AutoSalon Brussel 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

AutoSalon Brussel 2008

Bericht door SwederD70 » di jan 29 2008 8:42 pm

Afgelopen weekend nog ff naar de Autosalon in Brussel geweest…
Niet echt DE beurs van Europa, maar goed beetje vergelijkbaar met de AutoRai en ach mischien is er wat leuks te zien.

Denk je dat na anderhalve week alle Belgen wel geweest zijn en het op zaterdag niet zo druk is…nou dat heb ik geweten zeg! Bah bah, om 11:30 hingen ze al met de benen buiten, niet normaal meer.

Bij sommige stands was je er tussendoor wurmen…foto’s maken kon je vergeten (Audi, BMW, Opel).
Bij andere stands was het rustiger maar ja daar waren de auto’s ook weer niet zo (LADA).

Echter sommige stands/auto’s waren zo leuk daar moest je koste wat kost foto’s van hebben. (Ferrari)!
Die hadden de mooiste en in principe de beste stand van heel de beurs. Een mooie etalage met goed licht en tadaa een wit laken tussen de lampen en de auto, zodat je een mooi diffuus licht kreeg zonder die spotreflecties!
Arrgh alleen voor de etalage was het stikdruk met mobieltjes…(slechts 5 fatsoenlijke nikon camera’s getelt die dag). Dus met een engelengeduld en zachte dwang naar voren en het midden van de stand gewurmt en wat prenten geschoten.
Sommige met de 16mm geschoten, ja als je verder er vanaf ging staan stonden er al weer mensen voor je neus, andere met de 18-70mm.

1. Twee jaar geleden hadden ze mooiste stand….viel dit keer tegen. Jan en alleman fotografeerde de F1 bolide van de andere kant. Dacht, “Moet anders kunnen”.
Afbeelding

2. 1x kleur
Afbeelding

3. Zo’n dure stand en auto’s en dan kunnen ze dat draaiplateau niet eens fancy onzichtbaar afwerken :-(
Oja, ook zo spuuglelijk waren waren twee staanders vlak naast de auto met een bordje van spec’s en wat de mileu belasting van die twee is…! Arrrrghhh Oke, het moet maat zet ze dan VOOR de etalage op de grond…
Btw. Had nog gevraagd of ik Femke ertussen mocht zetten, zou wel de ultieme droom zijn….ehm mocht niet :-( , ze was te vies….
Afbeelding

4. Ach HDR expirimentje…
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Blijft een mooi taaltje dat Italiaans....(Frans trouwens ook).
Afbeelding

7. hmmmm
Afbeelding

8. Was er nog wat leuks te beleven, jawel. Een of andere rijke gast wou eens wat RR’s passen…
(was trouwens een primeur, de RR Cabrio). Vrouw mocht proef zitten achter het stuur…
Ze verzopen echt letterlijk in de RR….
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

De hoeveelheid licht hebben de meeste standhouders nu wel aardig onder de knie. Qua sluitertijden kom je nu wel aardig uit bij ISO400 en 1/3 tot 1 stop boven max. diafragma.
Nu nog een mooi laken tussen de lampen en de auto’s….of een soort omnibounse op de lampunit.

Statief’je en eenpoot thuis laten
Flistser heb ik ook niet gebruikt…niet nodig gehad

Belangrijkste is de Witbalans!!! Iedere stand is toch weer net anders en soms reageert je AutoWB van je camera ook weer supermaf…. (tenminste mijn D70).
De ene foto krijg je een mooi witte auto op de foto en de andere keer is ie weer keigroen….dan weer smoezelig gelig…

Dus lekker op NEF schieten.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di jan 29 2008 8:47 pm

Ondanks alle tegenspartelende zuiderburen toch weer een mooie reportage! Ook goed leesbaar 8)

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

coen

Bericht door coen » di jan 29 2008 9:11 pm

Super Super

Persoonlijk vind ik 1 en 8 minder, maar de rest is echt super.

gr coen

Johan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Johan » di jan 29 2008 9:14 pm

Nette foto's hoor. Ben zelf ook geweest, vrijdag de 18de. Geen hond op de stands te vinden. Flitser heb ik zelf wel degelijk gebruikt, spots met reflecties waren ook mijn grootste irritatie.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

mikemix

Bericht door mikemix » di jan 29 2008 9:16 pm

Ik zit in de standconcepten en vind 2 geniaal.
Eén grote softbox beven de auto geeft het mooiste licht.

8 vind ik super geestig, zo veel geld en er dan zo lullig uitzien, goed gezien.

Mooie reportage, 1 is ook goed gezien trouwens.

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » di jan 29 2008 9:31 pm

Nummer 2 helemaal super!!!

mvg, Bram

riesroni

Bericht door riesroni » di jan 29 2008 9:57 pm

Hoi

Mooie foto's hoor!!!!!

Richard :lol:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo jan 30 2008 6:37 am

Ziet er weer goed uit Sweder.
Ondanks de grote drukte heb je er weer iets heel moois van kunnen maken vind ik.
Welke auto is dat op foto 10???
Marcos???

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo jan 30 2008 9:45 am

Heerlijke serie weer Sweder. Ik had al gehoord dat het weer een toffe tentoonstelling was. jammer had ik geen tijd om naar Brussel te gaan.

Ik vond dat erg jammer, want de nieuwe 1 Cabrio van BMW werd getoond en daar droom ik al een jaar van..........

Nogmaals: hele gave serie, heb nog geen favoriet, ga opnieuw even kijken.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jan 30 2008 10:13 am

ik ben blij dat ik weer is een auto zie op het forum [ oke 6 jan daargelaten ].

ik mis alleen het vrouwelijk schoon op de auto's :D

mijn stelling auto's en vrouwen horen bij elkaar als ze er op liggen ;-) oei oei....brand maar los !!

Mooi gedaan Sweder....

Arend

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo jan 30 2008 10:42 am

Arend,
ik zou de stelling iets korter maken.
Auto's en vrouwen horen bij elkaar.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » wo jan 30 2008 2:55 pm

Super Sweder met uitschieter #2

Die van de RR is ook geniaal...kussentje eronder :D
Groeten Marcel

CorH

Bericht door CorH » wo jan 30 2008 4:38 pm

Erg mooie foto's.

Ik zie je al door de mensenmassa laveren om een plekje te vinden voor een foto. Lijkt me een aanval op je zenuwen en geduld. (heb ik niet).

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » wo jan 30 2008 7:24 pm

Primeurs moet je helaas niet aan mij vragen…
Die bemerk ik pas achteraf dat ik ze geschoten heb, nadat ik ze eerst in het nieuws heb gezien dat ze er waren…

(heb er van tevoren ook geen studie van gemaakt welke er zouden staan en ik dus perse zou moeten fotograferen).
Heb er wel 2….de nieuwe Renault Laguna Coupe…(erg mooi) en de RR Cabrio.
Gemist…de Audi RS6

------------------

Vrouwelijk schoon…viel heel erg tegen.
Als er al wat rond en aan en op de auto hing was het om een auto te verkopen of info te verstrekken.
Of ze stonden achter een desk, namen door de strepen en poortjes te openen van en voor gasten van dure auto’s.
Wel de sport om te kijken wel merk de meest leuke pakjes voor de babes heeft verzonnen….

Maar ja, anderzijds worden die meiden ook doorziek van iedere debiel met camera die ze op de foto wil hebben.

Echter als er nog behoefte is aan promomeiden en/of auto’s (206) dan kan ik nog wel ff een blikje recent archief opentrekken…
-----------------

Kussentjes stonden op de accesoirelijst van RR, krokodilleleer en evt verwarmt is mogelijk. Idem voor massief gouden blokken op de pedalen is ook een optie.
(zij en hij waren maar net 1m50 groot).

------------------

En ach, ja je moet soms wat geduld hebben… soms in positieve zin, mensen met een fatsoenlijke camera voor je die ook een mooie foto willen hebben en soms in negatiev zin, volluk dat niet in de gaten heeft dat ze in de weg staan terwijl ze alles aan het doen zijn behalve naar auto’s kijken.
Maar ja net als met autorijden, niet druk over maken…zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken. Echter om jezelf niet tekort te doen, wurm je je dan dringend toch vriendelijk erlangs….wat in auto termen heet “rechts passeren maar wel met richting aangeven”
En als je dan die platen van de Ferrari stand ziet dan is het wel waard geweest! ;-)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » wo jan 30 2008 7:37 pm

Sweder,

Nummer 2 en 6 echt super! Het toont alsof je daar alleen stond dus dubbel complimenten..

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”