Nikkor AF 50 / 1.8 D - uit productie!

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » za okt 07 2006 3:04 pm

Als je goed leest heb ik nooit beweerd dat Nikon stopt met de ontwikkeling van anologe camera's en al zou dat wel zijn, waarom zou jij dan de anologe camera waar je zo tevreden over bent wegdoen? Hij is toch goed? Gebruik hem dan totdat hij uit elkaar valt, dan kan je tot die tijd goede plaatjes schieten.

Het enige dat ik opper is dat Nikon een bepaald beleid zou kunnen voeren.
Nu wat lensen weghalen die ook voor anoloog heel erg geschikt zijn en dan met de introductie van de FF met een speciale range aan lenzen komen, die dan waarschijnlijk ook op de anologe camera's passen.

Daarom zou ik op voorhand nu liever lenzen aanschaffen die ook op de anologe camera's kunnen, dan kan ik er nu ook mee op de DX werken en straks ook op de FF als ik die zou willen kopen.

Dat is wat ik bedoel.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .................................. ook weer mijn mening en de tijd zal het uitwijzen of dit ook zo is.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

yoyo

Bericht door yoyo » za okt 07 2006 4:19 pm

Weet iemand wanneer de 16-70mm f/2.8D ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor op de markt komt ?
12-70mm f/2.8D ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor mag ook...
:D

Even zonder dollen. Ik denk dat ze al hun lenzen gaan upgraden naar de nieuwe look van bijvoorbeeld de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED. Dat komt dus neer op veel G lenzen met IF SWM M/A en eventueel N glaselement. Maar vooral ook VR.

Persoonlijk vind ik dat er best een keer de bezem door mag. Als je al die verschillende looks ziet. Vooral de goede lenzen die nooit zijn weggegaan en sinds de introductie van de D types nooit meer zijn geupdate zoals de 85mm1.8 of 180mm2.8. Met VR zou ik zo'n 85mm1.8 graag hebben...! Zowieso probeer ik te voorkomen om nu lenzen zonder VR te kopen. Ik ken de voordelen nu en wil eigenlijk niet meer zonder.

Ik geloof niet dat het allemaal DX lenzen zullen zijn. Ook niet alleen maar G lenzen. NIKON is altijd erg conservatief geweest. Ze hebben altijd hun oude apparatuur zo compatibel mogelijk gehouden. Dat zullen ze nu ook doen met niet DX en niet G lenzen lijkt mij. Maar ook ik ben niet helderziend.

2 eurocent van iemand die zit te twijfelen om een D200 aan te schaffen... maar die baalt dat de NIKON SPEEDLIGHT SB-24 niet volledig compatible is met die D200... daar gaat mijn verhaal... :(

- EDIT -
typos...
Laatst gewijzigd door yoyo op ma okt 09 2006 11:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » zo okt 08 2006 8:20 pm

Hans Braakhuis schreef:Zelfs m'n favoriete 28-105 stopt. Zeer raar, want in de USA zijn er volgens mij al 7 jaar wachtlijsten voor dat ding.
Niet echt onlogisch, want de 28-105 3.5-4.5 is nu vervangen door de 18-70 DX 3.5-4.5, die met cropfactor hetzelfde bereik heeft als de 28-105 op een FF/analoog camera. Heel duidelijk een keuze voor het DX formaat. Zo is het met meerdere objectieven, waar nu een DX equivalent voor is uitgebracht. Wederom veel speculaas dus over het niet op handen zijn van een FF-Nikon.

Ik hou overigens mijn 28-105. Ik vind hem op de 17-55 een ideale aanvulling voor het stukje boven de 55mm.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di okt 10 2006 10:48 am

Kei leuk al dat speculeren enzo, maar als Nikon nu nog steeds camera's uitbrengt met DX fotmaat sensor en nieuwe lenzen uitbrengt met de naam DX wil dat zeggen dat ze bij Nikon nog niet eens aan FF aan het denken zijn! Ik denk/voel/weet bijna zeker dat hij niet zal komen. Ze hebben net zelfs nog een D2Xs en D80 uitgebracht. Welk formaat hebben die? Juist. DX.

Als je nu bewust geen DX lens koopt, terwijl je de lens wel graag zou willen, dan vind ik dat echt een hele, hele rare reden omdat je 'denkt' dat Nikon met een FF zou gaan komen.

Als je een D70/s/80/200/2X/s of iets dergelijks hebt, koop dan gewoon die lens!

Ciao!

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » di okt 10 2006 12:47 pm

hier staat een goed verhaal over het DX formaat door Ken Rockwell.
Hij gelooft niet dat Nikon terug gaat naar 24x36 formaat.

http://www.kenrockwell.com/tech/dx.htm

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di okt 10 2006 3:23 pm

wil schreef:hier staat een goed verhaal over het DX formaat door Ken Rockwell.
Hij gelooft niet dat Nikon terug gaat naar 24x36 formaat.

http://www.kenrockwell.com/tech/dx.htm
Heeft ie van mij ;) Haha!

Ik geloof het ook niet! Het zal mij verbazen! Ik vreet m'n pantoffel op als het gebeurd!

Ciaoo!

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do okt 12 2006 11:45 am

Joost Wouters schreef:Ik geloof het ook niet! Het zal mij verbazen! Ik vreet m'n pantoffel op als het gebeurd!
Ciaoo!
Dan kom ik graag kijken en maak er een foto van voor het nageslacht. Eens zal het gebeuren.
Ergens op m'n site een foto van een Nikon technicus (SHIBAZAKI, Kiyoshige) met alle maten beeld sensors waar ze mee aan het oefenen zijn.

Kijk maar eens naar de eerste pagina van de Catalogus upgrade.

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » do okt 12 2006 8:25 pm

Ik weet niet of de link intussen is aangepast, maar ik constateer dat de (MF) Ais 1.8/50mm is verdwenen en niet AF-D 1.8/50mm !
Jur

Hub

Bericht door Hub » do okt 12 2006 9:24 pm

50mm f/1.4D AF Nikkor en 50mm f/1.8D AF Nikkor staan er nog gewoon op hoor.

Hub

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » ma okt 16 2006 3:51 pm

Hij staat er *weer* op en is inderdaad verdwenen uit de lijst "discontinued". Hij is wel degelijk weg geweest! Misschien heeft de storm van protest de Nikonbazen van inzicht doen veranderen?

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

yoyo

Bericht door yoyo » ma okt 16 2006 6:14 pm

Misschien lezen ze hier mee...
:)

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”