Nikon kopen in China, honkong

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Jaap Voorburg

Bericht door Jaap Voorburg » vr nov 03 2006 9:27 pm

Ik schrik hier wel van :evil:
Ik heb via MP wat lenzen gekocht, onder andere van :lol: George :lol: , maar heb ze steeds voor de koop goed bekeken. Ja het klopt er wordt ook rotzooi verkocht voor een preis die door bieden opgedreven wordt.
Het is toch zot dat een 50mm 1,8 voor € 110,= verkocht wordt als bij Kamera-express voor € 20,= meer een gloed nieuwe te koop is.

Martijn de Vries

Bericht door Martijn de Vries » vr nov 03 2006 10:02 pm

Ik koop nooit 2e hands of iets via marktplaats.

als ik iets koop dan doe ik dit bij een winkel, ik betaal liever iets meer dan dat het rotzooi is.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bij de winkel of niet!!!

Bericht door George Fennes » za nov 04 2006 8:31 am

Hoi Martijn,
Zolang het over verschillen gaat van een paar tientjes, zeg ik ja daar heb ik geen moeite mee.

Maar ik heb onlangs bij Hong Sien een 70-200 2.8 VR en een TC 2.0E II converter gekocht en dat scheelde met de goedkoopste internetwinkel in Nederland minimaal 600 euro en met de reguliere fotoboer op de hoek wel 1200 euro.

Dan wil ik best bij een betrouwbaar adres over het grote water een bestelling plaatsen die ik dan ook exact 6 dagen later afgeleverd krijgt.

Sommige internetwinkels hebben zelf geen voorraad, zeggen bepaalde levertijden toe en als puntje bij het paaltje komt kan men niet leveren en kan men niet zeggen wanneer wel geleverd kan worden.

Maar bij eerder genoemd adres is dat niet het geval en ik ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik bij de fotoboer op de hoek 1200 euro te veel ga betalen.

Maar ik ga dan ook niet bij die fotoboer alles vastpakken en uitgebreide voorlichting vragen, dat zou niet redelijk zijn.

Het enige wat ik wel eens doe, is vragen wat zijn prijzen zijn en of hij met de aan mij geoffreerde prijs mee kan komen.
Zo niet dan is de kous af en ga ik verder shoppen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

rvdb

Bericht door rvdb » za nov 04 2006 11:04 am

Wel even melden bij Ebay.. dan wordt zijn account wsl gedeactiveerd na onderzoek.

Ebay blijft een prachtig middel om dingen te kopen. Ben alleen niet naief en weet waar je mee bezig bent.. Heb zelf aardig wat ervaring en vind het naast een besparingsmiddel ook heel erg leuk om met heel de wereld te mailen :)

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za nov 04 2006 11:17 am

rvdb schreef:Wel even melden bij Ebay.. dan wordt zijn account wsl gedeactiveerd na onderzoek.

Ebay blijft een prachtig middel om dingen te kopen. Ben alleen niet naief en weet waar je mee bezig bent.. Heb zelf aardig wat ervaring en vind het naast een besparingsmiddel ook heel erg leuk om met heel de wereld te mailen :)
Dat is een goed idee, ik heb tenslotte veel meer geboden maar dit bedrag werd er automatisch neer gezet.
Ik heb trouwens al antwoord van hem dat ik alleen met Western Union money transfer kan betalen, jaja.

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » za nov 04 2006 1:54 pm

Met Western Union is het trouwens ook oppassen heb ik begrepen. Meerdere berichten gehoord dat daar ook dingen verdwijnen...

George Fennes
Clublid
Clublid

EBAY ? WEG ERMEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door George Fennes » za nov 04 2006 4:53 pm

Hoi rvdb,

Ik heb het gemeld bij Ebay en PayPal, maar die doen er niets aan omdat dit een MegaSeller is die tienduizenden produkten verkoopt via Ebay.

Het gezegde: Het hemd is nader dan de rok, gaat hier inderdaad op.

Je kan alleen iedereen waarschuwen, verder niets.

Blijf het objectief bekijken

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za nov 04 2006 7:07 pm

Ik vind dat je niet alle verkopers bij Ebay over een kam moet scheren, en ook niet Ebay altijd de schuld moet geven als er iets verdachts geadverteerd wordt.
In anderhalf jaar tijd heb ik zeker anderhalf maal een uitstekende transactie gedaan, waaronder vier sublieme Nikon pre-AI objectieven, en één die niet goed ging. Ik koop ook alleen maar bij lieden die aangesloten zijn bij PayPal.
De ene maal dat het niet goed ging, heb ik de zaak aanhangig gemaakt bij Ebay/PayPal en het geld van hen binnen een week teruggestort gekregen - minus de porto, natuurlijk. Maar dat is je "eigen risico". (Het ging om een Engelse internet-boekwinkel die een boek over de Nikon F2 te koop had. Bleek dat ze het, ondanks dat ik ervoor betaald had, onverzekerd hadden verstuurd, waarbij het prompt zoekraakte.)
Maar sorry hoor, als je uit China/Hong Kong voor 400 Euro een D2x EN een D200 denkt te ontvangen...
Met vriendelijke groet, E.M. de Klerk

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za nov 04 2006 7:08 pm

Er moet staan: in anderhalf jaar zeker ZEVEN maal...
E.M. de Klerk

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za nov 04 2006 7:14 pm

emdeklerk schreef:Maar sorry hoor, als je uit China/Hong Kong voor 400 Euro een D2x EN een D200 denkt te ontvangen...
Dan mag jij me uitleggen hoe jij dat doet en wat ik fout doe.
er staat `bieden vanaf 165 euro´ en ik bied 1000 euro .
vervolgens komt er gewoon 165 euro te staan.

keesonrust

Bericht door keesonrust » za nov 04 2006 7:38 pm

olle_griese

volgens mij (maar mijn vrouw heeft er meer verstand van) is het zo dat bij bieden vanaf 165 euro jij een bod plaatst van 1000 euro jij pas overboden kan worden door iemand die meer biedt dan die 1000. Het eerste bod in deze situatie is het startbod en dat is 165 euro en wanneer jij niet overboden wordt heb je hem voor 165 (alleen heb je in dit geval een hoop ellende en geen spullen)

Groet,
Kees.

everkaik

Sjoppen op ebay

Bericht door everkaik » zo nov 05 2006 10:56 pm

Ik heb afgelopen 3 jaar zo'n 100 spullen op ebay gekocht, meestal op ebay.de. Het is 1 keer misgegaan met een onderdeel wat niet goed paste op mijn motor. De verkoper heeft me 3 maanden (of 100 dagen) aan het lijntje gehouden en daarna helpt ebay niet meer, dus kreeg ik geen reactie meer. Maar ik heb het voor dezelfde prijs kunnen doorverkopen aan iemand bij wie het wel paste.

Verder nooit problemen, alleen kost het soms wat moeite om te betalen. Zo lang je BIC en IBAN nummer krijgt, kun je in de EU gratis geld overmaken en dat kost soms wat moeite om de verkoper dat duidelijk te maken. Paypal is natuurlijk nog veel makkelijker.

Ik moet erbij zeggen dat ik altijd eerst goed onderzoek of iemand betrouwbaar lijkt. Dus inderdaad wat tijd stoppen in zijn verleden aan de hand van de beoordelingen doe ik vooraf en niet achteraf. Het is geen garantie, maar tot nu toe werkt het nog goed.

Als je een bod doet wat hoger is dan een ander, ga je automatisch 1, 10, 100 Euro boven zijn bieding zitten, afhankelijk van de hoogte van het bedrag. Bijvoorbeeld als iemand €256,47 geboden hebt en jij biedt €500,- komt jouw bod op 266,47. Kan natuurlijk een vanaf bod zijn, zoals in jouw geval €165,- Pas als iemand boven jouw bod van €500,- biedt, wordt het dus €510,- enz.

Western Union heb ik ook slechte verhalen over gehoord, maar dat kan ik zelf niet beoordelen.

Ben benieuwd hoe het met je afloopt :wink:

luc
Forumlid
Forumlid

Re: Bij de winkel of niet!!!

Bericht door luc » ma nov 06 2006 6:23 am

George Fennes schreef:
Sommige internetwinkels hebben zelf geen voorraad, zeggen bepaalde levertijden toe en als puntje bij het paaltje komt kan men niet leveren en kan men niet zeggen wanneer wel geleverd kan worden.

Maar bij eerder genoemd adres is dat niet het geval en ik ben een dief van mijn eigen portemonnee als ik bij de fotoboer op de hoek 1200 euro te veel ga betalen.

Maar ik ga dan ook niet bij die fotoboer alles vastpakken en uitgebreide voorlichting vragen, dat zou niet redelijk zijn.

Het enige wat ik wel eens doe, is vragen wat zijn prijzen zijn en of hij met de aan mij geoffreerde prijs mee kan komen.
Zo niet dan is de kous af en ga ik verder shoppen.

Ach en daar komt ook vaak nog bij dat je soms zelfs ook nog met lege handen staat ook wat voorlichting betreft.

Ik heb een keer netjes van tevoren gebeld of De SB800 nog in voorraad waren bij kamera express.
Ik ben daar een dag later naartoe gereden en de SB800 waren op. Toen ik vroeg of ik dan de SB600 eens mocht zien wilde de (verkoper) die nog niet eens uit de verpakking halen.
De motivatie die ik daar bij kreeg was iets in de trend van dat zij de scherpste prijzen van Nederland hanteerden en dat je dan niet elke flitser kunt uitpakken.

Moraal van het verhaal bijna een dag tijd gespendeerd en een hoop brandstof naar de maan en nog niks wijzer geworden.

Dan kun je beter bij een vertrouwd adres online bestellen zeker als het qua prijs ook nog een zoveel scheelt.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Bij de winkel of niet!!!

Bericht door wil » ma nov 06 2006 8:33 am

luc schreef: Ik heb een keer netjes van tevoren gebeld of De SB800 nog in voorraad waren bij kamera express. Luc.
vragen of het op voorraad is, is wel iets anders dan vragen of ze er een voor je willen reserveren, dan ga je niet voor niets. :wink:
Meestal is de voorraad maar enkele stuks en als er dan net besteld is via internet zit je ernaast.
Ik koop bij Digital Warehouse in Haarlem. Voordeel is dat ik er vlak bij woon en het zelf haal. Daar gaat het wel uit verpakking en kan het goed bekijken. Hij is niet goedkoper dan andere leveranciers maar met probleem kan ik wel terug en hij levert alleen officiele import. Ik wil geen grijze import met digitale produkten.

D70-shooter

Bericht door D70-shooter » ma nov 06 2006 8:43 am

NOOIT op ingaan!
Dit is een voorbeeld van scam, ebay waarschuwd hier zelf ook voor.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”