Ik zit ook erg naar deze lens te kijken en nu zag ik dit draadje en dat jullie dit op e-bay gekocht hebben.
Nu heb je op ebay diverse "stores", mag ik vragen bij welke jullie iets gekocht hebben? (Mag ook een mailen)
AF-S 18-70/3.5-4.5G DX
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
En nu, 2 1/2 week later, al binnen? en nog extra kosten?jtimmer schreef:Ik heb er vorige week 1 besteld in Hongkong, hij ligt nu al bijna een week bij de douane. (dat is normaal en zegt niets) De invoerrechten zouden eventueeel 7% zijn en 19% BTW, dan ben je nog steeds goedkoper dan in Nederland want er zit geen bon bij en er staat op het pakje dat de waarde 60 dollar is.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
DX is opzich geen nadeel tenzij je hem op een fullframe camera wilt gaan gebruiken zoals de D3.
Die DX lensen zijn specifiek bedoeld voor aps-c formaat sensors. Bij nikon betekent dat dat alle camera's behalve de D3 werken met een aps-c sensor, welke een cropfactor van 1.5x hebben. Hiervoor zijn de DX lenzen specifiek ontworpen.
Dus als je later een fullframe camera zou willen gaan kopen is het verstandig om non-DX lenzen te kopen want die beperken de mogelijkheden van een fullframe camera. Daarom kiezen mensen dan liever voor een non-DX lens omdat deze voor de toekomst meer mogelijkheden biedt.
Maar bij deze 18-70 lijkt me dat niet aan de orde, zo'n lens gebruik je gewoon niet op een D3.
Die DX lensen zijn specifiek bedoeld voor aps-c formaat sensors. Bij nikon betekent dat dat alle camera's behalve de D3 werken met een aps-c sensor, welke een cropfactor van 1.5x hebben. Hiervoor zijn de DX lenzen specifiek ontworpen.
Dus als je later een fullframe camera zou willen gaan kopen is het verstandig om non-DX lenzen te kopen want die beperken de mogelijkheden van een fullframe camera. Daarom kiezen mensen dan liever voor een non-DX lens omdat deze voor de toekomst meer mogelijkheden biedt.
Maar bij deze 18-70 lijkt me dat niet aan de orde, zo'n lens gebruik je gewoon niet op een D3.
Heel duidelijk!Pieter schreef:DX is opzich geen nadeel tenzij je hem op een fullframe camera wilt gaan gebruiken zoals de D3.
Thanks.