Aanschaf allround lens

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Hans Deventer

Bericht door Hans Deventer » zo nov 05 2006 3:06 pm

SPIKE schreef:Ook ik zit te dubben om dit glaswerk te gaan kopen.
Maar in wat voor opzicht is deze 18_200 VR een kwetsbaar glaswerk.
Hij zoomt behoorlijk ver uit, van 18 -> 200 mm wordt hij zowat 2x zo lang.
Verder ben ik er heel tevreden mee, maar dat schijn je nauwelijks te mogen zeggen want natuurlijk is een 18-200 per definitie bagger. :(

En nu serieus: een 18-200 is een compromis, meer dan een 18-70 of een 70-300. Dat is gewoon een gegeven en werkt in op de kwaliteit. De vraag is dus aan jou, is de kwaliteit die de lens levert VOOR JOU voldoende of niet? Vanaf dat antwoord ga je verder.

Je zou bv op http://search.pbase.com/search kunnen kijken naar foto's met de 18-200 VR. Dat kan helpen.

Zie bv hier: http://www.pbase.com/millerlau/18200

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Nikkor 18-200mm

Bericht door reneo57 » zo nov 05 2006 6:39 pm

Beste Erik
Er is veel besproken over het objectief Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 VR DX AF-S ED, hij zou zwak gebouwd zijn, zal misschien wezen maar je moet met alle objectieven voorzichtig omgaan is mijn mening.
Alles wat je vallen laat is natuurlijk aan flenters.Ik heb hem een maand of 5, ik vindt het een heel fijn objectief, nog geen problemen mee gehad, hij is alleen niet zo licht gevoelig.
het is een prima objectief waar je kwaliteit foto’s mee kan maken.
Je zult geen spijt krijgen als je hem aanschaf.

SPIKE

Bericht door SPIKE » zo nov 05 2006 9:55 pm

Hans Deventer schreef:
SPIKE schreef:Ook ik zit te dubben om dit glaswerk te gaan kopen.
Maar in wat voor opzicht is deze 18_200 VR een kwetsbaar glaswerk.
Hij zoomt behoorlijk ver uit, van 18 -> 200 mm wordt hij zowat 2x zo lang.
Verder ben ik er heel tevreden mee, maar dat schijn je nauwelijks te mogen zeggen want natuurlijk is een 18-200 per definitie bagger. :(

En nu serieus: een 18-200 is een compromis, meer dan een 18-70 of een 70-300. Dat is gewoon een gegeven en werkt in op de kwaliteit. De vraag is dus aan jou, is de kwaliteit die de lens levert VOOR JOU voldoende of niet? Vanaf dat antwoord ga je verder.

Beste Hans,

Bedankt voor de links, ziet niet echt slecht uit moet ik erkennen. Ik kan me er in vinden.

Sommige hebben meer geld te besteden, dus diegene die zich een lens kunnen permitteren van rond € 2000.- of hoger, trekken hun neus op voor dit objectief.
En dit is voor mij ook een dure uitgave.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maakt, is de constructie.
Ik ben geen smijter met een camera, maar deze hangt om mijn schouder, en ik loop dan wel eens door de mensen massa, en dan nog ben ik alert…..maar als door één tik deze lens uit elkaar dondert, dan kijk ik wel uit na een ander objectief.
Maar als de constructie echt zo slecht, dan zie ik graag wat ervaringen verschijnen.
Maar kan me haast niet voorstellen van een lens van Nikon en voor deze prijs. :?

Je zou bv op http://search.pbase.com/search kunnen kijken naar foto's met de 18-200 VR. Dat kan helpen.

Zie bv hier: http://www.pbase.com/millerlau/18200

SPIKE

Bericht door SPIKE » zo nov 05 2006 10:43 pm

Kennisgeving voor gebruikers van de AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED

Wij maken u attent op een probleem dat kan ontstaan wanneer de Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED gebruikt wordt op de Nikon D100, D2H of D70 digitale camera. Wanneer de lens op de groothoekstand staat kan het in sommige gevallen voorkomen dat de camera niet juist kan scherpstellen op onderwerpen dicht bij de camera, als de uitgangspositie van de scherpstelling op dat moment de oneindig-stand is.

De oorzaak van dit probleem is een compatibiliteitsprobleem in de aansturing van de autofocus bij korte onderwerpsafstanden bij gebruik van de Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED op een D100, D2H of D70.
Het probleem treedt alleen op bij D70 camera’s met een firmware ouder dan 2.00. Het probleem treedt NIET op bij firmware 2.00.

Bij Nikon camera’s anders dan de bovengenoemde treedt dit probleem NIET op.

Indien dit probleem bij u optreedt, kan dit door middel van een firmware upgrade verholpen worden zoals hieronder wordt beschreven. Dit probleem kan niet worden verholpen door de lens af te stellen.

D70 – Controleer de firmware versie van uw camera (klik hier voor meer informatie). Indien de firmware versie ouder is dan 2.00, download dan de laatste firmware van deze website. U kunt ook de firmware van uw camera laten updaten bij Nikon Service

D2H – Er zal een firmware update voor de D2H beschikbaar komen op deze website, naar verwachting zal dit eind maart / begin april plaatsvinden. Klik op de knop “Stuur mij een e-mail als dit antwoord is bijgewerkt”, u wordt dan automatisch via deze website hiervan op de hoogte gesteld. Als u dit probleem direct opgelost wilt hebben kunt u contact opnemen met Nikon Service

D100 – U kunt uw camera opsturen of inleveren bij Nikon Service

Hans Deventer

Bericht door Hans Deventer » ma nov 06 2006 7:06 am

SPIKE schreef:Het enige waar ik me een beetje zorgen over maakt, is de constructie.
Ik ben geen smijter met een camera, maar deze hangt om mijn schouder, en ik loop dan wel eens door de mensen massa, en dan nog ben ik alert…..maar als door één tik deze lens uit elkaar dondert, dan kijk ik wel uit na een ander objectief.
Maar als de constructie echt zo slecht, dan zie ik graag wat ervaringen verschijnen.
Maar kan me haast niet voorstellen van een lens van Nikon en voor deze prijs. :?
Nou, je moet zorgen dat je niet met een uitgezoomde lens rond loopt. Dat betekent concreet altijd terug naar 18mm. Sowieso handig, want dan stoot je 'm ook minder snel ergens tegenaan.
Hij heeft de neiging tot uitzakken, maar vanaf 18mm heb ik daar nog geen last van gehad (3 maanden in bezit).
In de 18mm stand ga je er mee om zoals met elke lens.

SPIKE

Bericht door SPIKE » ma nov 06 2006 10:03 pm

bedankt Hans,

Ook met een objectief met een vastbrandpunt afstand van b.v. 300mm moet je uitkijken.
Ik moet gelijk denken aan mijn oude Sunpak staafflitser, even snel door zo (draai) toegangs hekje lopen.....je raad het al, flitser afgebroken van de beugel, de flitser bleef hangen aan het snoertje....en de mensen achter me bleven maar doorlopen....dat hebben ze geweten :) :)

Nog één vraag, is het een schuif of een draai zoom? ( neiging tot uitzakken)

marcb_1977
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door marcb_1977 » ma nov 06 2006 10:22 pm

Wie is Corné... ik zie deze naam ook naar voren komen op bijv CPZ.

Maar even terugkomend op het onderwerp. Er zijn volgens mij best mooie deals te sluiten via Ebay (nog nooit geprobeerd) en zeker via Marktplaats. Ik heb zelf het één en ander verkocht via Marktplaats en zal daarbij niet iemand iets slechts verkopen....

Maar het vervelende is dat de opzet van Ebay en Marktplaats verpest wordt door "criminelen" die alleen geld uit je zak proberen te kloppen. Jammer dat hier erg weinig tegen op wordt getreden.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Wie is Corné

Bericht door George Fennes » di nov 07 2006 1:04 am

Hallo Marc,
Corné is een internetverkoper, die het ook wel aardig doet.
Kijk maar op zijn site http://www.cornevaniperen.nl/index.php
Ook Hong Sien is een betrouwbaar adres, http://fotoapparatuur.nl/AangebodenList ... soort=&t=A

Dit zijn voor mij betrouwbare adressen om aan je spulletjes te komen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Hans Deventer

Bericht door Hans Deventer » di nov 07 2006 8:53 am

SPIKE schreef:Nog één vraag, is het een schuif of een draai zoom? ( neiging tot uitzakken)
Schuif. De zonnekap draait niet tijdens het zoomen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”