Tamron 90 macro op D50
Tamron 90 macro op D50
Ik heb een Tamron 90 mm macro, die ik samen met een Nikon D50 gebruik. Over deze lens heb ik een vraag: is de lens allleen op de stand F32 (diafragmaring)te gebruiken (het diafragma wordt dan door de Nikon geregeld)/ Als ik een andere stand probeer krijg ik de melding FEE en wekt het niet; is dat altijd zo. Alvast bedankt.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik meen dat dit het "effectieve diafragma" genoemd wordt... Ik heb ook een Tamron 90mm macro op m'n D70, en het is allemaal precies zo als hier omschreven.
De lens doet het overigens niet optimaal met de allerkleinste diafragma's, maar dat ligt niet aan de lens; bij zulke kleine openingen gaat licht vreemde dingen doen...
De lens doet het overigens niet optimaal met de allerkleinste diafragma's, maar dat ligt niet aan de lens; bij zulke kleine openingen gaat licht vreemde dingen doen...
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Gompie,Mgompie schreef: En waarom zit de ring overigens op de lens, als hij toch maar op een stand kan (voor Canon, ed is de ring dus niet aanwezig)
Die diafragmaring zit erop om samen te kunnen werken met andere Nikon kamera's.
Niet iedere Nikon kamera kan met lenzen zonder diafragmaring overweg...
Canon eigenaren hebben jaren geleden vanwege een dergelijke wissen al hun lenzen kunnen wegdoen (wisseling Caon F in EF bajonet).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)