gr,
Patrick

--> JA, en behoorlijk ookRogier schreef: De eerste twee foto's komen wat "ranzig" op me over. Rare kartels rond de tennisser en veel ruis. zijn dit toevallig uitsnedes.
--> teveel verscherping ben ik met je eens.Rogier schreef:Bij de eerste krijg ik ook het idee dat hij niet goed scherp is en je dit met teveel verscherping hebt proberen te verhelpen.
--> ik ben op dezelfde plaats gebleven, ik wou ze eigenlijk niet teveel afleiden. Ik was al blij dat ik zo dicht bij de baan mocht komen.Rogier schreef: Foto drie is een goed moment. Aanspannen van de speler en bal op het hoogste punt zien er dynamisch uit. De achtergrond stoort hier wel erg. Misschien had je beter wat naar links kunnen gaan staan, dan had je de speler iets meer van voren gezien en had je misschien het reclamebord in de achtergrond kunnen vermijden.
---> Zelf vind ik het moment op foto 4 en 5 goed vastgelegd. Voor kunstgras, zijn dit vrije hoge ballen, vandaar waarschijnlijk de houding.Rogier schreef: Bij foto 4 en 5 is de compositie iig niet zo centraal. Alleen zijn de moment hier niet lekker, de houding van de speler ziet er raar uit.
--> nu zie ik het ook, klopt.Rogier schreef:Bij zes is het bankje links van de speler scherper dan de speler zelf en trekt hierdoor de meeste aandacht.
--> ik heb de laatste 6 foto's bijna vanaf de grond genomen, volgende keer toch iets hoger gaan zittenRogier schreef: Foto 7 heb je een goed moment te pakken en is goed scherp, maar ook hier trekt de omgeving weer te veel aandacht.
--> toch vind ik het moment zelf aardig, ik vind dat daar rust en controle uitstraalt.Rogier schreef:Foto 8 is niet scherp genoeg en te veel van de zijkant waardoor het gezicht niet goed zichtbaar is.
--> NASRogier schreef:Door een telelens te gebruiken ipv een standaardzoom zou je idd al een hoop van de omgeving buiten je foto's kunnen houden.