Weet iemand wanneer de 16-70mm f/2.8D ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor op de markt komt ?
12-70mm f/2.8D ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor mag ook...
Even zonder dollen. Ik denk dat ze al hun lenzen gaan upgraden naar de nieuwe look van bijvoorbeeld de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED. Dat komt dus neer op veel G lenzen met IF SWM M/A en eventueel N glaselement. Maar vooral ook VR.
Persoonlijk vind ik dat er best een keer de bezem door mag. Als je al die verschillende looks ziet. Vooral de goede lenzen die nooit zijn weggegaan en sinds de introductie van de D types nooit meer zijn geupdate zoals de 85mm1.8 of 180mm2.8. Met VR zou ik zo'n 85mm1.8 graag hebben...! Zowieso probeer ik te voorkomen om nu lenzen zonder VR te kopen. Ik ken de voordelen nu en wil eigenlijk niet meer zonder.
Ik geloof niet dat het allemaal DX lenzen zullen zijn. Ook niet alleen maar G lenzen. NIKON is altijd erg conservatief geweest. Ze hebben altijd hun oude apparatuur zo compatibel mogelijk gehouden. Dat zullen ze nu ook doen met niet DX en niet G lenzen lijkt mij. Maar ook ik ben niet helderziend.
2 eurocent van iemand die zit te twijfelen om een D200 aan te schaffen... maar die baalt dat de NIKON SPEEDLIGHT SB-24 niet volledig compatible is met die D200... daar gaat mijn verhaal...
- EDIT -
typos...