Luc.
mikemix schreef:Dit is de originele foto, lichtbron: binnenvallend zonlicht van voor, diffuus.Jizzy schreef:@ mikemix wil je ons wat duidelijk maken
Heb links en rechts reflectie vellen gebruikt om een witte gloed aan de buitenkanten te creëren.
Hoi Michael,mikemix schreef:Ziet er goed uit, Gino.
Wat tips:
Objectief ziet er ok uit, hou allleen je diafragma in de gaten, vooral 2 is niet overal scherp, ik zie dat deze op F5.6 is geschoten met de 105, probeer volgende keer op bv F:11
Zo'n opname knalt als alles flijmscherp is en alles recht/onthoekt is.
De auto's lijken of té verscherpt of met omzetten iets van een onscherpte meegekregen te hebben.
Ook hier kan je een F:11 of zelfs F:16 gebruiken.
Met mijn technische camera zat ik soms zelfs op F:32/45(!)
Een (lichtsterk) objectief scoort doorgaans het best bij F:5.6/8.0/11.0
echter, productfotografie "vraagt" doorgaans om meer scherptediepte, dus het beste is in dit geval dat dan ook te doen.
Dus F:11/F:16
Natuurlijk is de brandpuntsafstand ook bepalend, doorgaans is het resultaat met gematigde tele's het best, net als de hier gebruikte 105 op FF.
Kom je niet uit met je scherptediepte; neem dan wat meer afstand naar achteren.
Als het een klus zou zijn is dan wel weer bepalen hoe groot het beeld uiteindelijk weer gebruikt gaat worden, maar dat is hier niet aan de orde
Heb net een hele trofast kast voor dochterlief in elkaar gezetMarco Handgraaf schreef:Helemaal eens met de reaktie's op Belgiumdigital, dit is echt een praktische oplossing. Moet misschien ook met 1 of 2 flitsers te doen zijn.Knors schreef:Jizzy,
Misschien bedoelde je deze link: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=153699
Heel simplele oplossing waarbij je de bouwlampen ook door twee flitsers kunt vervangen.
Morgen allemaal naar Ikea, de Trofast raakt uitverkocht in Nederland![]()
groet,
Marco