Even mijn hart luchten

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr feb 01 2008 1:25 pm

Yvette Verwer schreef:Jammer hoor als er een slotje komt, ik lach me rot om deze onzin....(oef nu ben ik geloof ik ook eens bot, niet zo bedoeld, maar ik kan hier echt alleen maar om lachen).
Misschien zegt dit wel meer over jou zelf :) Misschien doe je er goed aan daar eens over na te denken :wink:

Of wil je je tot mijn niveau verlagen en proberen uit te leggen waarom dit onzin is :?: Want dan steek ik er wat van op. Ik ben altijd heel relativeringsgezind :wink:

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » vr feb 01 2008 1:29 pm

't is een idee maar nadenken is eigenlijk ook meer iets voor mannen, dus dat laat ik graag waar het het beste gaat.
Gelukkig heb ik net wel de afwas weten te doen en dat lukte nog heel aardig, ieder zijn talent (al dan niet aangeboren).....

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 01 2008 1:34 pm

Beste Pruimpit,

Gooi alles even opzij.
Denk eens na wat de insteek is van dit topic (ook de Friese trots even opzij, mijn oma was ook Fries dus mag/kan daar iets over zeggen).
Hoe verhoud jij hetgeen wat als start is ingezet met hetgeen je zelf nu probeert te verdedigen?

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 01 2008 1:37 pm

Yvette Verwer schreef:'t is een idee maar nadenken is eigenlijk ook meer iets voor mannen, dus dat laat ik graag waar het het beste gaat.
Gelukkig heb ik net wel de afwas weten te doen en dat lukte nog heel aardig, ieder zijn talent (al dan niet aangeboren).....
:mrgreen:

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr feb 01 2008 1:56 pm

mikemix schreef:Beste Pruimpit,

Gooi alles even opzij.
Denk eens na wat de insteek is van dit topic (ook de Friese trots even opzij, mijn oma was ook Fries dus mag/kan daar iets over zeggen).
Hoe verhoud jij hetgeen wat als start is ingezet met hetgeen je zelf nu probeert te verdedigen?
Nou ja zal wel motten. Maar ik wordt liever met argumenten bestreden.
Jij begint er op in te haken. Het was mij alleen maar te doen, om begrip op te brengen van een topicstarter van een ander draadje. Ik heb trouwens op de universiteit heel veel vrouwen meegemaakt, die heel goed kunnen nadenken :wink:

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » vr feb 01 2008 2:00 pm

Goh dit alles nav mijn topic :)

Mannen hebben maar 1 aangeboren talent en dat is meten, welke is de langste..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » vr feb 01 2008 2:01 pm

Onno,
Het is goed de vinger aan de pols te houden. Als het nu maar in goede harmonie gebeurt moet dit kunnen. Ik heb dit topic geopend met de hoop dat er wat meer met respect wordt gereageert plus eens aan te kaarten dat er ruimte moet zijn voor beginners en "minderbedeelden"in glaswerk.
Het forum moet de lat van fatsoen hoog leggen en kan zich uitspreken of het forum ruimte biedt voor beginners en minder veeleisende hobbyfotografen.

Tammo

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » vr feb 01 2008 2:03 pm

Maud,

Blij dat je er weer bent. Welkom op dit unieke forum.Je bedoelt zeker tenen.

Tammo

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » vr feb 01 2008 2:07 pm

Tammo Schut schreef:Maud,
Blij dat je er weer bent. Welkom op dit unieke forum.Je bedoelt zeker tenen.
Tammo
Dank..
Yeah right :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door psilin » vr feb 01 2008 2:13 pm

Allen,

Dit topic is de primaire reden van mijn aanmelding hier op het forum. Ik begrijp de TS denk ik wel. Op dit, en andere fora, merk ik de laatste tijd steeds vaker het ontstaan van 'elite' groepjes.
Hiermee doel ik op zaken welke op een schoolplein kunnen worden gezien: een groep vriendjes en een of enkele nieuwkomers.

Uiteraard is dit natuurlijk gedrag, en klopt het in die lijn der verwachting ook dat het op fora plaatsvindt. Het punt dat ik jammer vind is zeker het feit dat potentiëlen worden afgeschrikt door : lees de basisbeginselen zonder daarbij een stukje onderbouwing te geven waarom dat zo belangrijk is. Ik wil een ieder herinneren aan het eigen moment van het leren van de fotografie, of een willekeurig ander onderwerp. Vaak waren er mensen in de buurt die dingen voordeden, voorbeelden gaven, en uitleg gaven waarom bepaalde zaken zo op elkaar reageren.

Voor de digitale fotograaf is de leercurve naar mijn niet analoge mening aanzienlijk steiler dan dat de oude rotten onder ons gewend zijn. Tuurlijk is het resultaat sneller zichtbaar, en kunnen fouten c.q. experimenten makkelijker gedaan worden. Door de hoeveelheid opnames wordt het kweken van begrip echter veel lastiger.

Tot slot durf ik de vraag te stellen wat "basiskennis fotografie" nu inhoudt. Zaken die genoemd zijn: sluitertijden, diafragma en ISO. En hoe te denken over 'signaal/ruis', kleurtemperatuur, DOF ( in relatie tot de camera ), beeldhoeken, verlichtingssterkte, lensfouten, kleurruimten etc. Niet iedereen is in staat zelfdidactisch te werk te gaan, en de niet limitatieve opsomming hiervoor, geeft mijns insziens aan dat er vele vele facetten zijn welke als basis én als zeer gevorderd kunnen worden aangemerkt.

Ik hoop dat er op dit forum ruimte is en blijft voor het hele scala aan fotografie geörienteerde personen. Als dat zo is zal ik zeker tzt lid van de club worden.

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » vr feb 01 2008 2:14 pm

Tammo Schut schreef:Onno,
Het is goed de vinger aan de pols te houden. Als het nu maar in goede harmonie gebeurt moet dit kunnen. Ik heb dit topic geopend met de hoop dat er wat meer met respect wordt gereageert plus eens aan te kaarten dat er ruimte moet zijn voor beginners en "minderbedeelden"in glaswerk.
Het forum moet de lat van fatsoen hoog leggen en kan zich uitspreken of het forum ruimte biedt voor beginners en minder veeleisende hobbyfotografen.

Tammo
Amen.
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » vr feb 01 2008 8:39 pm

Heel interessant dit verhaal, als ik even naar ons kijk dan moet ik zeggen dat we afgelopen jaar ontzettend veel mazzel gehad hebben met het bij elkaar sparen van onze uitrusting... Wij hebben nu bijna :roll: alles in de tas zitten wat we willen hebben.

Maar we zijn er ons hier terdege van bewust dat er diverse mensen zijn die hun hobby op een andere manier beleven als dat wij doen.
Ikzelf heb al eens geroepen dat ik nooit kritiek zal leveren op de objectievenkeuze die iemand doet, dit is altijd een zéér persoonlijke keuze.
Je kunt altijd mensen advies geven, en de mogelijkheden aangeven die er zijn.
De persoon in kwestie kan altijd de keuzes maken die hij wil.
Zijn er hele specifieke vragen waar ikzelf geen antwoord op weet, tsja dan reageer ik niet.
Ben zelf nog volop dingen aan het leren en sla nog regelmatig de plank mis... 8)
Het belangrijkste vind ik dat je er veel plezier aan beleefd, en als je dit samen op een prettige manier kunt doen, dan kun je het heel leuk hebben samen...
En als het dan eens niet lekker gaat, er zijn dingen waar je het absoluut niet mee eens bent.....
Even flink tot 10 tellen,lekker relativeren en weer lekker doorgaan..

Wij hebben hier zo bijelkaar wel een erg leuke groep mensen die het over het algemeen goed met elkaar kunnen vinden..

Groetjes

Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » vr feb 01 2008 9:18 pm

En als het dan eens niet lekker gaat, er zijn dingen waar je het absoluut niet mee eens bent.....
Even flink tot 10 tellen,lekker relativeren en weer lekker doorgaan..

Wij hebben hier zo bijelkaar wel een erg leuke groep mensen die het over het algemeen goed met elkaar kunnen vinden..

:!: Leren doe je niet alleen uit een boekje.
Als je onzeker bent en graag andermans mening wil horen, ok maar wel
met normaal respekt reageren.
Gelukkig heb ik dit gebrek hier nog [bijna] niet meegemaakt en blijf het een
groep vinden met allerlei interessante meningen.

mvg Pim
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » vr feb 01 2008 9:20 pm

mikemix schreef:
Pruimpit schreef:Uitzonderingen bevestigen de regel. Maar mannen en techniek gaat beter samen. Zoveel is zeker. Vrouwen hebben weer andere kwaliteiten. Wel eens van wetenschappelijk onderzoek gehoord Mikemix? Mannen kunnen ook beter kaartlezen, dat is ook geen fabeltje.
Wat moeten we hier nu mee,
goed voorbeeld wat in dit topic past, dus vrouwen kunnen niet fotograferen?

Wat mij bij vrouwen wel opvalt dat zij meer gevoel hebben voor details.
Voor de rest zou ik het verschil niet weten.

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » vr feb 01 2008 9:22 pm

:oops: :oops:

ben ff aan 't tellen 9....10 yes!

Pim
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”