Sportfoto's (VERZAMEL)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
palone

Sportfoto's (VERZAMEL)

Bericht door palone » ma feb 18 2008 7:47 pm

Afgelopen weekend, geen wind maar irritant zonnetje 8)

Afbeelding

gr,

Patrick

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma feb 18 2008 7:57 pm

Hey leuk tennisfoto,s !! :mrgreen:
NAS Buikpijn

palone

Bericht door palone » wo apr 23 2008 9:17 am

Twee weken geleden gemaakt met 18-70. Stond niet op de beste plaats, maar ik mocht op de baan komen, wel tegen de zon in. Graag jullie commentaar ?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

alvast bedankt,

Patrick

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo apr 23 2008 10:52 am

foto 7 vind ik leuk, leuke actie jammer dat hij zich zo verbijt als hij een bal slaat. Zijn gezicht staat er niet altijd leuk op.

Het blijft moeilijk om tennisfoto,s voor iedereen interenssant te maken.
Maar ik vind ze redelijk goed gelukt. Misschien iets meer scherpte diepte en spanning.
NAS Buikpijn

martijn01

Bericht door martijn01 » do apr 24 2008 12:59 am

ik vind ze niet geslaagd. Nu moet ik zeggen dat dat met een 18-70 ook moeilijk is. tennis is een vrij makkelijke sport om te fotograferen als je er de spullen voor hebt. En dat is een 18-70 niet bepaald. denk meer aan een 70-200, maar het liefst toch wel 300mm.

Ik moet zeggen dat ik de reactie van nicole totaal niet snap, ze zegt de volgende keer iets meer scherpte diepte. als ik eerlijk ben slaat dat eigenlijk helemaal nergens op. Je moet de actie los zien te krijgen van de achtergrond daar creeer je spanning mee. Dit wil absoluut niet zeggen dat je perse 2.8 lenzen nodig hebt. als je een simpele..... 70-300 ofzo aanschaft dat ding op 300mm zet. en het verrekte close maakt heb je spanning in je foto.

Verder hoor ik nicole zeggen, "jammer dat hij zich zo verbijt als hij een bal slaat. Zijn gezicht staat er niet altijd leuk op"

Dat slaat eigenlijk ook nergens op. sport is spanning en inspanning. het slaat toch nergens op als hij staat te glimlachen.... Tis geen fotostudio!!!!!!!
Dus ik vind dat voor je reactie geeft wel even moet checken of het daadwerkelijk klopt wat je zegt.

Nu moet niemand gaan zeggen is toch smaak, want het zijn feiten dat je in deze situaties
1. weinig scherpte diepte.
2. geen "vrolijke" gezichts uitdrukkingen.

Met vriendelijke groet,

M

palone

Bericht door palone » do apr 24 2008 9:32 am

Foto 1 en 2 zijn genomen vanaf de baan ernaast. De overige foto's heb ik geschoten vanaf de netpaal. Ik stand echt nog geen meter van de baan. Vooral deze laatste foto's vond ik moeilijk om scherp te krijgen. De spelers bewegen constant op een redelijke korte afstand van mij. Ik heb wel geprobeerd de actie vast te leggen, dus foto met bal.

Vat dit niet verkeerd op, maar ik had gevraagd om een reaktie op de door mij gemaakt te foto's en niet om een reaktie van iemand die commentaar geeft op mijn foto's.
Alle commentaar is welkom, positief of negatief, ik steek er vast iets van op. Binnenkort zal ik er nog een paar posten.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do apr 24 2008 9:59 am

Martijn geef je nu commentaar op mijn commentaar? Het is mooier als de persoon op de voorgrond scherp is en de achtergrond wat minder opvalt.
De achtergrond is vaak rommelig op een tennisbaan.
Ik heb informatie gevraagd aan de mensen die op mijn foto,s stonden en die vinden het vaak niet leuk als ze met een gek gezicht op de foto staan.
Daar hou ik dus rekening mee. Dus gewoon een tip uit ervaring.
Dat jij je hier niet in kunt vinden prima maar geef je eigen reactie met jou mening maar ga niet een ander afvallen.
NAS Buikpijn

Rogier

Bericht door Rogier » do apr 24 2008 10:59 am

Nicole, in je eerste reactie heb je het over een grotere scherptediepte, terwijl je eigenlijk een kleinere bedoelt. Daar reageerde Martijn01 op. Jullie bedoelen hetzelfde, maar er ontstaat verwarring omdat jij de term in eerste instantie verkeerd gebruikt.

Het is idd mooier als je het onderwerp een beetje isoleert van de achtergrond, zeker als die zo rommelig is als in dit geval.

De eerste twee foto's komen wat "ranzig" op me over. Rare kartels rond de tennisser en veel ruis. zijn dit toevallig uitsnedes? Bij de eerste krijg ik ook het idee dat hij niet goed scherp is en je dit met teveel verscherping hebt proberen te verhelpen. Daarnaast is de compositie van beide wel erg centraal, kijkt niet echt lekker.

Foto drie is een goed moment. Aanspannen van de speler en bal op het hoogste punt zien er dynamisch uit. De achtergrond stoort hier wel erg. Misschien had je beter wat naar links kunnen gaan staan, dan had je de speler iets meer van voren gezien en had je misschien het reclamebord in de achtergrond kunnen vermijden.

Bij foto 4 en 5 is de compositie iig niet zo centraal. Alleen zijn de moment hier niet lekker, de houding van de speler ziet er raar uit.

Bij zes is het bankje links van de speler scherper dan de speler zelf en trekt hierdoor de meeste aandacht. Foto 7 heb je een goed moment te pakken en is goed scherp, maar ook hier trekt de omgeving weer te veel aandacht. Foto 8 is niet scherp genoeg en te veel van de zijkant waardoor het gezicht niet goed zichtbaar is.

Door een telelens te gebruiken ipv een standaardzoom zou je idd al een hoop van de omgeving buiten je foto's kunnen houden.

Niet heel erg positief commentaar ben ik bang, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

palone

Bericht door palone » do apr 24 2008 11:19 am

Bedankt Rogier,
Rogier schreef: De eerste twee foto's komen wat "ranzig" op me over. Rare kartels rond de tennisser en veel ruis. zijn dit toevallig uitsnedes.
--> JA, en behoorlijk ook
Rogier schreef:Bij de eerste krijg ik ook het idee dat hij niet goed scherp is en je dit met teveel verscherping hebt proberen te verhelpen.
--> teveel verscherping ben ik met je eens.
Rogier schreef: Foto drie is een goed moment. Aanspannen van de speler en bal op het hoogste punt zien er dynamisch uit. De achtergrond stoort hier wel erg. Misschien had je beter wat naar links kunnen gaan staan, dan had je de speler iets meer van voren gezien en had je misschien het reclamebord in de achtergrond kunnen vermijden.
--> ik ben op dezelfde plaats gebleven, ik wou ze eigenlijk niet teveel afleiden. Ik was al blij dat ik zo dicht bij de baan mocht komen.
Rogier schreef: Bij foto 4 en 5 is de compositie iig niet zo centraal. Alleen zijn de moment hier niet lekker, de houding van de speler ziet er raar uit.
---> Zelf vind ik het moment op foto 4 en 5 goed vastgelegd. Voor kunstgras, zijn dit vrije hoge ballen, vandaar waarschijnlijk de houding.
Rogier schreef:Bij zes is het bankje links van de speler scherper dan de speler zelf en trekt hierdoor de meeste aandacht.
--> nu zie ik het ook, klopt.
Rogier schreef: Foto 7 heb je een goed moment te pakken en is goed scherp, maar ook hier trekt de omgeving weer te veel aandacht.
--> ik heb de laatste 6 foto's bijna vanaf de grond genomen, volgende keer toch iets hoger gaan zitten
Rogier schreef:Foto 8 is niet scherp genoeg en te veel van de zijkant waardoor het gezicht niet goed zichtbaar is.
--> toch vind ik het moment zelf aardig, ik vind dat daar rust en controle uitstraalt.
Rogier schreef:Door een telelens te gebruiken ipv een standaardzoom zou je idd al een hoop van de omgeving buiten je foto's kunnen houden.
--> NAS

Niet heel erg positief commentaar ben ik bang, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.[/quote]

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » do apr 24 2008 11:32 am

Waarom is in foto 4 en 5 die reclame van dat installatiebedrijf niet weggesneden? de compositie klopt niet meer... sluikreclame?
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

palone

Bericht door palone » do apr 24 2008 12:00 pm

Dat is de sponsor van het team. Staat ook op het shirt en de short.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do apr 24 2008 12:40 pm

Ja ik bedoelde ermee meer met scherpte diepte spelen.
Vind de manier van afvallen op mijn commentaar dat volgens hem nergens op slaat behoorlijk minachtend.
Zo krijg je dus dat mensen niet meer willen of durven te reageren.
Wil deze topic niet verder hiermee belasten en laat het hierbij.
Veel succes met je sportfoto,s Palone.
Ik hoop dat je ondanks dat mijn reactie "nergens op slaat "er toch iets aan hebt.
NAS Buikpijn

palone

Bericht door palone » do apr 24 2008 12:58 pm

Tuurlijk...elk commentaar is welkom. Ik snap ook wel wat je bedoelt. Ik tennis daar zelf ook, en veel foto's koen op de site van de club terecht. Daar komen dus alleen foto's te staan als ze ten eerste leuk zijn en daarnaast redelijk goed gelukt zijn. Anders laat men zich niet meer fotograferen.

palone

Bericht door palone » do apr 24 2008 6:29 pm

Hier nog maar eentje dan........wel meer aktie en ontspannen gezicht

Afbeelding

palone

Bericht door palone » do apr 24 2008 6:31 pm

palone schreef:Hier nog maar eentje dan........wel meer aktie en ontspannen gezicht. Jammer dat het regende.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”