Ik zoek een fotoclub voor jongeren!

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » zo mar 09 2008 5:14 pm

hans1956 schreef:
natuurfotograaf schreef:
hans1956 schreef: Ik snap jou wel. Heb alleen gereageerd op wat er zoal door anderen gezegd is.

Maar bij ons in het Tilburgse heb je ook fotoclubs waar het leeftijd gemiddelde ook hoog is. Daar voel ik mij ook niet thuis!

Gr. Hans
Daarom is misschien mijn vraag helemaal verkeerd neergezet!

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets waarbij ik mijn vaardigheden op gebied van fotografie kan uitbreiden. En dan het liefst gecombineerd met wat eigen leeftijdsgenoten. Kijk en dan bedoel ik niet dat ik een probleem heb met wat ouderen maar echt thuis voelen doe ik dan niet.

Maar als ik het goed begrijp hans 1956 zit jij ook niet bij een club?

Hoe leer je dan bijvoorbeeld meer op gebied van fotografie, met uitzondering van natuurlijk uitproberen?
Nee ik zit niet bij een lokale fotoclub. De rede hiervoor is dat ik het moeten karakter niet leuk vind. Wekelijks naar een fotoclub, ik moet er niet aan denken. Bij de NCN is dat veel vrijblijvender.

Arthur en Cees gaven het al aan en dat geldt ook zeker voor mij, veel lezen en proberen. Meegaan met fotoshoots, luisteren en kijken naar elkaar, van elkaar leren, gezelligheid en daarna bespreken op ons forum.

Gr. Hans
helemaal mee eens, ik hou ook niet zo van dat "verplicht" afspreken. Ik heb me dus voorgenomen om toch maar eens een poging te wagen om eens met het NCN mee tegaan. Ik denk dat ik hier veel meer aan heb.

Fotograferen is mijn passie en contacten leggen doe ik ook graag dus zo sla ik 2 vliegen in 1 klap.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » zo mar 09 2008 5:29 pm

natuurfotograaf schreef:
hans1956 schreef:
natuurfotograaf schreef: Daarom is misschien mijn vraag helemaal verkeerd neergezet!

Ik ben eigenlijk op zoek naar iets waarbij ik mijn vaardigheden op gebied van fotografie kan uitbreiden. En dan het liefst gecombineerd met wat eigen leeftijdsgenoten. Kijk en dan bedoel ik niet dat ik een probleem heb met wat ouderen maar echt thuis voelen doe ik dan niet.

Maar als ik het goed begrijp hans 1956 zit jij ook niet bij een club?

Hoe leer je dan bijvoorbeeld meer op gebied van fotografie, met uitzondering van natuurlijk uitproberen?
Nee ik zit niet bij een lokale fotoclub. De rede hiervoor is dat ik het moeten karakter niet leuk vind. Wekelijks naar een fotoclub, ik moet er niet aan denken. Bij de NCN is dat veel vrijblijvender.

Arthur en Cees gaven het al aan en dat geldt ook zeker voor mij, veel lezen en proberen. Meegaan met fotoshoots, luisteren en kijken naar elkaar, van elkaar leren, gezelligheid en daarna bespreken op ons forum.

Gr. Hans
helemaal mee eens, ik hou ook niet zo van dat "verplicht" afspreken. Ik heb me dus voorgenomen om toch maar eens een poging te wagen om eens met het NCN mee tegaan. Ik denk dat ik hier veel meer aan heb.

Fotograferen is mijn passie en contacten leggen doe ik ook graag dus zo sla ik 2 vliegen in 1 klap.
Nou, hartstikke goed. Ik zie je op een van de meetings. Nogmaals houdt het forum in de gate voor de diverse fotoshoots en andere evenementen.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » zo mar 09 2008 5:49 pm

hans1956 schreef:
natuurfotograaf schreef:
hans1956 schreef: Nee ik zit niet bij een lokale fotoclub. De rede hiervoor is dat ik het moeten karakter niet leuk vind. Wekelijks naar een fotoclub, ik moet er niet aan denken. Bij de NCN is dat veel vrijblijvender.

Gr. Hans

Nou, hartstikke goed. Ik zie je op een van de meetings. Nogmaals houdt het forum in de gate voor de diverse fotoshoots en andere evenementen.

Gr. Hans
dat zal ik zeker doen. maar moet je eigenlijk lid zijn van de Club?

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo mar 09 2008 6:06 pm

natuurfotograaf schreef:moet je eigenlijk lid zijn van de Club?
Dat ligt eraan. Indien een evenement door de club zelf georganiseerd wordt is soms lidmaatschap vereist. Indien forumleden zelfstandig een fotoshoot organiseren is het normaal hoe meer man hoe meer vreugd.
In de agenda staat vermeldt of het alleen voor leden bestemd is of niet.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » zo mar 09 2008 6:24 pm

ALE schreef:
Dat ligt eraan. Indien een evenement door de club zelf georganiseerd wordt is soms lidmaatschap vereist. Indien forumleden zelfstandig een fotoshoot organiseren is het normaal hoe meer man hoe meer vreugd.
Cheers,

ALE
ok! maar dan nu de hamvraag: (en ik zal je antwoord al wel weten) maar loont het zich om lid te worden van de club? :oops:

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo mar 09 2008 6:39 pm

Goed geraden, in een woord: JA

Je krijgt er veel voor terug. Om maar even te noemen:
- een clubblad
- bijeenkomsten en workshops voor leden
- Mogelijkheid tot aan- en verkopen via het forum
- Natuurlijk het forum zelf
- geen moeten en verplichtingen maar vrijheid blijheid !
- en nog veel meer

Ik kan en mag natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar het jaarbedrag wat de club vraagt.... kan denk ik niet de kop kosten.
Ik denk dat we binnenkort welkom bij de club kunnen schrijven.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » zo mar 09 2008 6:44 pm

natuurfotograaf schreef:
ALE schreef:
Cheers,

ALE
ok! maar dan nu de hamvraag: (en ik zal je antwoord al wel weten) maar loont het zich om lid te worden van de club? :oops:
Ook ik ben lid van de NCN!! De reden heb je al gelezen. Dus wat let je!!!!!???

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”