Doekje voor het bloeden

Onderwerp:

Doekje voor het bloeden

Berichtdoor shutterhappy » zo jan 05 2014 12:47 am

Ik ben nieuw hier. Ik fotografeer sinds mei 2010 en na diverse camera's te hebben gehad, gebruik ik sinds een maandje of zes een Nikon. Om mensen een indruk te geven van wat ik zoal gedaan heb de afgelopen jaren plaats ik hier op het forum wat foto's uit de oude doos.

Deze is gemaakt met een Canon EOS 60D.

Afbeelding
Nikon D7000 + Sigma 17-50 mm 2.8 EX DC OS HSM
shutterhappy

Forumlid
Berichten: 53


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor Cor Gortzak » zo jan 05 2014 9:29 am

Waarom zo veel verschillende draadjes gemaakt ?

Kan ook in een draadje.

CG
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor strangeartefact » zo jan 05 2014 10:33 am

Och Cor, net nieuw op het forum en probeert zich aan de indeling te houden, is het nu echt zo erg dat het single shots draadjes zijn? Liever reactie op de inhoud lijkt me.

Fijne plaat wel, verwachtte wel een anders soort doekje eigenlijk de titel lezende. Ben erg benieuwd naar meer werk van je. Victim sprekt me ook erg aan.
Met en Canon 60d? Wat was er niet prettig aan die camera dat je op Nikon wilde over gaan?

grtn, Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor pveenstra » zo jan 05 2014 1:03 pm

Knap gemaakt! Ik zou nog wat meer symmetrie in het beeld nog sterker hebben gevonden.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
Gebruikersavatar
pveenstra

Clublid
Berichten: 1127


Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor Léon Obers » zo jan 05 2014 3:48 pm

Inderdaad, met die voorbereiding die er al in is gestopt, alles wit, etc. ook wat meer aandacht aan de symmetrie bij de opname zelf, krijg je een nog meer strakke plaat.
(En het bloed iets donkerder van tint, is nu te helder, kun je in bewerking nog aanpassen ----> er bestaat overigens ook schmink kunstbloed.).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor shutterhappy » zo jan 05 2014 9:58 pm

strangeartefact schreef:Met en Canon 60d? Wat was er niet prettig aan die camera dat je op Nikon wilde over gaan?


Heb in mijn voorstel topic even mijn hele camera geschiedenis uitgelegd. Hoofdreden om weg te doen was Gebrek aan inspiratie en een door gezondheid's problemen noodzakelijke verhuizing waar ik wel wat extra geld voor kon gebruiken. Camera zelf was ik best wel redelijk tot goed tevreden over.

Léon Obers schreef:Inderdaad, met die voorbereiding die er al in is gestopt, alles wit, etc. ook wat meer aandacht aan de symmetrie bij de opname zelf, krijg je een nog meer strakke plaat.
(En het bloed iets donkerder van tint, is nu te helder, kun je in bewerking nog aanpassen ----> er bestaat overigens ook schmink kunstbloed.).


Wat betreft de symmetrie moet ik jullie helemaal gelijk geven, ik wil vaak net even te snel werken, en dat is eigenlijk zonde want dan zie je vaak achteraf zaken waarvan je denk dat had net even beter gekund als ik er iets meer aandacht en tijd aan had besteed. Helaas heb ik meestal een net iets te korte aandachtsspanne. Werk vaak snel en ben al in gedachten met de volgende foto bezig.

Wat betreft het bloed, dit is bloed wat ik koop bij een theaterwinkel en zou het zelfde bloed moeten zijn als wat ze in films gebruiken heb ik mij door die zaak laten vertellen. Echter ze hebben dit bloed in twee varianten. Vers namaak bloed heel zuurstof rijk, dat is wat ik hier gebruik hebt, maar ze hebben ook flessen oud namaak bloed zuurstof arm wat veel donkerder is. Zal volgende keer eens een fles oud bloed mee nemen als ik er weer eens in die zaak ben.
Nikon D7000 + Sigma 17-50 mm 2.8 EX DC OS HSM
shutterhappy

Forumlid
Berichten: 53


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor Willem Focus » zo jan 05 2014 10:11 pm

Hallo Shutterhappy,

Ik heb je website eens opgezocht naar aanleiding van je foto's hier op het forum.
Laat je niet van de wijs brengen door alle goed bedoelde tips en opmerkingen hier, voor zover ik het zie en kan/mag beoordelen ben je met kunst bezig en gebruik je alleen een fotocamera om dingen vast te leggen. Maakt niet uit wat voor merk en type, ik denk dat het jou ook niet gaat om de foto, maar om het project.

Wat je laat zien op je website is niet mijn ding hoor, maar ik bewonder je wel om je creativiteit en de uitvoering van je ideeën. Ik denk niet dat je veel aanmoediging nodig hebt om door te gaan met wat je doet, maar toch, laat niet los en ga door en je gaat er zeker ver mee komen.!


Diepe buiging....Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor Léon Obers » zo jan 05 2014 10:55 pm

shutterhappy schreef:Wat betreft het bloed, dit is bloed wat ik koop bij een theaterwinkel en zou het zelfde bloed moeten zijn als wat ze in films gebruiken heb ik mij door die zaak laten vertellen. Echter ze hebben dit bloed in twee varianten. Vers namaak bloed heel zuurstof rijk, dat is wat ik hier gebruik hebt, maar ze hebben ook flessen oud namaak bloed zuurstof arm wat veel donkerder is. Zal volgende keer eens een fles oud bloed mee nemen als ik er weer eens in die zaak ben.

Wel toevallig dat je dus ook "schminkbloed" hebt gebruikt. Nu zijn er wel verschillen in kwaliteiten hoor, en niet in elke film wordt "het beste bloed" gebruikt. :lol:
Vaak zie je de kunstmatigheid bij films er vanaf, en dat is dan jammer.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor Rik Rollinga » zo jan 05 2014 11:04 pm

Zeer goeie foto! Het gebrek aan symmetrie stoort mij totaal niet. Misschien had ik haar wenkbrouwen en wimpers iets egaler gemaakt.
Als het niet echt hoeft.
Gebruikersavatar
Rik Rollinga

Forumlid
Berichten: 341


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Doekje voor het bloeden

Berichtdoor shutterhappy » ma jan 06 2014 7:28 pm

Willem Focus schreef: voor zover ik het zie en kan/mag beoordelen ben je met kunst bezig en gebruik je alleen een fotocamera om dingen vast te leggen. Maakt niet uit wat voor merk en type, ik denk dat het jou ook niet gaat om de foto, maar om het project.

Wat je laat zien op je website is niet mijn ding hoor, maar ik bewonder je wel om je creativiteit en de uitvoering van je ideeën. Ik denk niet dat je veel aanmoediging nodig hebt om door te gaan met wat je doet, maar toch, laat niet los en ga door en je gaat er zeker ver mee komen.


Aller eerst dankjewel voor het mooie compliment, en je slaat de spijker geheel op zijn kop :) Voor mij is de camera een stuk gereedschap wat ik nodig heb om mijn ideeën en creativiteit tot uiting te brengen.
Nikon D7000 + Sigma 17-50 mm 2.8 EX DC OS HSM
shutterhappy

Forumlid
Berichten: 53


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten