Stof op mijn sensor
Stof op mijn sensor
Nou het is zo ver mijn camera is nu 3 maanden oud en voor de eerste keer stof op de sensor. Nu mijn vraag. Wat moet ik eraan doen, is het zelf te doen of raden jullie aan toch even naar foka te gaan voor de eerste keer.
- MARS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn D80
oplossing de Giottos rocket air blaasbalg Werkt prima
Te verkrijgen om bij kamera express
groet,
Marcel
oplossing de Giottos rocket air blaasbalg Werkt prima
Te verkrijgen om bij kamera express
groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Stof op mijn sensor
Valt nog mee hoor. Mijn D3 had al binnen een week een vlekje of stofje. Moet nog kijken of ik het met een blaasbalgje weg kan krijgen.newphotod60 schreef:Nou het is zo ver mijn camera is nu 3 maanden oud en voor de eerste keer stof op de sensor.
Als het een vlekje is dan ga ik daar niet zelf mee aan de slag. Dat mag Konijnenberg doen waar ik hem gekocht heb (woon er maar 25 km vandaan).
Gewoon zelf doen (hehehe). Eerst blaasbalgje proberen en als dat niet lukt, met de Arctic Butterfly van Visible Dust (google even).
Toen ik de eerste stofjes zag verschijnen op mijn sensor, vloog ik ook naar Foka. Daar aangekomen hoorde ik de kosten (dacht iets van 50 euro), maar het bleek dat ze het zelf ook met de Arctic B. doen... Gewoon volle batterij in je camera, spiegel opklappen, blazen met balgje (niet zelf blazen, spetters/speeksel!) of vegen (niet aanraken) met Arctic B. Zonodig herhalen (check door foto te nemen met klein diafragma).
Succes!
Wouter
Toen ik de eerste stofjes zag verschijnen op mijn sensor, vloog ik ook naar Foka. Daar aangekomen hoorde ik de kosten (dacht iets van 50 euro), maar het bleek dat ze het zelf ook met de Arctic B. doen... Gewoon volle batterij in je camera, spiegel opklappen, blazen met balgje (niet zelf blazen, spetters/speeksel!) of vegen (niet aanraken) met Arctic B. Zonodig herhalen (check door foto te nemen met klein diafragma).
Succes!
Wouter
Re: Stof op mijn sensor
heb het net bij foka laten doen:P 39 euro tering hee afzetters gelijk een balgje meegenomenVeganpix schreef:Valt nog mee hoor. Mijn D3 had al binnen een week een vlekje of stofje. Moet nog kijken of ik het met een blaasbalgje weg kan krijgen.newphotod60 schreef:Nou het is zo ver mijn camera is nu 3 maanden oud en voor de eerste keer stof op de sensor.
Als het een vlekje is dan ga ik daar niet zelf mee aan de slag. Dat mag Konijnenberg doen waar ik hem gekocht heb (woon er maar 25 km vandaan).
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
- Christiaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
wel volgend jaar dan:P over 7 weken ga ik (als het goed is als ik me jaar haalD-80's schreef:Héél goed idee....Christiaan schreef:Is misschien een leuk idee voor club dagen, alv's; een sensor clean service uitnodigen voor de mensen die het zelf niet durfen.
Grtjes,
Christiaan![]()
Groetjes Eelco

Ja in de douche. Daar is het minste stof. De douche natuurlijk niet aanzetten.
Scotch magic tape. Plakband dat geen plakresten achter laat.
Velen durven het niet aan. Maar ik heb eigenlijk nog nooit negatieve verhalen er over gehoord. En de artic butterfly heeft ook zo zijn nadelen, behalve dat het nog al prijzig is.
Scotch magic tape. Plakband dat geen plakresten achter laat.
Velen durven het niet aan. Maar ik heb eigenlijk nog nooit negatieve verhalen er over gehoord. En de artic butterfly heeft ook zo zijn nadelen, behalve dat het nog al prijzig is.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
We hebben dat in 2005, 2006 en 2007 elk jaar gedaan. Op bezoek bij Inca Haarlem, Nikon Service Beverwijk en op het jubileum feest. Voor clubleden gratis je sensor schoonmaken. De enige les die ik geleerd heb: Als een blaasbalg niet helpt: naar Beverwijk.Christiaan schreef:Is misschien een leuk idee voor club dagen, alv's; een sensor clean service uitnodigen voor de mensen die het zelf niet durfen.
Grtjes,
Christiaan
Overigens staat wat mij betreft in 2009 Beverwijk wel weer op ons programma.
- Ed Post
- Clublid
Goed plan Hans.Hans Braakhuis schreef:Overigens staat wat mij betreft in 2009 Beverwijk wel weer op ons programma.
Kunnen we Evert en Jakob weer eens de hand schudden.

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....