afgelopen weekend eindelijk getracht de theorie in praktijk te brengen met behulp van de fantastische tips van Martijn
en Ale
Was erg tevreden met het eerste resultaat, aangezien ik nog totaal geen kaas gegeten heb van flitstechniek. Een beetje vooruit lopend op morgen, en voor mensen die de presentatie die morgen niet aanwezig zijn ... toch al vast wat tips gevraagd op onderstaande 3 situaties

(Foto's allemaal onbewerkt en rechtstreeks uit de camera)
Zodra er een lamp in beeld komt is deze behoorlijk overbelicht. Heb hem uiteindelijk op zich goed op de foto weten te krijgen, met als gevolg dat de voorgrond weer vrij donker werd. Iemand een tip van de dag toevallig ?

Vaak zijn personen goed belicht, maar zie je weerkaatsing in het gezicht. In dit geval bijvoorbeeld op de dame rechts in beeld. Viel me ook op dat het vaak bij dezelfde personen was. Make-up , Huid iets vettig ??

Ook is bij de meeste foto's de voorgrond scherp , maar het onderwerp waar het uiteindelijk omgata dus niet. Waarschijnlijk had ik hier beter geen spot meting kunnen gebruiken

Al met al dus dik tevreden voor de eerste keer fotograferen met de me nieuwe aanwinst. Vooral met al die plastic vlaggetjes die lekker terugkaatsen

Heb de geplunderde doos afgelopen weekend voor donaties vlak bij het bier neergezet. Er zit dus gelukkig al weer een bodempje inD-80's schreef:Heb nog een mooie fotografeersuggestie..... :mrgreen: met de SB-800...
Jij hebt daar ergens op jou bureau "de doos" staan daar zou ik eigenlijk wel even een plaatje van willen zien...![]()
![]()
![]()
![]()