In an instant, an era is ending at Polaroid

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
yoyo

In an instant, an era is ending at Polaroid

Bericht door yoyo » do mar 06 2008 10:30 pm

http://www.tradingmarkets.com/.site/new ... s/1156714/

The manufacturing of film will end this spring, leaving Fujifilm as the only maker of instant film worldwide.

"Marketplace conditions, a lack of availability of raw materials and consumers' transition to digitally based products made it impossible for the company to sustain the manufacturing of the instant film line," Polaroid said in a statement.

Polaroid factories that produce the film are closing in Massachusetts, Mexico and the Netherlands. The company's total workforce has been reduced to 150 employees at the Concord, Mass., headquarters and a number of additional jobs at a remaining production facility in the Boston suburb of Waltham.

Robin

Bericht door Robin » do mar 06 2008 10:48 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op zo dec 13 2009 10:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do mar 06 2008 11:43 pm

Inderdaad, doodzonde.

E.M. de Klerk

GdP

Bericht door GdP » vr mar 07 2008 12:16 am

Dat valt wel mee. Hier heb je een camera die maakt foto’s tot posterformaat. Na de opname komt deze automatische uit de camera rollen, en dan is het alleen nog maar een kwestie van uitvouwen en gladstrijken.
Bovendien kan hij ook onder water scherpstellen, want er zit een sonarinstallatie in.
Alleen maar omdat men het idee had dat je met deze camera voor gek wordt versleten maakte dat de verkoop nooit een succes is geworden.

Afbeelding

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr mar 07 2008 8:51 am

Tsja het type consument die instant film kocht, is ook het type consument die relatief veel digitaal fotografeert.

yoyo

Bericht door yoyo » vr mar 07 2008 11:04 am

Pruimpit schreef:Tsja het type consument die instant film kocht, is ook het type consument die relatief veel digitaal fotografeert.
Je bedoeld beroepsfotografen die een proefopname moeten maken..?

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » vr mar 07 2008 12:14 pm

En er zijn nog ziekenhuizen waar de ouders een polaroidje meekrijgen van hun pasgeboren baby. :lol:
Om het met digitale camera te doen en dan inlezen pc en printen hebben de verpleegkundigen echt geen tijd voor.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr mar 07 2008 12:35 pm

wil schreef:Om het met digitale camera te doen en dan inlezen pc en printen hebben de verpleegkundigen echt geen tijd voor.
Een heleboel camera's kun je tegenwoordig al rechtstreeks op de printer aansluiten. Geen computer meer nodig. Scheelt een boel printjes van halve baby's.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » vr mar 07 2008 1:51 pm

Roelof schreef:
wil schreef:Om het met digitale camera te doen en dan inlezen pc en printen hebben de verpleegkundigen echt geen tijd voor.
Een heleboel camera's kun je tegenwoordig al rechtstreeks op de printer aansluiten. Geen computer meer nodig. Scheelt een boel printjes van halve baby's.
ja maar deze investeringen hebben geen prioriteit in een ziekenhuis. Jammer voor de vader die in de zenuwen zijn camera vergeet of wat regelmatig voorkomt wel camera maar met lege accu. :?
Zelfs ik, als medisch fotograaf, had geen camera bij mij toen mijn vrouw een keizerssnede onderging. :oops: (operatie was in ander ziekenhuis als waar ik werk)

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » za mar 08 2008 2:35 am

Kodak heeft wel weer iets leuks. Een klein portable printertje om foto's gelijk af te drukken. Heeft geen inkt meer nodig. Er zitten kleurkristallen in, onder een laagje polymeer??? De kleuren wordfen na warmte zichtbaar. d.w.z. na printen. Wel kleine fotos; slechts 2 X 3 inch ofwel 5 X 7,5 cm
Het ding heet Digital Instant Mobile Photo Printer.
http://www.polaroid.com/onthego/
Groetjes Ed
Nikon Z Z & de maskers

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo mar 09 2008 1:06 pm

Ik denk dat dit het Kodak Dye-sublimation proces is. Zie ook Kodak Easy-share. Bestaat al een tijdje, en geeft fantastische prints, met een zodanige houdbaarheid dat zulk een printje ons allemaal ruimschoots overleeft. Voor mij het printen van de toekomst. Zie ook Kodak Easy-share.

Misschien kun je er ook nog wel eens negatieven mee afdrukken, zoals je vroeger ook Polaroid negatieven kon maken. Is het cirkeltje toch maar mooi rond... (geintje... voor ik weer de nodige digitalo's over me heen krijg...)

E.M. de Klerk

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”