uitgefikte pixels in D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Joey

uitgefikte pixels in D200

Bericht door Joey » di mei 20 2008 2:40 pm

Ik heb een probleem met m'n D200. Hij is niet zo oud, ik heb 'm eind vorig jaar besteld en kreeg om binnen op de dag dat de D300 uitkwam, dus reken maar uit :-/.

In den beginne ging alles goed, maar nu heb ik op twee plekken een lelijke witte stip in m'n fotos. Een rechsboven, een linksonder. Het manifestieert zich als 1 witte pixel met eromheen 4 lichtere pixels, resulterend in een klein wit kruisje. Het begon met de pixel rechtsboven, later is de tweede erbij gekomen. Nog even en ik heb een volautomatische sterrenhemel.. en ik zit pas op 6000 klicks.

Daarnaast maakt hij geen nieuwe map aan als ik de sleutel/vraagteken ingedrukt houd bij aanzetten, wat hij wel zou moeten doen. In het begin ging dat al niet lekker, maar nu krijg ik het helemaal niet meer voor elkaar. Erg vervelend, ik vond het een handige functie. Nu moet ik het menu in.

Ik heb nog garantie dus ik ga ermee terug naar kamera-express, maar vervelend is het wel. Zijn dit bekende issues voor een D200? Heeft een van julie ook zo iets meegemaakt en was het snel gefixt? Of ben ik een statistisch geval?

Ben benieuwd.

Groet,

Joe

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di mei 20 2008 2:49 pm

Ik denk het laatste, ik heb er nog nooit van gehoord.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di mei 20 2008 2:59 pm

Op de dag dat de D300 uitkwam? In Japan of in Nederland? Eind november dus.

Gewoon even naar je fotoboer, die kunnen dat voor je regelen.

Dat nieuwe map aanmaken wist ik niet, heb ik ook nooit gebruikt op mijn D200, weet dus ook niet of dat bij mij goed werkt.
Een hot pixel heb ik op mijne nog niet gehad, wel een keer een dode, werd geconstateerd toen hij bijna een jaar oud was, werd gratis geregeld.
Geregeld in de zin dat die pixel in de software uitgeschakeld werd en geïnterpoleerd vanuit de buren. Dat doen ze bij jouw hot pixels ook. Mag geen geld kosten als je hem nog maar zo kort hebt.

Bij mij duurde het opsturen en terugkrijgen een dikke week, maar ik had nog wel een camera dus ik zat niet over die tijd in. Als je in de buurt van Beverwijk woont dan kun je misschien beter zelf een afspraak maken, dan ben je hem maar een kwartiertje kwijt.

http://www.nikon.nl/home/nl_NL/local_co ... 161/1.html
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Joey

Bericht door Joey » di mei 20 2008 3:16 pm

Bedankt! Dat schept moed. Een paar pixels op de paar miljoen interpoleren mag wel, heb je vast geen last van. Waarschijnlijk wordt dit van de fabriek af ook al gedaan met pixels waarvan je nooit zult weten dat ze het niet doen.
Ik heb het Nikon Service Point al een mailtje gestuurd, die zullen wel met hetzelfde voorstel komen. In de tussentijd ga ik eens goed kijken of er niet meer dode of hete pixels heb.

En maar hopen dat ze wat met die mappen kunnen..

J

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”