BM-D80 Powergrip
En dan hier het antwoord van Nikon Technical Support:
Referentienummer vraag 070822-000554
Reactie (Nikon Europe Support) 23/08/2007 05:06 PM
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw email aan Nikon Technical Support.
De voornaamste reden om de bedieningsvergrendeling op L te zetten is om mogelijke electronische signalen te voorkomen terwijl de batterijen nog niet volledig op hun plaats zitten. Als dat toch zou gebeuren zouden er zich namelijk storingen kunnen voordoen.
Wij vertrouwen er op dat wij u voldoende geïnformeerd hebben. Mocht u naar aanleiding van deze email nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om nogmaals contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Wesley
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support
Referentienummer vraag 070822-000554
Reactie (Nikon Europe Support) 23/08/2007 05:06 PM
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw email aan Nikon Technical Support.
De voornaamste reden om de bedieningsvergrendeling op L te zetten is om mogelijke electronische signalen te voorkomen terwijl de batterijen nog niet volledig op hun plaats zitten. Als dat toch zou gebeuren zouden er zich namelijk storingen kunnen voordoen.
Wij vertrouwen er op dat wij u voldoende geïnformeerd hebben. Mocht u naar aanleiding van deze email nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om nogmaals contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Wesley
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Alternatieve Accu's voor in BM-D80 Powergrip
Voor mijn D80 wil ik graag een Powergrip aanschaffen. Hiervoor wil ik ook twee extra accu's aanschaffen, maar de accu's van Nikon zijn prijzig. Nu trof ik bij Fotokonijnenberg en diverse andere webwinkels alternatieve accu's voor de D80. Ze schelen zo'n twintig euro per accu, wat aanzienlijk is. Echter twijfel ik nog ivm eventuele duurzaamheid verlies, wat is de ervaring van andere hier met alternatieve accu's in de D80 (of en ander model).
Alvast bedankt,
DaBlanco
Alvast bedankt,
DaBlanco
In de MB-D80 heb je plaats voor 2 batterijen, als de eerste op is neemt de tweede het over. Vandaar dat je veel langer kan fotograferen. Of dat 5x zolang is durf ik niet te zeggen, 2 x wel en dat lijkt mij ook logisch.
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Nou ik ben net terug uit beuningen ( digital street) en heb er een aangeschaft. Het maakt wel veel verschil uit. De camera ligt nu een stuk prettiger in de hand. Het enige waar ik even aan moet wennen is het zoomen met de lens omdat er nu een stuk onder de camera hangt en dus de lens "hoger" zit.Roelof schreef:Daar zou ik vooral niet op rekenen. Lijkt me een broodje aap verhaal. Weet je nog waar je dat gelezen hebt?En ik lees ook dat de cappaciteit van de accu met een factor 5 vermeerderd? je kan dus nu opeens 2500 foto's maken met 1 accu?
En waar ik het gelezen heb? op elke site waar ze er mee adverteren en zelfs net na de handleiding te hebben gelezen staat het er ook bij. Er staat wel bij dat dit gemeten is bij 20 graden celcius en met de 18-135mm lens. Nou lijkt me dat de lens niet veel invloed heeft of deze moet VR of iets dergelijks hebben dat veel stroom verbruikt.
Ik geloof er zelf ook niet zo in dat het ineens van 300 naar 2500 foto's gaat! toch staat het in de handleiding......
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Lijkt mij een broodje aap verhaal, je kunt niet meer vermogen uit een batterij halen dan dat je erin stopt..... Overigens gebruik ik de grip met erg veel plezier, meer voeding, ligt prettiger in de hand en handig om staande foto's te maken...natuurfotograaf schreef:Nou ik ben net terug uit beuningen ( digital street) en heb er een aangeschaft. Het maakt wel veel verschil uit. De camera ligt nu een stuk prettiger in de hand. Het enige waar ik even aan moet wennen is het zoomen met de lens omdat er nu een stuk onder de camera hangt en dus de lens "hoger" zit.Roelof schreef:Daar zou ik vooral niet op rekenen. Lijkt me een broodje aap verhaal. Weet je nog waar je dat gelezen hebt?En ik lees ook dat de cappaciteit van de accu met een factor 5 vermeerderd? je kan dus nu opeens 2500 foto's maken met 1 accu?
En waar ik het gelezen heb? op elke site waar ze er mee adverteren en zelfs net na de handleiding te hebben gelezen staat het er ook bij. Er staat wel bij dat dit gemeten is bij 20 graden celcius en met de 18-135mm lens. Nou lijkt me dat de lens niet veel invloed heeft of deze moet VR of iets dergelijks hebben dat veel stroom verbruikt.
Ik geloof er zelf ook niet zo in dat het ineens van 300 naar 2500 foto's gaat! toch staat het in de handleiding......
Gr Arjan
dankjewel.NielsThijssen schreef:Ik wil niet meer zonder grip, en 2e acccu toen ik een galabal fotografeerde en mijn enige accu leeg raakte (zonder de lader bij te hebben....)
Succes & plezier met de grip!
maar ik moet er nog wel aan wennen. Ik heb niet zo heel erg grote handen waardoor het zoomen iets moeilijker gaat dan gebruikelijker.
Maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn?