Zelf een rijstzak maken?
Zelf een rijstzak maken?
Ik wil zelf een rijstzak gaan maken voor mijn D80 met grip.
Maar kan me iemand nog tips geven? formaat, rijst/bonen enz. enz.
Ik hoor het graag.
Maar kan me iemand nog tips geven? formaat, rijst/bonen enz. enz.
Ik hoor het graag.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Een stuk van een oude spijkerbroek pijp. Ik heb er een met een zeer lichte (gewicht) plastiekbolletjes inhoud van een hoofdkussen. En een van een oude lerenkussen met de inhoud duiven voer, is dus zwaar maar ook geschikt als het nat is. Beide zijn zo groot dat de camera met 70 – 200 lens (bij mij) er ruim op ligt. Als inhoud wordt rijst, bonen en dier zaden gebruikt, maar elke zware inhoud moet je ook mee dragen. De camera met lens ligt eigenlijk in een holletje zodat alles goed wordt onder steunt. Ook moet je de lens goed kunnen richten op je doel.
Peter Artz schreef:Een stuk van een oude spijkerbroek pijp. Ik heb er een met een zeer lichte (gewicht) plastiekbolletjes inhoud van een hoofdkussen. En een van een oude lerenkussen met de inhoud duiven voer, is dus zwaar maar ook geschikt als het nat is. Beide zijn zo groot dat de camera met 70 – 200 lens (bij mij) er ruim op ligt. Als inhoud wordt rijst, bonen en dier zaden gebruikt, maar elke zware inhoud moet je ook mee dragen. De camera met lens ligt eigenlijk in een holletje zodat alles goed wordt onder steunt. Ook moet je de lens goed kunnen richten op je doel.
ja dat is inderdaad wel een goede tip.
Maar ik heb misschien ook een tip terug: ik was net mijn kast aan het opruimen en kwam daar de zak tegen waar normaal de regekleding in zit. Deze is al netjes gestikt en kun je aan 1 zijde openristen. en is ook waterdicht.
deze ga ik dus gebruiken.
toch bedankt voor het mee denken.
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik las gauw het onderwerp en dacht: waarom post iemand hier met het verzoek om het recept van rijstpap? Had het hele recept al bijna af, toen last ik het nog eens opnieuw: rijstzak!
Daar kan ik je niet bij helpen.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
hahaha, erg grappig.Jolanda schreef:Ik las gauw het onderwerp en dacht: waarom post iemand hier met het verzoek om het recept van rijstpap? Had het hele recept al bijna af, toen last ik het nog eens opnieuw: rijstzak!
Jolanda

Maar afgezien daarvan ben ik 10 jaar kok geweest dus pap had ik wel kunnen maken.
Lapje spijkerstof of canvas-achtig materiaal 1 euro op de markt (stevig stukje stof) 4 zakjes gedroogde groene erwten bij de supermarkt daarna wat huisvlijt met naald en draad. (wel de bonen of erwten in een plastiek zak doen, anders gaan ze een beetje raar doen als het nat wordt)
kosten 5,- en een avondje naaien, of met een machiene in 5 minuten.
kosten 5,- en een avondje naaien, of met een machiene in 5 minuten.