Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor erikcreugers » ma sep 02 2013 3:34 pm

Deze oproep is ook mogelijk in combinatie met een bezoek aan de brouwerij. Kijk hiervoor op het forum:
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=50450


Datum:
zondag 29 september 2013
Aanvang:
09.30 uur
Waar:
Parkeerplaats nabij de ALFA Brouwerij
Thull 15-19
6365 AC Schinnen

Afbeelding


Ontdek deze groene parel en het leefgebied van de korenwolf. Wandel langs de Geleenbeek. Speur naar ijsvogels en verbaas je over de bollen maretak in bomen.
Dit natuurgebied was ongeveer 30 jaar geleden een levensgevaarlijke slikvijver waar de Staatsmijn Emma-Hendrik in het verleden kolenslik dumpte. Het hele gebied was gitzwart van dit slik afkomstig van de kolenwasserij van de Emma-Hendrik. Het gebied werd doorkruist door de mijnspoorweg die liep tussen de Staatsmijn Emma-Hendrik en de haven van Stein. Ook de Geleenbeek stroomt door dit gebied, maar werd in de jaren '60 volledig gekanaliseerd, en gebruikt als een open riool.

Afbeelding


Na de mijnsluiting in 1973 verwilderde het gebied al gauw, en was slikvijver een levensgevaarlijke plas water, waar het bovendien ontzettend stonk. Halverwege de jaren '80 is begonnen met het afgraven van de kolenslib en veranderde het gebied van zwart naar groen. De natuurlijke loop van de Geleenbeek werd volledig hersteld, en zeldzame vogelsoorten zoals de Ijsvogel komen tegenwoordig voor in dit natuurgebied.

Deelname aan de wandeling is geheel gratis, en is te combineren met de andere activiteit namelijk het bezoek aan de naast de vijver gelegen bierbrouwerij.


Wat nemen jullie mee?

• Camera, lenzen, volle batterijen en lege geheugenkaartjes
• Goede zin
• Wandelschoenen (of stevige schoenen)

Wat nemen jullie mee naar huis?

• Volle geheugenkaartjes
• Lege batterijen



Inschrijven kan tot 19 september! In verband met het verplichte reserveren van de deelnemers die ook de brouwerij willen bezoeken
Mail naar info@erikisonline.nl als je mee gaat. Dit is het makkelijkste voor mij omdat ik dan beslist van alle deelnemers een mail ontvang. Ik wissel een dezer dagen namelijk van internetprovider. Geef duidelijk aan of je alleen komt wandelen (en uiteraard ook komt fotograferen) of alleen de brouwerij bezoekt (eveneens fotografeert) of beide.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor JvdKooij » ma sep 02 2013 3:50 pm

Jammer erik, dat weekend kan ik niet.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor erikcreugers » ma sep 02 2013 4:48 pm

jvdk schreef:Jammer erik, dat weekend kan ik niet.

Het zal niet bij deze ene keer blijven dat ik deze wandeling organiseer hoor. Volgende keer beter!
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor Voormalig clublid » ma sep 02 2013 9:26 pm

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag voor jullie.

Wie kan mij rond de klok van 9:50 uur op pikken op Station Sittard?
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor erikcreugers » ma sep 02 2013 9:33 pm

Casanova56 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraag voor jullie.

Wie kan mij rond de klok van 9:50 uur op pikken op Station Sittard?

Het beste is als je in Sittard de Sprinter neemt naar Schinnen. Die vertrekt om 10.19 vanaf spoor 2a richting Heerlen en is om 10.29 in Schinnen. Van daaruit is het ongeveer 20 minuten lopen naar de Mulderplas.
Ik kan dan eventueel vragen of een kennis van mij die ook mee gaat (overigens geen Nikon gebruikster, maar een Canon fotografe) om je op het station in Schinnen even op te pikken.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor Voormalig clublid » ma sep 02 2013 9:51 pm

erikcreugers schreef:
Casanova56 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraag voor jullie.

Wie kan mij rond de klok van 9:50 uur op pikken op Station Sittard?

Het beste is als je in Sittard de Sprinter neemt naar Schinnen. Die vertrekt om 10.19 vanaf spoor 2a richting Heerlen en is om 10.29 in Schinnen. Van daaruit is het ongeveer 20 minuten lopen naar de Mulderplas.
Ik kan dan eventueel vragen of een kennis van mij die ook mee gaat (overigens geen Nikon gebruikster, maar een Canon fotografe) om je op het station in Schinnen even op te pikken.


Hallo Eric,

Als je dat kan vragen of die persoon mij kan oppikken op Station Schinnen, dan zal ik heel blij er mee zijn.

Groetjes, Casanova56 (Pedro).
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Wandeling gebied rondom de Mulderplas Schinnen 29-9-2013

Berichtdoor erikcreugers » zo sep 22 2013 11:22 am

Ondanks dat er maar 1 liefhebber komt meewandelen, is het toch mogelijk om volgende week gewoon mee te wandelen. Een kleine aanpassing van het vertrekpunt is dat we niet vertrekken vanaf de parkeerplaats bij de brouwerij, maar vanaf de parkeerplaats van het NS Station in Schinnen. Hier is ook gelegenheid om de auto te parkeren. Bovendien is het station zeer nabij gelegen aan de af- en opritten van de autosnelweg A76 (dus voor iedereen makkelijk te vinden).

Vanaf het station lopen we richting Mulderplas (of beter gezegd de uitgestippelde wandelroute). Dit is nog geen 10 minuten lopen vanaf het station. Onderweg maken jullie ook eventjes kennis met de Limburgse gastvrijheid, want ik heb mijn moeder bereid gevonden om koffie te zetten en te zorgen voor iets lekkers bij de koffie. Aangezien we toch heel kort bij haar langs de deur wandelen.

Verzamelen om 10:30 uur bij de parkeerplaats van Station Schinnen (Voor diegenen die met de auto komen: Navigatie Nagelbeek 4) Rond 10:45 beginnen we te lopen.

Deelname: gratis (en moeder staat niet te springen om een bijdrage!)

Tot zondag!
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten