Afgelopen maandag kreeg mijn dochter op school skate-les in de ondergelegen parkeerkelder. Ik toog er heen om wat mooie foto's te maken. Ik heb sinds kort een 80-200 2.8, die in mijn ogen ideaal was voor dit moment. Ik heb nog geen externe flitser en wilde eigenlijk de flitser ook helemaal niet gebruiken. Ik heb wat ge-experimenteerd met dynamische autofocus, maar ben er achter gekomen, dat het maken van foto's van skatende kinderen (!) erg moeilijk is, zeker in een grauwe omgeving van beton met weinig licht en in de winter, waarbij bijna iedereen zwarte en grijze kleding draagt. Oefening zal wel kunst baren, denk ik.
Ik heb er 1 foto bij gedaan, die ik eerder buiten heb geschoten van mijn andere dochtertje. Verder kwam er een vrouw met een mooie hond kijken bij het skaten, die heb ik ook op de korrel genomen en bij het weggaan zag ik een mooie auto staan, die heb ik ook geschoten.
Nu ben ik niet tevreden over de kwaliteit van de (parkeerkelder-)foto's. Ze komen zo uit de camera, niets aan veranderd. Kunnen jullie wat tips geven, wat ik goed/fout heb gedaan ?
1.
2.
3.
4.
5.
6.