24-70. Wie heeft 'm al?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Op de F100 werkt hij heel goed en razendsnel, ik heb er al best wat foto's mee gemaakt. Op de D50 heb ik hem nog niet geprobeerd.
(de 200 geeft overigens ook hele mooie resultaten op de F100 maar dat terzijde, de korrel in de onscherpe gebieden is echt heel mooi)
(de 200 geeft overigens ook hele mooie resultaten op de F100 maar dat terzijde, de korrel in de onscherpe gebieden is echt heel mooi)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Dit herken ik, ik vind de weergave van de onscherpte op analoog met mijn 105 en 180 ook veel fraaier dan bij digitale opnamen.mikemix schreef:Wat wil ik direct geloven, analoog heeft een meerwaarde met die 200mm, snap nu ook waarom er (weer) analoog bij gefotografeerd gaat worden.
Wellicht dat a90 een keer analoge opnamen gemaakt met de 24-70 kan posten?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?mikemix schreef:Hou ook rekening dat de D100 FF en de D70 Fx is.
Zit je al aan de vrijdagmiddagborrel

Wat bedoel je er dan mee? Scherptediepte?
Sowieso vind ik mijn objectieven m.n. de 35, 105 en 180 - voor mijn fotografie - veel beter tot hun recht komen op een FF-camera.
Sorry, F100 en wat die borrel betreft, niet eens, moet zo nog een stuur vasthoudenSkippy schreef:Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?
Zit je al aan de vrijdagmiddagborrel![]()
Wat bedoel je er dan mee? Scherptediepte?

Jij hebt allemaal FF lenzen om het zo maar voor het gemak te noemen, of je deze nu beeldvullend gebruikt of een deel (DX) er uit gebruikt, maakt nogal wat uit wbt bokeh.
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Dat is nou jammer, heb al een flesje op!!mikemix schreef:Sorry, F100 en wat die borrel betreft, niet eens, moet zo nog een stuur vasthoudenSkippy schreef:Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?
Wat bedoel je er dan mee? Scherptediepte?![]()
Jij hebt allemaal FF lenzen om het zo maar voor het gemak te noemen, of je deze nu beeldvullend gebruikt of een deel (DX) er uit gebruikt, maakt nogal wat uit wbt bokeh.

Volgende keer weer samen een flesje opentrekken dan maar hik
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Cees
- Forumlid
Wil je voor mij ook nog een glaasje inschenken? Krijg dorst!Maud schreef:Dat is nou jammer, heb al een flesje op!!mikemix schreef:Sorry, F100 en wat die borrel betreft, niet eens, moet zo nog een stuur vasthoudenSkippy schreef:Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?
Volgende keer weer samen een flesje opentrekken dan maar hik
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cees
- Forumlid
Ik heb qua DX alleen de 17-55, en heb me voorgenomen dat het daarbij blijft. Vind de FF lenzen vaak toch wel heel erg mooi!mikemix schreef:Sorry, F100 en wat die borrel betreft, niet eens, moet zo nog een stuur vasthoudenSkippy schreef:Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- a90
- Forumlid
Het spijt mij enorm maar ik weet het nietSkippy schreef:Anabeet?Zou leuk zijn als je wat kunt posten.

Uiteraard zie ik de 14-24 en de 70-200 op de uiterste standen en de 200 haal ik er ook wel uit maar welke foto met de 24-70 is genomen ? Ik zou het moeten gokken ben ik bang. Vaak schiet ik op een lage 30 en veel tussen de 50 en 70. gebieden die liggen tegen het bereik van de andere objectieven.
Ik wil wel van alles wat plaatsen, maken we er een raadplaat van

Beetje suf maar ik mis EXIF harder als ik had gedacht. Gerrit, had die F6 daar geen oplossing voor ? MV-1 of zoiets ? doet ie het ook op de F100

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
[quote="Nikon Gino"]Wel typisch dat het probleem zich voor zover bekend tot nog toe alleen met DX camera's voordoet.
Als dat zo is, is het dan wel verstandig als je geen D3 hebt deze lens te kopen? Wel vreemd, van Nikon, ik dacht dat altijd de lenzen een betere investering waren dan een body, maar als je nu dus de nieuwe lenzenrange gaat gebruiken, moet je dus ook een nieuwe body aanschaffen..... Doet het probleem zich ook voor op de D300, of is het gewoon sporadisch een probleem. Zou het probleem zich ook voor gaan doen op de opvolger van de 70-200??? Ik zit te wachten op een 24-70, maar ga er steeds harder aan denken om deze bestelling te cancelen tot dat het probleem van ff/bf is opgelost en nu maar een 70-200 te bestellen voordat de nieuwe op de markt komt....
Vraag mij af of er nog meer mensen het probleem hebben met een dx camera..
groet Ed

Als dat zo is, is het dan wel verstandig als je geen D3 hebt deze lens te kopen? Wel vreemd, van Nikon, ik dacht dat altijd de lenzen een betere investering waren dan een body, maar als je nu dus de nieuwe lenzenrange gaat gebruiken, moet je dus ook een nieuwe body aanschaffen..... Doet het probleem zich ook voor op de D300, of is het gewoon sporadisch een probleem. Zou het probleem zich ook voor gaan doen op de opvolger van de 70-200??? Ik zit te wachten op een 24-70, maar ga er steeds harder aan denken om deze bestelling te cancelen tot dat het probleem van ff/bf is opgelost en nu maar een 70-200 te bestellen voordat de nieuwe op de markt komt....
Vraag mij af of er nog meer mensen het probleem hebben met een dx camera..
groet Ed