kittens en pup

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
danny47

kittens en pup

Bericht door danny47 » do mei 22 2008 10:14 pm

Afbeelding

IMG]http://i276.photobucket.com/albums/kk4/stientje88/DSC_0094.jpg[/IMG]

Afbeelding

danny47

Bericht door danny47 » do mei 22 2008 10:15 pm

Afbeelding

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » do mei 22 2008 11:44 pm

Lekker, dat je nu in ieder geval weer kan fotograferen.
Je foto's:
1. onscherp :(
2. Ook hier helaas gemis aan scherpte. Probeer altijd scherp te stellen op de ogen, nu ligt het scherpe gedeelte ergens bij zijn voorpootjes :D
3. Qua scherpte de beste van de drie

Houd wel je sluitertijden in de gaten. Een handig hulpmiddeltje is dat je sluitertijd gelijk moet zijn aan je brandpuntsafstand om uit de hand te kunnen fotograferen. Nu kun je daar nog wel wat mee smokkelen omdat de 18-200 VR heeft, maar natuurlijk niet teveel. Kom je niet uit met je sluitertijd, verhoog dan evt. de ISO.

Wel schattig hoor, dat kleine spul!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

jessey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door jessey » vr mei 23 2008 12:00 am

Ik ben het volkomen eens dat de 3e foto de beste is van de 3 ik zou zeggen gewoon blijven fotograferen, ze blijven schattig om te zien de kittens.

danny47

Bericht door danny47 » za mei 24 2008 1:21 am

Bedankt voor jullie reactie, ik kan wel stoer zeggen: hier kan ik wat mee, maar ik moet helaas erkennen dat ik nog niet zoveel ervaring heb met een voor mij al een hele uitgebreide camera, ik heb de neiging om alles in de automatische stand te fotograveren, dus Riemke kan je het nog eens uitleggen, maar dan vanaf het begin zeg maar? op welke stand zet ik de camera en hoe speel ik met die stops of hoe verhoog ik de iso? :oops:

Weef

Bericht door Weef » za mei 24 2008 6:55 am

danny47 schreef:Bedankt voor jullie reactie, ik kan wel stoer zeggen: hier kan ik wat mee, maar ik moet helaas erkennen dat ik nog niet zoveel ervaring heb met een voor mij al een hele uitgebreide camera, ik heb de neiging om alles in de automatische stand te fotograveren, dus Riemke kan je het nog eens uitleggen, maar dan vanaf het begin zeg maar? op welke stand zet ik de camera en hoe speel ik met die stops of hoe verhoog ik de iso? :oops:
Ehm, in de gebruikershandleiding staat ook nog het een en ander....

Misschien even doorlezen?

MennoA

Bericht door MennoA » za mei 24 2008 9:44 am

Weef, hier een linkje waarin het een en anders vrij simpel, maar heel duidelijk word uitgelegd.

http://webpalet.titeca.net/2006-12/fim-body/

Heb ik zelf veel aan gehad m.b.t. de basisbegrippen.

Weef

Bericht door Weef » za mei 24 2008 10:22 am

MennoA schreef:Weef, hier een linkje waarin het een en anders vrij simpel, maar heel duidelijk word uitgelegd.

http://webpalet.titeca.net/2006-12/fim-body/

Heb ik zelf veel aan gehad m.b.t. de basisbegrippen.
Ik denk dat Danny er iets meer aan heeft? :)

MennoA

Bericht door MennoA » za mei 24 2008 10:58 am

Hahahaha, ja sorry, je hebt gelijk. Ik had nog geen koffie op :wink:

Dus Danny, de link is voor jouw

Perry Timmers

Bericht door Perry Timmers » za mei 24 2008 11:05 am

Ik weet dat dieren fotograferen heel erg moeilijk is maar persoonlijk zou ik iets meer afstand nemen tot je kitten / pup en iets meer inzoomen. Op dit moment zie je toch de stress bij de kitten

danny47

Bericht door danny47 » za mei 24 2008 8:57 pm

oke, bedankt allemaal

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”