Aanvankelijk wilde ik voor de D300 gegaan.

Daar lopen de meningen nogal over uiteen.

Van: "veel nabewerking", tot: "niet doen, zonde van die camera".
Het zijn lenzen die niet AF hebben dus manueel, en als je aan de diafragmaring draait, dan zie je de lamellen dicht en open gaan.
Waarschijnlijk weten jullie dan wel hoe of welke lens dit is.(30 jaar en bij mijn FE gekocht en volgens mij geen cpu(heb ik me laten vertellen)
Maar.................... die D300 is nogal zwaar

Maar.......hij heeft Liveview en ik wil graag bij Nikon blijven.
Dan is de D300 dus eigenlijk de 1e keus.
Over die D300 hoef ik verder geen technische info want dat ding is fantastich.
Maar stel dat ik die liveview laat vallen. De camera die daarna in aanmerking zou komen is de D80. Lichter vooral, maar geen liveview en stoffilter. Verder meer dan prima camera. Echter de 40D van de Canon schijnt betere ruis te hebben.
Sorry, Nikonians.
Maar dan: komt de D60 uit. Heb de specificaties gelezen en D60 is een is een upgrade van de D40X. Maar heeft wel een stoffilter, Expeed(net als de D80) en 10 MP. En volgens de preview een prachtige beeldkwaliteit en een mooie ruis.
Maar preview is volgens mij nog geen test.(denk ik)
Nu heb ik een aanbieding gezien van 859,00 Euro voor deze D60 en daar zitten de volgende lenzen bij.
18-55 3.5 en 55-200vr 4.5-5.6.
Heb specificaties uit 2006 gelezen van deze lenzen, en lijken best goede lenzen.(hoewel niet lichtsterk, ik weet het)
Wie kan mij vertellen hoe het staat met de D80 (body) t.o.v. de D60 met die lenzen.
Ik weet natuurlijk dat de D80 body wel beter is.
Toch vraag ik me af of die lenzen bij die D60 aantrekkelijk genoeg zijn om die aankoop te doen en mee te beginnen.
Of liggen er teveel beperkingen tussen de D80 en D60.
Het is mijn 1e digitale, dus wil graag eerlijk advies.
Bij die D300 zou ik op termijn, als ik die oude lenzen kon gebruiken een 12-24 van Tokina kopen.
Maar hij blijft zwaar

Ik ga van de week even naar de fotowinkel met die oude lenzen om de D300 eens te voelen met een totaal gewicht.
Maar ik wil toch ook een mening van de echte gebruikers.

Brand maar los.
Dankjewel.
Mieke