Even mijn hart luchten

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
CorH

Bericht door CorH » zo mar 02 2008 4:39 pm

George Fennes

" Ook blijkt dat er enkele posters zijn die van een en hetzelfde IP adres onder verschillende Niknamen hier op dit forum opereren."

Hoe weet jij dat?

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » zo mar 02 2008 4:51 pm

Ach, ik vind het allemaal niet zorg erg als jullie nu voorstellen. Over het algemeen wordt er hier op het forum respectvoller en voorzichtiger met elkaar omgegaan dan in de echte wereld. Maar goed, ook hier heb je mensen met een korter lontje of met wat minder parlementair taalgebruik. Geeft een beetje reuring. En van sommige leden neem je de feedback meer ter harte dan van andere, zo gaat dat. Op sommige reageer ik meer dan op andere. Net als in een stamkroeg.
In vergelijking met veel andere fora, vind ik dat de mods hier een mooie balans tussen levendigheid en kwaliteit bewerkstelligen. Complimenten.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Frederix

Bericht door Frederix » zo mar 02 2008 5:44 pm

Ik heb dit draadje een tijdje niet gevolgd, ik loop dus even wat achter . . . . :oops:
psilin schreef:
Voor de digitale fotograaf is de leercurve naar mijn niet analoge mening aanzienlijk steiler dan dat de oude rotten onder ons gewend zijn.
Dat is volgens mijn analoge mening onzin. Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen het leren fotograferen en het leren bedienen van jouw camera.

Het eerste is voor de "digitale"fotograaf net zo steil als die van een "analoge" fotograaf. De leercurve voor het bedienen van jouw camera heb je helemaal zelf in de hand. Als je gelijk begint te fotograferen met een uitgebreide camera (D300?) dan heb je toch zelf de keuze gemaakt voor een steile leercurve??
psilin schreef:
Door de hoeveelheid opnames wordt het kweken van begrip echter veel lastiger.
:?: :?: :?:

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » zo mar 02 2008 5:53 pm

:arrow:
Hear hear!
P
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

inside information

Bericht door George Fennes » zo mar 02 2008 7:22 pm

CorH schreef: George Fennes

" Ook blijkt dat er enkele posters zijn die van een en hetzelfde IP adres onder verschillende Niknamen hier op dit forum opereren."

Hoe weet jij dat?

Betrouwbare inside information Cor.

Ik kan mijn bron niet vermelden, maar het is wel waar.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

George Fennes
Clublid
Clublid

leerdinges

Bericht door George Fennes » zo mar 02 2008 7:28 pm

Hallo Frederix, ik denk dat ik weet wat er bedoeld wordt met een stijle leercurve voor digitaal.
Met digitaal zie je gelijk je opname en kan je gelijk zien wat je verkeerd doet en jezelf corrigeren en daar leer je van.
Bij analoog zie je pas na een paar dagen/weken je resultaten en dan ben ik al mijn instellingen bij die desbetreffende foto vergeten.

George Fennes
Clublid
Clublid

serieus

Bericht door George Fennes » zo mar 02 2008 7:34 pm

Tammo schreef: Wil, ik denk te begrijpen waar je op doelt. Dat zou inderdaad niet meer voor mogen komen. Dat is negatieve reacties uitlokken en daar is niemand mee gebaat.
Niet meer toelaten. Maar verder moeten serieuze beginners (sorry als het eigenwijs klinkt) de ruimte krijgen.

Ben het met je eens Tammo dat serieuze beginners de ruimte moeten krijgen.
Dus als we onheuse reacties waarnemen, gewoon even op het blauwe knopje rechts bovenaan drukken en desnoods de moderatoren een PB sturen wat je precies stoort en er zal gepaste actie ondernomen worden.

a3sfoto

Bericht door a3sfoto » zo mar 02 2008 9:08 pm

Het klopt ook allemaal.
Naar mijn inzien is een forum van en voor mensen en probeer je elkaar te helpen met onderwerpen die erop komen.
Het is mij opgevallen dat ook topics snel off-topic gaan waardoor ze niet meer goed te volgen zijn.
Mensen die een topic openen vragen om kritiek en dan wel opbouwende kritiek. Voor topics/onderwerpen die al vaker aan bod zijn geweest kun je ook aangeven dat die er al geweest zijn want als je het zelf opzoekt blijft het antwoord meestal langer "hangen".
Waarom worden deze antwoorden dan niet gegeven.
Forums zijn er ook om ervaringen te delen om te groeien en daardoor zou ook iedereen welkom moeten zijn, zowel beginnende als de profs.
Nou zijn porfs harder in kritiek geven en gewend zijn maar hou er wel rekening mee dat er ook beginnende fotografen zijn die dus niet gewend zijn en niet gedemotiveert moeten worden.
Ik heb me erop betrapt niet zo vaak te reageren door het bovenstaande.
Blijf on-topic en blijf opbouwende kritiek geven waardoor het forum prettig voor iedereen blijft waardoor het makkelijker wordt om op elkaar te reageren.

MVG
Adri

psilin
Forumlid
Forumlid

Bericht door psilin » ma mar 03 2008 12:32 pm

Frederix schreef:Ik heb dit draadje een tijdje niet gevolgd, ik loop dus even wat achter . . . . :oops:
psilin schreef:
Voor de digitale fotograaf is de leercurve naar mijn niet analoge mening aanzienlijk steiler dan dat de oude rotten onder ons gewend zijn.
Dat is volgens mijn analoge mening onzin. Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen het leren fotograferen en het leren bedienen van jouw camera.

Het eerste is voor de "digitale"fotograaf net zo steil als die van een "analoge" fotograaf. De leercurve voor het bedienen van jouw camera heb je helemaal zelf in de hand. Als je gelijk begint te fotograferen met een uitgebreide camera (D300?) dan heb je toch zelf de keuze gemaakt voor een steile leercurve??
psilin schreef:
Eerste punt: jammer dat je de rest van mijn post er juist niet in betrekt. Juist de extra variabelen welke bij digitale fotografie nou eenmaal aanwezig zijn zorgen er per definitie voor dat het maken van een goede strakke plaat afhangt van meerdere zaken. Het moment van klikken, en de compositie vallen daar natuurlijk niet onder.

Wat ik bedoelde met de hoeveelheid opnamen: indien mensen niet minitieus te werk gaan in het aanassen van variabelen ( en vaak gebeurt dat aanpassen van de variabelen op 'auto' stand zodat de gebruiker er niet eens weet van heeft ), dan wordt het door de hoeveelheid geschoten beelden erg lastig te bepalen welke instellingen welk effect bereiken. Dit is de prijs die de digitale revolutie kost.

a3sfoto

Bericht door a3sfoto » ma mar 03 2008 1:49 pm

psilin schreef:
Frederix schreef:Ik heb dit draadje een tijdje niet gevolgd, ik loop dus even wat achter . . . . :oops:
psilin schreef:

psilin schreef:
Eerste punt: jammer dat je de rest van mijn post er juist niet in betrekt. Juist de extra variabelen welke bij digitale fotografie nou eenmaal aanwezig zijn zorgen er per definitie voor dat het maken van een goede strakke plaat afhangt van meerdere zaken. Het moment van klikken, en de compositie vallen daar natuurlijk niet onder.

Wat ik bedoelde met de hoeveelheid opnamen: indien mensen niet minitieus te werk gaan in het aanassen van variabelen ( en vaak gebeurt dat aanpassen van de variabelen op 'auto' stand zodat de gebruiker er niet eens weet van heeft ), dan wordt het door de hoeveelheid geschoten beelden erg lastig te bepalen welke instellingen welk effect bereiken. Dit is de prijs die de digitale revolutie kost.
Is het niet misschien verstandig om on-topic te blijven.
Dit is niet waar de topic eigenlijk voor bedoeld is denk ik.

differhans

Bericht door differhans » di mar 04 2008 8:53 pm

[quote="CorH

Hoe weet jij dat?[/quote]

Een goeden avond
Mocht bovenstaand juist zijn, dan vraag ik mij af, hoe het met de integriteit gesteld is, en waarom hier niet tegen op word getreden.
Dit vind ik een voorbeeld van normen en waarden, dat mij meer raakt, dan een eenmalige lompe reactie op een geplaatste foto.

Mvg Hans

Zaronny

Bericht door Zaronny » di mar 04 2008 9:06 pm

Kunnen dit niet toch verschillende gebruikers / posters zijn, die allemaal achter hetzelfde ip-adres zitten (zakelijke aansluiting bijvoorbeeld ?) Ik heb thuis 1 modem met router, waar vervolgens 3 computers op zitten. Theoretisch kan ik via computer 1, mijn vrouw met een andere nickname via computer 2 werken (dus volledig onafhankelijk van elkaar) en hebben we toch hetzelfde ip-adres. Of vergis ik me nu ?

differhans

Bericht door differhans » di mar 04 2008 9:14 pm

Zaronny schreef:Kunnen dit niet toch verschillende gebruikers / posters zijn, die allemaal achter hetzelfde ip-adres zitten (zakelijke aansluiting bijvoorbeeld ?) Ik heb thuis 1 modem met router, waar vervolgens 3 computers op zitten. Theoretisch kan ik via computer 1, mijn vrouw met een andere nickname via computer 2 werken (dus volledig onafhankelijk van elkaar) en hebben we toch hetzelfde ip-adres. Of vergis ik me nu ?
Je vergist je niet, maar ik kreeg de indruk uit reacties, dat er van jou goed bedoeld gebruik, geen sprake zou zijn.

Groet Hans

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di mar 04 2008 9:45 pm

luc schreef:
Daar heb ik nu juist weer een diepe hekel aan. Als je een bepaalde foto plaatst doe je dat niet om doodgezwegen te worden.

Waar ik wel problemen mee heb is vermelden dat je het niks vind maar vervolgen geen reden geven.

De reden is juist vaak essentieel. Daarnaast zou je altijd ook nog advies kunnen geven tot verbetering of naar ander inzichten die helemaal geen technische achtergrond hebben.

Ook is het vaak veel duidelijker om techniek en esthetiek duidelijk gescheiden te houden in je commentaar bij een foto. zoals bijv. bij photo.net gebruikelijk is.

Luc.
Tsja, leuk natuurlijk en ik ben het met je eens, maar in de pratkijk gaat deze vlieger vaak niet op, helaas.
Er zijn mensen op het forum die vragen stellen waar weinig op gereageerd wordt, jammer natuurlijk, maar frustrerend is het om te zien dat iemand die 80 reacties krijgt op het feit dat hij een remote voor zijn camera gekocht heeft. Nu is een remote gewoon een voorbeeld en niet specifiek, maar het gebeurt wel, en dat is jammer vind ik.
Tuurlijk moet het kunnen om reacties te plaatsen op dat soort topics, prima allemaal, maar vaak maakt het wel degelijk uit "wie" een vraag stelt.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”