijkt me inderdaad een makkelijke tool, maar weet jij of je meerdere albums kan aanmaken daarmee of kan je enkel één album per keer online zetten?

Gr,
Werner

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » di mei 20 2008 5:44 pm

Hoi Werner,

je kunt volgens mij maar 1 album per keer uploaden, maar is eigenlijk ook de manier waarop het voor mij het handigst is.

ik importeer alle foto's van 1 album in lightroom, maak daar aanpassingen indien nodig, gooi slechte foto's eruit, en dan hou ik uiteindelijk de foto's over die ik online wil zetten.

Dan upload ik het album (noem ik bijv. China2008) naar mijn server via lightroom (instellingen van domein, enz enz staan al in lightroom ingesteld, lightroom zet alles automatisch in www.noogle.nl/gallerys) en op mijn gallerypage maak ik een nieuwe link naar china2008/index.htm (deze index maakt Lightroom ook automatisch aan) en klaar ben je. Dit kun je onbeperkt blijven doen met je verschillende albums.

Mocht je het willen gaan proberen en je komt er niet uit moet je me maar even een mailtje sturen (er staat een link op noogle.nl of msn gegevens op mijn profiel hier)

Groet,

Michael

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » di mei 20 2008 6:46 pm

Zo, echt prachtig, hoop ooit nog eens naar China te gaan!! En bedankt voor de tips over de slideshow, daar ga ik ook eens mee stoeien!! 8)

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Arabia » di mei 20 2008 7:19 pm

Hele mooije weergave van je reis Michael!
China is wel een droom voor iedereen. Ben zeer
benieuwd naar de andere foto's uit deze serie.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di mei 20 2008 8:01 pm

Als er in die hoek niet al teveel meer gebeurt vliegen we op 4 september richting Hong Kong en vandaar het halve land door om te eindigen in Beijing.

Er zal tegen het einde van de reis wel rook uit mijn camera komen :)

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo mei 21 2008 9:04 am

China is niet meer zo ingewikkeld om heen te gaan tegenwoordig, hoewel veel mensen volgens mij een ander idee daarover hebben. Visum scoren in Den Haag (kost je € 30) inentingen (reken op zo'n € 80) en een ticket Amsterdam-Chengdu (€ 600 als je vroeg boekt) en klaar ben je. Vlucht duurt 10 uur (terug 1 uur langer) en verblijf daar kost werkelijk niets. Ik was voor 2,5 week € zo'n € 700 kwijt, en dat is inclusief hotel, trips, eten, en panda's knuffelen. Nu moet je niet iedere dag naar de Mc Donalds gaan, maar als je gewoon in de plaatselijke restaurantjes gaat eten waar de chinezen dat ook doen ben je voor een diner € 3 per persoon kwijt (inclusief Tsing Tao, het landelijke bier)

Remoss, doe je op je reis ook Chengdu aan? Als je nog tips nodig hebt hoor ik het wel!

Groet,

Michael

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mei 21 2008 9:36 am

remoss schreef:Als er in die hoek niet al teveel meer gebeurt vliegen we op 4 september richting Hong Kong en vandaar het halve land door om te eindigen in Beijing.
Zo René dat word een mooie reis, ben jaloers! Ik ben nog niet in Azië geweest, lijkt me fascinerend en héél fotogeniek.
We hebben wel plannen voor volgend jaar; China, Thailand of Indonesië+Bali.

Wat er nu in China (en Birma) gebeurt is vreselijk, wat een menselijk leed. Wel heel goed hoe de Chinese autoriteiten er mee omgaan, wat een verschil met die hufters van een machthebbers in Birma, moordenaars zijn het .

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo mei 21 2008 10:37 am

Heel leuk om te zien en te lezen Michael. Eigenlijk wonderlijk dat de meesten, waaronder ook ik, dit soort reizen niet sneller maakt aangezien het fotografisch natuurlijk een bijzonder land is. De kosten vallen reuze mee. Ik ga eens een fotomaatje zoeken die de trip ook wel wil maken.

Bedankt voor de inspiratie en tips ;)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”