Objectief kopen bij D200
Ik heb wat foto's geplaatst om het bereik van een 18-200 aan te geven.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ght=#95778
Prima lens, nadelen: prijs is boven je budget en de lichtsterkte
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ght=#95778
Prima lens, nadelen: prijs is boven je budget en de lichtsterkte
De 18-70 is een heel fijn objectief voor algemeen gebruik.
Ook de wat oudere 28-105 is een heel fijn ding met een goed bruikbare "macro" instelling.
2e hands erg goedkoop maar een toppertje ! Kun je nog makkelijk een 50 f1,8 erbij nemen.
Een 18-200 lijkt me wat overdreven en hoe meer zoom, hoe meer compromissen in kwaliteit.
Succes met je keuze
Ook de wat oudere 28-105 is een heel fijn ding met een goed bruikbare "macro" instelling.
2e hands erg goedkoop maar een toppertje ! Kun je nog makkelijk een 50 f1,8 erbij nemen.
Een 18-200 lijkt me wat overdreven en hoe meer zoom, hoe meer compromissen in kwaliteit.
Succes met je keuze
Ik ben het met vele voorganges eens.
De 18-70 is een goed objectief die ook 2de hands veel te vinden is.
Er worden er veel aangeboden voor 200,00, maar goedkoper is zeker mogelijk.
De 50 1.8D is een goedkope lens met hele goede prestaties.
ik heb absoluut geen ervaring met macro, maar lees veel verhalen over deze 1.8 die voor macro doeleinden wordt gebruikt dmv omkeer_ en tussenringen.
ik weet niet wat zo'n tussenring kost, maar die valt dan mischien ook nog binnen het budget.
Succes met je keuze.
De 18-70 is een goed objectief die ook 2de hands veel te vinden is.
Er worden er veel aangeboden voor 200,00, maar goedkoper is zeker mogelijk.
De 50 1.8D is een goedkope lens met hele goede prestaties.
ik heb absoluut geen ervaring met macro, maar lees veel verhalen over deze 1.8 die voor macro doeleinden wordt gebruikt dmv omkeer_ en tussenringen.
ik weet niet wat zo'n tussenring kost, maar die valt dan mischien ook nog binnen het budget.
Succes met je keuze.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij Artto: de Tamron is voor het geld geweldig.
Probleem met server. Volgende bericht is de gewenste...
Probleem met server. Volgende bericht is de gewenste...
Laatst gewijzigd door Patrick op do jan 24 2008 2:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens aan TS, de sigma 18-200 is GEEN geweldige lens, meer dan 3x optische zoom gaat bijna altijd ten kost evan de kwaliteit en dat is ook hierbij geen uitzondering.
Je kunt beter een een 18-70 (of tamron 17-50) nemen en een 70-300 Vr bijvoorbeeld. Alleen heb je met de tamron een gat tussen 50 en 70mm tenzij je een sigma 50-150 zoomlens koopt, maar die heeft weer vrij vaak last van front of back focus
als je dan toch een superzoom wilt hebben neem dan een nikkor 18-200 VR maar ook die heeft wat kuren, zoals uitzakken....
Je kunt beter een een 18-70 (of tamron 17-50) nemen en een 70-300 Vr bijvoorbeeld. Alleen heb je met de tamron een gat tussen 50 en 70mm tenzij je een sigma 50-150 zoomlens koopt, maar die heeft weer vrij vaak last van front of back focus

als je dan toch een superzoom wilt hebben neem dan een nikkor 18-200 VR maar ook die heeft wat kuren, zoals uitzakken....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat is een nauwelijks lastig gat in de praktijk. En met al die pixels tegenwoordig knip je een randje weg als het persee moet; het verschil tussen 50 en 70mm is niet zo heel groot. Daarbij komt nog dat je vaak wel een stapje kunt doen om dit "gat" te overbruggen, iets dat je in het groothoek en tele deel veelal niet kan...marx schreef:Je kunt beter een een 18-70 (of tamron 17-50) nemen en een 70-300 Vr bijvoorbeeld. Alleen heb je met de tamron een gat tussen 50 en 70mm tenzij je een sigma 50-150 zoomlens koopt, maar die heeft weer vrij vaak last van front of back focus

Helemaal zelf weten, maar dan blijft mijn bezwaar de lichtsterkte.
Nadelen:
- bestaand licht fotografie minder mogelijk
- nauwelijks onscherpe achtergrond mogelijk
- zoekerbeeld minder helder
- kwaliteit lens is minder, omdat je relatief vaak met volle opening zult werken
Maar goed, ieder zijn eigen keuze!
Nadelen:
- bestaand licht fotografie minder mogelijk
- nauwelijks onscherpe achtergrond mogelijk
- zoekerbeeld minder helder
- kwaliteit lens is minder, omdat je relatief vaak met volle opening zult werken
Maar goed, ieder zijn eigen keuze!