In an instant, an era is ending at Polaroid
In an instant, an era is ending at Polaroid
http://www.tradingmarkets.com/.site/new ... s/1156714/
The manufacturing of film will end this spring, leaving Fujifilm as the only maker of instant film worldwide.
"Marketplace conditions, a lack of availability of raw materials and consumers' transition to digitally based products made it impossible for the company to sustain the manufacturing of the instant film line," Polaroid said in a statement.
Polaroid factories that produce the film are closing in Massachusetts, Mexico and the Netherlands. The company's total workforce has been reduced to 150 employees at the Concord, Mass., headquarters and a number of additional jobs at a remaining production facility in the Boston suburb of Waltham.
The manufacturing of film will end this spring, leaving Fujifilm as the only maker of instant film worldwide.
"Marketplace conditions, a lack of availability of raw materials and consumers' transition to digitally based products made it impossible for the company to sustain the manufacturing of the instant film line," Polaroid said in a statement.
Polaroid factories that produce the film are closing in Massachusetts, Mexico and the Netherlands. The company's total workforce has been reduced to 150 employees at the Concord, Mass., headquarters and a number of additional jobs at a remaining production facility in the Boston suburb of Waltham.
Dat valt wel mee. Hier heb je een camera die maakt foto’s tot posterformaat. Na de opname komt deze automatische uit de camera rollen, en dan is het alleen nog maar een kwestie van uitvouwen en gladstrijken.
Bovendien kan hij ook onder water scherpstellen, want er zit een sonarinstallatie in.
Alleen maar omdat men het idee had dat je met deze camera voor gek wordt versleten maakte dat de verkoop nooit een succes is geworden.

Bovendien kan hij ook onder water scherpstellen, want er zit een sonarinstallatie in.
Alleen maar omdat men het idee had dat je met deze camera voor gek wordt versleten maakte dat de verkoop nooit een succes is geworden.

- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Een heleboel camera's kun je tegenwoordig al rechtstreeks op de printer aansluiten. Geen computer meer nodig. Scheelt een boel printjes van halve baby's.wil schreef:Om het met digitale camera te doen en dan inlezen pc en printen hebben de verpleegkundigen echt geen tijd voor.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ja maar deze investeringen hebben geen prioriteit in een ziekenhuis. Jammer voor de vader die in de zenuwen zijn camera vergeet of wat regelmatig voorkomt wel camera maar met lege accu.Roelof schreef:Een heleboel camera's kun je tegenwoordig al rechtstreeks op de printer aansluiten. Geen computer meer nodig. Scheelt een boel printjes van halve baby's.wil schreef:Om het met digitale camera te doen en dan inlezen pc en printen hebben de verpleegkundigen echt geen tijd voor.

Zelfs ik, als medisch fotograaf, had geen camera bij mij toen mijn vrouw een keizerssnede onderging.

- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Kodak heeft wel weer iets leuks. Een klein portable printertje om foto's gelijk af te drukken. Heeft geen inkt meer nodig. Er zitten kleurkristallen in, onder een laagje polymeer??? De kleuren wordfen na warmte zichtbaar. d.w.z. na printen. Wel kleine fotos; slechts 2 X 3 inch ofwel 5 X 7,5 cm
Het ding heet Digital Instant Mobile Photo Printer.
http://www.polaroid.com/onthego/
Groetjes Ed
Het ding heet Digital Instant Mobile Photo Printer.
http://www.polaroid.com/onthego/
Groetjes Ed
Nikon Z Z & de maskers
Ik denk dat dit het Kodak Dye-sublimation proces is. Zie ook Kodak Easy-share. Bestaat al een tijdje, en geeft fantastische prints, met een zodanige houdbaarheid dat zulk een printje ons allemaal ruimschoots overleeft. Voor mij het printen van de toekomst. Zie ook Kodak Easy-share.
Misschien kun je er ook nog wel eens negatieven mee afdrukken, zoals je vroeger ook Polaroid negatieven kon maken. Is het cirkeltje toch maar mooi rond... (geintje... voor ik weer de nodige digitalo's over me heen krijg...)
E.M. de Klerk
Misschien kun je er ook nog wel eens negatieven mee afdrukken, zoals je vroeger ook Polaroid negatieven kon maken. Is het cirkeltje toch maar mooi rond... (geintje... voor ik weer de nodige digitalo's over me heen krijg...)
E.M. de Klerk