Even mijn hart luchten

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
palone

Bericht door palone » vr feb 01 2008 11:57 am

Ik vind dit nog steeds een ZINVOL forum. Laten we dit zo houden en ons niet door ZINLOZE opmerkingen op een bepaald topic laten beinvloeden.

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 01 2008 11:58 am

Coen van Aken.nl schreef:Echter, lijkt het vaak zo dat mensen iets vragen zonder zelf eerst eens wat research gedaan te hebben.
Klopt, kan ik mij soms ook over storen, echter je kan dat wel op 1 goede en 3 slechte manieren kenbaar maken.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » vr feb 01 2008 12:02 pm

Elke vraag moet kunnen op dit forum. En het is toch prachtig dat men met een vraag eerst aan dit forum denkt? Er is veel kennis aanwezig hier.

Als je bepaalde vragen overbodig of voorbarig vindt verwijs dan vriendelijk naar informatie op het internet of de handleiding.
Of negeer het topic. Dat is beter dan opmerkingen posten die als diskwalificerend kunnen worden ervaren wat helaas voorkomt.
Laatst gewijzigd door Onno op vr feb 01 2008 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr feb 01 2008 12:02 pm

mikemix schreef:
Pruimpit schreef:Jij bent een vrouw. Het vrouwlijk brein zit anders in elkaar. Een man focust zich eerst op techniek en daarna pas op creativiteit. Bij een vrouw is dat eerder andersom veronderstel ik.
Oef, over generaliseren gesproken. En hoe kan het dat veel vrouwen thuis achter het fornuis (moeten) staan en in restaurants dat veelal mannen zijn?
Onzin dus.
Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar mannen en techniek gaat beter samen. Zoveel is zeker. Vrouwen hebben weer andere kwaliteiten. Wel eens van wetenschappelijk onderzoek gehoord Mikemix? Mannen kunnen ook beter kaartlezen, dat is ook geen fabeltje.

Ik zit hier op de technische dienst. 60 mannen, 1 vrouw :)

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » vr feb 01 2008 12:04 pm

mikemix schreef:
Coen van Aken.nl schreef:Echter, lijkt het vaak zo dat mensen iets vragen zonder zelf eerst eens wat research gedaan te hebben.
Klopt, kan ik mij soms ook over storen, echter je kan dat wel op 1 goede en 3 slechte manieren kenbaar maken.
Uiteraard :P Laten we ons maar concentreren op die 1 goede manier :P

eduard leeuw

Bericht door eduard leeuw » vr feb 01 2008 12:33 pm

Ik kan jullie verzekeren dat dit niet alleen hier gebeurt maar ook op andere forums. Heb naast fotografie nog modelvliegen als hobby, en hoe vaak je daar ook niet dezelfde beginnersvragen krijgt.

Iemand die echt iets wil leren gaat zelf op zoek naar de informatie via boeken, internet, winkels enz enz.

Misschien naast topic"even voorstellen" "BASIS VOOR BEGINNERS" waarin alles staat wat een beginnende fotograaf zou moeten weten en kunnen ;-).

Hoef je maar een keer te reageren op een beginners vraag, zie topic BASIS VOOR BEGINNERS ;-)

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr feb 01 2008 12:43 pm

Zaronny schreef:Pruimpit, het gaat hier niet specifiek over dat ene voorval. Ik heb als voorbeeld ongeveer een week geleden een post geplaatst waarin ik een specifieke situatie beschreef, waarin in foto's wilde maken. Ik gaf aan welke uitrusting ik had, hoe de omgeving was en wat ik gedaan heb. Vervolgens vraag ik om tips, hoe ik het resultaat beter had kunnen krijgen. En in plaats van de tips, die gelukkig later gepost werden was de eerste reactie: verkeerde apparatuur. Daar kun je wat mee, niet ?
Beste Zaronny... ik was degene die die opmerking maakte.
Kwam misschien een beetje bot over, maar dat heb ik daarna meteen verduidelijkt en ik heb toen precies uitgelegd wat ik wel bedoelde...

Stel je deze vraag eens voor: (hypothetisch)
"van de week deed ik mee met een Formule 1 wedstrijd.... ik reed met een volkswagen kever en werd aan alle kanten door alle andere deelnemers ingehaald.... wat doe ik fout?"

Als ik dan antwoord: "je reed met de verkeerde auto"... en ik leg vervolgens uit dat de motor van de Kever niet de vereiste eigenschappen heeft om de snelheid van de F1 motoren te evenaren, dan begrijp je toch wel wat ik bedoel?

Ik heb in het begin ook vragen gesteld over sluitertijden, diafragma etc, etc, omdat ik te lui was om van alles op te zoeken.. Ook ik kreeg toen antwoorden in de trant van: misschien beter om eens te googelen of een boek te kopen.

Ik heb dat ter harte genomen en ondertussen heb ik een boekenkast vol met boeken over fotografie en staan mijn favorieten vol met nuttige websites, waar de basisbegrippen worden uitgelegd.
Kortom, ik ben veranderd van een jongetje dat bij het minste geringste zijn vinger opstak, in iemand die aan zelfeducatie is gaan doen...
En ik vind het prima als anderen ook op deze mogelijkheid gewezen worden..

En geloof me , Maud heeft hier al heel veel vragen gesteld en ook heel veel tips gekregen....dus geen reden voor haar om kriegelig te reageren.
Maar er mag ook best wel eens een opmerking gemaakt worden in de trant van.. misschien beter als je de basisbegrippen nog eens doorneemt, vooral als je merkt dat ze in feite in meerdere topics waarin zij een vraag stelt, op dezelfde basisbegrippen (en het gebrek aan kennis hiervan) stuit. Ik doel hierbij ook op het topic over de voorbijrijdende metro en het al of niet bevriezen ervan, bij een bepaalde focale lengte.

Alles mag gezegd en gevraagd worden , maar inderdaad is het wel belangrijk dat de toon positief en respectvol is...
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 01 2008 12:47 pm

Pruimpit schreef:Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar mannen en techniek gaat beter samen. Zoveel is zeker. Vrouwen hebben weer andere kwaliteiten. Wel eens van wetenschappelijk onderzoek gehoord Mikemix? Mannen kunnen ook beter kaartlezen, dat is ook geen fabeltje.
Wat moeten we hier nu mee,
goed voorbeeld wat in dit topic past, dus vrouwen kunnen niet fotograferen?

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » vr feb 01 2008 12:57 pm

Mijn vrijdag wordt in ieder geval een stuk amusanter van dit onderwerp..... :cry: :roll: :lol:

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » vr feb 01 2008 1:09 pm

mikemix schreef:
Pruimpit schreef:Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar mannen en techniek gaat beter samen. Zoveel is zeker. Vrouwen hebben weer andere kwaliteiten. Wel eens van wetenschappelijk onderzoek gehoord Mikemix? Mannen kunnen ook beter kaartlezen, dat is ook geen fabeltje.
Niet als ze toevallig een 500mm lens moeten gebruiken...veelste zwaar hahaha :D

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr feb 01 2008 1:10 pm

mikemix schreef:
Dat maak jij ervan om mijn opmerking in het belachelijke te trekken. Ben jij altijd zo bijdehand :?: Vergeef me als ik het mis heb.
Het belangrijkste van fotograveren is namelijk mijns inziens de compositie kiezen. Het is geen toeval dat de overgrote meerderheid van dit forum man is. De "gemiddelde vrouw" vindt een SLR teveel gedoe. Meer dan de gemiddelde man.

Wat ik alleen wil zeggen; een vrouw die zich serieus op fotografie wil toeleggen zal geneigd zijn zich eerst op compositie te concentreren en later pas op techniek. Een man zal eerder geneigd zijn de techniek eerst meester te maken. Ik heb hier geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik zie het wel als heel aannemelijke hypothese.

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr feb 01 2008 1:11 pm

En zo zitten we op pagina 2 alweer aardig off-topic en op Coffee Corner niveau...

Slotje?

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » vr feb 01 2008 1:15 pm

Jammer hoor als er een slotje komt, ik lach me rot om deze onzin....(oef nu ben ik geloof ik ook eens bot, niet zo bedoeld, maar ik kan hier echt alleen maar om lachen).

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr feb 01 2008 1:17 pm

Beste Onno, dreig nu niet gelijk met een slotje... er mag toch wel gediscussieerd worden? Gewoon weer terug naar het topic, dat wel...
verplaats het dan gewoon naar de coffeeshop... mensen bewandelen nu eenmaal wel eens een zijpad in de discussie (zowel vrouwen als mannen)
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr feb 01 2008 1:24 pm

Ik dreig niet maar vraag. :-)
Maar inderdaad, houd zijpaden kort.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”