Wat zijn jullie basisinstellingen bij de D80?
Wat zijn jullie basisinstellingen bij de D80?
Hoi,
ik heb sinds kort een D80. Een erg fijne camera maar erg veel mogelijkheden m.b.t instellen beeldkwaliteit.
Ik ben al een heel stuk door de handleiding heen maar ik vraag me toch af wat de D80 gebruikers hier op het forum de fijnste basisinstellingen vinden om mooie plaatjes te schieten.
Ik ben benieuwd.
gr manuel
ik heb sinds kort een D80. Een erg fijne camera maar erg veel mogelijkheden m.b.t instellen beeldkwaliteit.
Ik ben al een heel stuk door de handleiding heen maar ik vraag me toch af wat de D80 gebruikers hier op het forum de fijnste basisinstellingen vinden om mooie plaatjes te schieten.
Ik ben benieuwd.
gr manuel

- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
In het menu duiken dus!!!cresk schreef:Grappig genoeg heb ik het knopje menu nog niet eens aangeraakt en dus ook nog niet in het menu geweest. Zal er binnenkort wel van komen, want hij staat nog steeds op alleen JPG en ik zou eigenlijk NEF's moeten hebben...

D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
cresk schreef:Inderdaad! Ik heb dit met opzet gelaten om eerst de hardware settings van de camera te leren kennen. Daarna duik ik wel eens in het menu voor de andere broodnodige instellingen.

Je hebt heel wat in te halen. Voordeel van jpg tot nog toe is wel dat je niet zoveel geheugenkaartjes nodig had. Gouw gaan spitten in je menu en je handleiding! succes.