filters

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Jos van den Elshout
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

filters

Bericht door Jos van den Elshout » di mei 27 2008 4:38 pm

Hoi.

Ik ben een beginnende hobby fotograaf, en ik zit graag in de bossen rondom mijn woonplaats.

Ik probeer foto's te maken van vanalles en nog wat, en volgens mij lukt dat redelijk goed.

Nou adviseerde "iemand" mij echter dat ik beter kan gaan fotograferen met een filter op mijn lens ??

Tevens hoor ik elders dat zo'n filter meer dient als bescherming voor mijn kostbare lens, en dat ik het voor de kwaliteit van de foto niet nodig zou hebben??
ik weet dat er filters zijn die alle lichtpuntjes omtoveren tot sterretjes, maar daar zie ikzelf het nut niet zo van in.. :? (als je het leuk vind is het leuk)

Kan iemand mij overtuigen van het nut van een (polarisatie??) filter, en waarom ik er 1 aan zou moeten schaffen?
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.

Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout

dapp&co

Bericht door dapp&co » di mei 27 2008 5:01 pm

hoi veel mensen hebben idd een uv of protectie filter voor de lens en die heb je idd niet nodig voor je foto maar meer voor bescherming van de frontlens al zijn de meningen er stevig over verdeeld of je dit wel of niet moet gebrruiken.