Dit is wel erg lastig om goed te fotograferen.
foto 1
De achtergrond is niet zo mooi. De rechthoekige vlek links boven en het stuk kozijn aan de rechterkant doen geen goed aan de foto. Links beneden zie je ook nog een stukje glasplaat. Het diafragma zou ik, of echt groter of echt minder groot kiezen. Nu heb je de voor- en achtergrond net onscherp. Dat hinkt een beetje op twee gedachten.
Door het bestaande licht krijg je oranje vlekken op de elementen.
De flits geeft overbelichte verticale lijnen met daaromheen onnatuurlijk blauw licht.
De compo is niet erg doordacht. Er zit geen lijn in.
Produktfotografie, waar ik dit onder schaar, kenmerkt door perfectie. Je hebt immers alle tijd. Mijn tips:
Zorg voor een goede (in dit geval egale) achtergrond.
Kies voor een zodanige opstelling dat de ondergrond niet stoort en
de compositie als geheel spannend is. Je kan dit doet door een regelmatig verband aan te brengen in de positie van de stukken. (Nu staat het te zeer door elkaar)
Het diafragma zou iets toe moeten voegen aan de sfeer. Hier vind ik dat een beetje van dit en een beetje van dat. Maak een duidelijke keuze. Klein en helemaal scherp of groot zodat er wat te raden is.
Scherm het bestaande licht af met bijvoorbeeld een paraplu en gebruik fotolampen eventueel met een externe flitser. Alleen met een interne flitser is hier niet zoveel eer aan te behalen.
foto 2
Het gekozen diafragma vind ik bij deze foto wel mooi uitpakken.
Het standpunt vind ik ook iets hebben.
Vanwege de compositie zou ik beneden twee tot drie centimeter croppen. De aanzet rechtsbeneden zou mooier zijn als hij in de hoek zat en hij zou links mooi weglopen. Nu houdt het links op en zie je de "tanden" van dit apparaat weglopen in een zwart gat. Met crop zou je het zwarte gat eruit krijgen.
Voor deze foto; dezelfde opmerkingen als hierboven m.b.t. het licht. Niet mooi oranje vanwege het bestaande licht en uitgebeten verticalen strepen met daaromheen blauw vanwege het flitslicht. Gebruik ook hier een paraplu, fotolampen en eventueel een externe flitser.
Misschien een wat uitgebreider verhaal als wat te doen gebruikelijk is op dit forum. Ik bedoel mijn commentaar zeker niet vervelend of negatief maar ben ook geinteresseerd in produktfotografie, vandaar