Hier een paar foto's van de Rallysprint in Veenendaal (01-03-2008)
1

2

3

4

... Meer op mijn site
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Tips zijn altijd welkom.
Hoi Peter,peter k schreef:Het Nieuwe rally-seizoen is ondertussen ook weer begonnen.
Hier een paar foto's van de Rallysprint in Veenendaal (01-03-2008)
1
2
3
4
... Meer op mijn site
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Tips zijn altijd welkom.
Hallo PatrickP, Hoe bedoel je dit? (ik heb geen wijzigingen in mijn vorige bericht gemaakt, als je dit bedoeld)PatrickP schreef:Ik ga mezelf maar even quoten.PatrickP schreef:Nummer twee vind ik de sterkste, met name omdat dat opgetilde achterwieltje in ieder geval een idee van snelheid aangeeft.![]()
![]()
![]()
Ondertussen zijn een aantal foto's vervangen en verschoven.
@Peter: niet echt handig/netjes.
Je hebt gelijk dat vanuit dat standpunt meetrekken geen zin heeft. Voor mij betekent dat dan ook dat TS een verkeerd standpunt heeft gekozen als het de bedoeling was om het snelle van de ralleysport vast te leggen.PeterG schreef:
Meetrekken en een langere sluitertijd gaat niet lukken als de wagens zoals bij foto's 1 en 2 op je af komen en ook niet als ze van je afrijden.
Je geeft zelf aan dat dit in de praktijk niet werkt als de auto's op je af komen rijden of van je weg rijden. Met "motion blur"-filter kun je wel bewegingsonscherpte suggereren, maar het lijkt erg onnatuurlijk vanwege de door je zelf aangegeven reden.PeterG schreef: Ik zou in de gevallen van 1 en 2 in een fotobewerkingsprogramma de achtergrond vervagen.
Alleen een onscherpe achtergrond door een grote lensopening te kiezen geeft al helemaal geen idee van snelheid.PeterG schreef: Een groot diafragma (laag diafragmagetal) geeft ook al de nodige achtergrond onscherpte. Hoe lichtgevoeliger de lens, des te meer effect te bereiken valt.