Ja spike klopt heb de presentatie van de s5 gezien op de photokina!
mooi cameratje hoor! denk dat hij een beetje een body van de d200 heeft in ieder geval wel het zelfde model! geen vaste battery pack meer dat vond ik jammer. heeft de s3 wel! maar ben erg tevreden over de s3 de huidskleuren zijn echt verschrikkelijk mooi! ook uitgeroepen tot bruiloft reportage camera vant jaar!!!!
D70 of D80
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Welke camera?
Er wordt in dit topic heel veel geschreven over wat de ideale camera/lenzen zijn.
Afhankelijk van wat je wil uitgeven, is er heel goed een keus te maken.
Vergeet niet dat als je nu een camera koopt, deze over een aantal maanden verouderd is. Dat is het nadeel van de huidige technische "vooruitgang".
De D70s is bij Nikon out of order, deze camera wordt niet meer gemaakt of binnenkort stopt de produktie.
Maar is dit een verouderde camera? Absoluut niet! Zelf fotografeer ik met de D70s e vindt het een wereldcamera, voldoet aan mijn verwachtingspatroon.
De D80 daarentegen is iets moderner, heeft iets meer pixels, is een half jaar later verouderd. Het is allemaal zo relatief.
Maar heb je geld over, koop dan de D80 met eventueel de 18-70mm kitlens welke je eventueel kan aanvullen met een 70-200mm 2.8 van Sigma redelijke prijs en waar voor je geld, niets mis mee.
Er komt binnenkort een nieuwe 75-300 VR uit, prijs weet ik nog niet, maar zal denk ik rond de 750 euro liggen.
Voor die prijs een leuk objectief met als hij datgene waarmaakt wat men beloofd, goede prijs/kwaliteit verhouding.
De D80 met kitlens 18-70mm zal een paar honderd euro duurder zijn dan de D70s met 18-70mm. Aan de plaatjes zal je het niet zien die er uit komen.
Op MarktPlaats worden regelmatig leuke sets aangeboden.
Pas heb ik voor mijn broer een setje opgespoord D70 met 18-70mm kitlens, 70-300mm zoomlens van Nikor, extra batterij, afstandbediening, UV filters, CF geheugen van 512MB, Voor 600 euro.
Werkt als nieuw, slechts 1900 foto's mee gemaakt.
Als je bedenkt dat de sluiter berekent is op 150.000 foto's, dan moet het beestje nog een aardige tijd meegaan.
Dus zoiets kan ook nog een optie zijn.
Het kost je niet al te veel geld, je kan dan bepalen of fotograferen je ding is en zienwelke richting je uit wil gaan.
Als je na een jaar weet wat je wil, dan kan je evntueel de hele set verkopen voor hetzelfde bedrag of hooguit 100 euro minder.
Wat een mogelijkhedden nietwaar?!?!
Overdenk het eens rustig en als je meer wilt weten, laat maar horen.
Groetjes George
Afhankelijk van wat je wil uitgeven, is er heel goed een keus te maken.
Vergeet niet dat als je nu een camera koopt, deze over een aantal maanden verouderd is. Dat is het nadeel van de huidige technische "vooruitgang".
De D70s is bij Nikon out of order, deze camera wordt niet meer gemaakt of binnenkort stopt de produktie.
Maar is dit een verouderde camera? Absoluut niet! Zelf fotografeer ik met de D70s e vindt het een wereldcamera, voldoet aan mijn verwachtingspatroon.
De D80 daarentegen is iets moderner, heeft iets meer pixels, is een half jaar later verouderd. Het is allemaal zo relatief.
Maar heb je geld over, koop dan de D80 met eventueel de 18-70mm kitlens welke je eventueel kan aanvullen met een 70-200mm 2.8 van Sigma redelijke prijs en waar voor je geld, niets mis mee.
Er komt binnenkort een nieuwe 75-300 VR uit, prijs weet ik nog niet, maar zal denk ik rond de 750 euro liggen.
Voor die prijs een leuk objectief met als hij datgene waarmaakt wat men beloofd, goede prijs/kwaliteit verhouding.
De D80 met kitlens 18-70mm zal een paar honderd euro duurder zijn dan de D70s met 18-70mm. Aan de plaatjes zal je het niet zien die er uit komen.
Op MarktPlaats worden regelmatig leuke sets aangeboden.
Pas heb ik voor mijn broer een setje opgespoord D70 met 18-70mm kitlens, 70-300mm zoomlens van Nikor, extra batterij, afstandbediening, UV filters, CF geheugen van 512MB, Voor 600 euro.
Werkt als nieuw, slechts 1900 foto's mee gemaakt.
Als je bedenkt dat de sluiter berekent is op 150.000 foto's, dan moet het beestje nog een aardige tijd meegaan.
Dus zoiets kan ook nog een optie zijn.
Het kost je niet al te veel geld, je kan dan bepalen of fotograferen je ding is en zienwelke richting je uit wil gaan.
Als je na een jaar weet wat je wil, dan kan je evntueel de hele set verkopen voor hetzelfde bedrag of hooguit 100 euro minder.
Wat een mogelijkhedden nietwaar?!?!
Overdenk het eens rustig en als je meer wilt weten, laat maar horen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
Welke camera?
Het vorige bericht is bedoeld voor
gvdheide
Groetjes George
gvdheide
Groetjes George

Hartelijk dank voor de reacties.
Na jullie berichten en de reviews gelezen te hebben denken we toch voor de D80 kit te gaan. grote viewfinder en de meerdere mogelijkheden geven toch de doorslag. De bedoeling is wel om het lenzen pakket langzaamaan wat uit te breiden. Lijkt me eerst belangrijk om het toestel goed te leren kennen. Dit kan ons inziens ook prima met de kitlens
Na jullie berichten en de reviews gelezen te hebben denken we toch voor de D80 kit te gaan. grote viewfinder en de meerdere mogelijkheden geven toch de doorslag. De bedoeling is wel om het lenzen pakket langzaamaan wat uit te breiden. Lijkt me eerst belangrijk om het toestel goed te leren kennen. Dit kan ons inziens ook prima met de kitlens
-
- Clublid
D80!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo gvdheide,
Goede keus, daar zal je geen spijt van krijgen.
Ik weet niet welke kitlens erbij geleverd wordt, maar mocht het de 18-70mm zijn, is dit een goed begin.
De 18-135mm schijnt een kunsstof vatting te hebben.
Op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar naar mijn gevoel moet kunststof toch wel sneller slijten dan metale vatting, er zal sneller ruimte optreden met alle gevolgen van dien.
Als je de 18-70mm heb, kan je langzamerhand ontdekken waar je grenzen liggen en waar meer behoefte aan is. Misschien meer groothoek, of meer tele, of lichtsterkere objectieven, mogelijkheden genoeg.
Heel veel succes ermee en we zijn nieuwsgierig naar de ervaring ermee en natuurlijk de resultaten.
Wanneer krijg je hem?
Groetjes George
Goede keus, daar zal je geen spijt van krijgen.
Ik weet niet welke kitlens erbij geleverd wordt, maar mocht het de 18-70mm zijn, is dit een goed begin.
De 18-135mm schijnt een kunsstof vatting te hebben.
Op zich hoeft dat niet slecht te zijn, maar naar mijn gevoel moet kunststof toch wel sneller slijten dan metale vatting, er zal sneller ruimte optreden met alle gevolgen van dien.
Als je de 18-70mm heb, kan je langzamerhand ontdekken waar je grenzen liggen en waar meer behoefte aan is. Misschien meer groothoek, of meer tele, of lichtsterkere objectieven, mogelijkheden genoeg.
Heel veel succes ermee en we zijn nieuwsgierig naar de ervaring ermee en natuurlijk de resultaten.
Wanneer krijg je hem?
Groetjes George

Als jullie de D80 te klein vinden kun je er ook de MD-D80 bijkopen.
Extra batterijgrip, dan heb je echt wel iets meer body in je hand.
http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=406
Op bovenstaande link zie je fotos hiervan, gemonteerd op de body.
Zou Nikon nog met firmware komen ivm die overbelichting in matrix?
Misschien als er genoeg klachten komen.
Gr kees
Extra batterijgrip, dan heb je echt wel iets meer body in je hand.
http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=406
Op bovenstaande link zie je fotos hiervan, gemonteerd op de body.
Zou Nikon nog met firmware komen ivm die overbelichting in matrix?
Misschien als er genoeg klachten komen.
Gr kees
Nikon Zweden heeft inmiddels een verklaring uitgegeven:KvP schreef:Zou Nikon nog met firmware komen ivm die overbelichting in matrix? Misschien als er genoeg klachten komen.
Zelf heb ik nu wat geschoten met -0,3 onderbelichting en contrast op -1. Dat levert beelden zonder uitgebeten stukken op, waar je achteraf in de bewerking meer speling door hebt. Is een goede tijdelijke oplossing.Our development team is working to resolve this problem, so we are aware of it. A fix will probably be issued as a firmware update. We cannot say exactly when as we have not yet got any information about that. Please keep and eye on our web site for support/news and updates.