Een goede keuze????? Manfrotto 055XB i.c.m een 486RC-2

Discussies over statieven
Marco

Bericht door Marco » di feb 05 2008 11:20 pm

Anton,

Wat betreft een balhoofd kan ik de 488RC4 ook aanraden, kost niet zo gek veel meer dan de 486RC2 en bent alvast klaar voor zwaarder werk in de toekomst(body en glas).
Heeft tevens 2 waterpassen erop en is een stukje zwaarder uitgevoerd.

groet,
Marco

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » wo feb 06 2008 12:55 am

Ik heb de Manfrotto 055 CB en als kop de 329. Ik ben niet zo kapot van een 1 handle balhoofd. De 329 heeft diverse instelmogelijkheden en heeft me nog nooit in een situatie geplaatst waarin ik met mijn statief niet uit de voeten kon.
Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » wo feb 06 2008 12:58 am

wim schreef:Ik heb de Manfrotto 055 CB en als kop de 329. Ik ben niet zo kapot van een 1 handle balhoofd. De 329 heeft diverse instelmogelijkheden en heeft me nog nooit in een situatie geplaatst waarin ik met mijn statief niet uit de voeten kon.
Afbeelding
Dat is een mooie kop Wim! Ik heb daar ook al naar gekeken voor mijn Velbon statief. Maar wat is de diameter van de voetplaat?

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » wo feb 06 2008 1:05 am

Advantages:
SUITABLE FOR:

Hoogte 13.7 Gewicht 1.20 Maximaal toelaatbaar gewicht 9.00

A professional compact, low profile 3D head (only 13cm high) suitable for a wide range of cameras up to large format. The very low profile ensures the centre of gravity of the camera is over the centre of the tripod for maximum stability and control; a quick release plate with secondary lock safety system keeps the camera securely locked but easily attached and removed when required; friction adjustment on each of the 3 movement controls guarantees easy, smooth and safe operation; three spirit levels allow you to align the camera perfectly and painlessly for panoramic shots. 3/8" screw camera attachment included. Camera attachment: 1/4" + 3/8" screw.

height 13.7 cm

weight 1.20 kg

load capacity 9.00 kg

panoramic rotation 360 °

color black

material aluminum

lateral tilt -90° / +30°

front tilt -15° / +90°

quick release yes

secondary safety system yes

bubble spirit level (no) 3

plate type 410PL

attachment (bottom) 3/8" female thread

attachment 1/4" and 3/8" screws

Das ff van hun site. Maar ik kan je het ook zo laten zien:
Afbeelding

anton1951

statieven

Bericht door anton1951 » wo feb 06 2008 7:34 pm

Ik heb jullie reacties gelezen en ik bedank jullie daarvoor. Binnenkort zal ik de winkel hier in Alkmaar, Cameraland geheten, een bezoekje brengen om wat uit te proberen. Door jullie reaties zal ik in ieder geval gaan voor de 488 RC4 die waarschijnlijk op een 055XB (kan op 7 cm hoogte afgesteld worden) komt te staan en aangevuld gaat worden met een 454 Micro Sliding Plate, dit alles van het merk Manfrotto.

Nogmaals bedankt! :lol: 8)

Groet van Anton.

GdP

Bericht door GdP » wo feb 06 2008 7:38 pm

Een goed keuze Anton. En mag je veel plezier hebben met je nieuwe spullen.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo feb 06 2008 8:30 pm

Beter laat dan nooit maar ik ben alweer een tijdje zeer tevreden met de 468MGRC5 HYDROSTATIC BALL HEAD

Uitermate stevig en goed verstelbaar. Staat op een Benro geschroefd. Zie ook dit draadje.

Robin

Bericht door Robin » wo feb 06 2008 10:36 pm

Hoi Anton,

ik ben 2 weekenden geleden toevallig voor de zelfde keuze naar KE geweest en nog steeds uitermate tevreden. :lol:

488RC4 vind ik een prima kop. Ook een lekker stevige plaat in verhouding met de RC2. HAd hiervoor een drie weg en moet zeggen dat dit (voor mij) echt een verademing is. En zoals GDP al aankaart .... inderdaad altijd de kamera vasthouden als je de knop omzet :wink:

Ik zou alleen voor de XB pro gaan. Ik wilde eerst ook de XB nemen, maar zag dat de pro maar 15 euro duurder was. Deze heeft wel als voordeel dat de middenkolom zowel horizontaal als verticaal kan.

Zet ze eens naast elkaar in de winkel, heb ik ook gedaan. Dan is de keuze snel gemaakt.

Have fun !
Robin

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”