24-70. Wie heeft 'm al?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr feb 22 2008 2:52 pm

Op de F100 werkt hij heel goed en razendsnel, ik heb er al best wat foto's mee gemaakt. Op de D50 heb ik hem nog niet geprobeerd.

(de 200 geeft overigens ook hele mooie resultaten op de F100 maar dat terzijde, de korrel in de onscherpe gebieden is echt heel mooi)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 22 2008 2:55 pm

a90 schreef:(de 200 geeft overigens ook hele mooie resultaten op de F100 maar dat terzijde, de korrel in de onscherpe gebieden is echt heel mooi)
Wat wil ik direct geloven, analoog heeft een meerwaarde met die 200mm, snap nu ook waarom er (weer) analoog bij gefotografeerd gaat worden.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr feb 22 2008 3:30 pm

mikemix schreef:Wat wil ik direct geloven, analoog heeft een meerwaarde met die 200mm, snap nu ook waarom er (weer) analoog bij gefotografeerd gaat worden.
Dit herken ik, ik vind de weergave van de onscherpte op analoog met mijn 105 en 180 ook veel fraaier dan bij digitale opnamen.

Wellicht dat a90 een keer analoge opnamen gemaakt met de 24-70 kan posten?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr feb 22 2008 4:08 pm

Ik weet niet meer welke het waren :oops: Ik zal vanavond eens zoeken. :)

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr feb 22 2008 4:17 pm

a90 schreef:Ik weet niet meer welke het waren :oops: Ik zal vanavond eens zoeken. :)
Anabeet? :wink: Zou leuk zijn als je wat kunt posten.

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 22 2008 4:49 pm

Skippy schreef:Dit herken ik, ik vind de weergave van de onscherpte op analoog met mijn 105 en 180 ook veel fraaier dan bij digitale opnamen.
Hou ook rekening dat de F100 FF en de D70 Fx is.
Laatst gewijzigd door mikemix op vr feb 22 2008 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr feb 22 2008 5:03 pm

mikemix schreef:Hou ook rekening dat de D100 FF en de D70 Fx is.
Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?

Zit je al aan de vrijdagmiddagborrel :wink:

Wat bedoel je er dan mee? Scherptediepte?

Sowieso vind ik mijn objectieven m.n. de 35, 105 en 180 - voor mijn fotografie - veel beter tot hun recht komen op een FF-camera.

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 22 2008 5:09 pm

Skippy schreef:Ik neem aan dat je bedoeld dat de F100 FF en de D70 DX is?
Sorry, F100 en wat die borrel betreft, niet eens, moet zo nog een stuur vasthouden :wink:

Jij hebt allemaal FF lenzen om het zo maar voor het gemak te noemen, of je deze nu beeldvullend gebruikt of een deel (DX) er uit gebruikt, maakt nogal wat uit wbt bokeh.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » vr feb 22 2008 8:13 pm

mikemix schreef:
Sorry, F100 en wat die borrel betreft, niet eens, moet zo nog een stuur vasthouden :wink:

Jij hebt allemaal FF lenzen om het zo maar voor het gemak te noemen, of je deze nu beeldvullend gebruikt of een deel (DX) er uit gebruikt, maakt nogal wat uit wbt bokeh.
Dat is nou jammer, heb al een flesje op!! :)
Volgende keer weer samen een flesje opentrekken dan maar hik
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr feb 22 2008 8:28 pm

Maud schreef:
mikemix schreef:

Dat is nou jammer, heb al een flesje op!! :)
Wil je voor mij ook nog een glaasje inschenken? Krijg dorst!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr feb 22 2008 8:34 pm

mikemix schreef:

Ik heb qua DX alleen de 17-55, en heb me voorgenomen dat het daarbij blijft. Vind de FF lenzen vaak toch wel heel erg mooi!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 22 2008 8:47 pm

Maud schreef:Dat is nou jammer, heb al een flesje op!! :)
:mrgreen: *hik* hier nu ook, was er één uit de Marche....

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr feb 22 2008 8:54 pm

Skippy schreef:Anabeet? :wink: Zou leuk zijn als je wat kunt posten.
Het spijt mij enorm maar ik weet het niet :shock: Heb 3 rolletjes met de F100 nu geschoten en de 4e is onderweg. Maar ik heb met 5 objectieven gewerkt maar ik kan het niet zien aan de foto welke met wie is gemaakt. :roll:

Uiteraard zie ik de 14-24 en de 70-200 op de uiterste standen en de 200 haal ik er ook wel uit maar welke foto met de 24-70 is genomen ? Ik zou het moeten gokken ben ik bang. Vaak schiet ik op een lage 30 en veel tussen de 50 en 70. gebieden die liggen tegen het bereik van de andere objectieven.

Ik wil wel van alles wat plaatsen, maken we er een raadplaat van :D (alleen weet ik het antwoord niet, dat is dan wel een beetje onhandig)

Beetje suf maar ik mis EXIF harder als ik had gedacht. Gerrit, had die F6 daar geen oplossing voor ? MV-1 of zoiets ? doet ie het ook op de F100 :)

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr feb 22 2008 9:05 pm

a90 schreef:Beetje suf maar ik mis EXIF harder als ik had gedacht. Gerrit, had die F6 daar geen oplossing voor ? MV-1 of zoiets ? doet ie het ook op de F100 :)
Volgens mij heeft Frederix hiervoor gewoon een schriftje of de man heeft een fotografisch geheugen :)

Geeft niiks hoor, bedankt voor de moeite!

Edje
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edje » vr feb 22 2008 9:23 pm

[quote="Nikon Gino"]Wel typisch dat het probleem zich voor zover bekend tot nog toe alleen met DX camera's voordoet. :shock:

Als dat zo is, is het dan wel verstandig als je geen D3 hebt deze lens te kopen? Wel vreemd, van Nikon, ik dacht dat altijd de lenzen een betere investering waren dan een body, maar als je nu dus de nieuwe lenzenrange gaat gebruiken, moet je dus ook een nieuwe body aanschaffen..... Doet het probleem zich ook voor op de D300, of is het gewoon sporadisch een probleem. Zou het probleem zich ook voor gaan doen op de opvolger van de 70-200??? Ik zit te wachten op een 24-70, maar ga er steeds harder aan denken om deze bestelling te cancelen tot dat het probleem van ff/bf is opgelost en nu maar een 70-200 te bestellen voordat de nieuwe op de markt komt....

Vraag mij af of er nog meer mensen het probleem hebben met een dx camera..

groet Ed

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”