The Brandos + update

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
rainbow eyes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door rainbow eyes » wo mar 12 2008 1:54 pm

mikemix schreef:Wat ik jammer vind is dat het een discussie lijkt van: "mijn foto's zijn beter dan die van jou".
het lijkt er meer op dat jij dat er van maakt of probeer te maken

het lijkt wel of je hier alleen de opmerking "goede foto's" mag maken.....

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 12 2008 1:57 pm

Idd :)

Nee, ik zie het als verschillende disciplines.
Allebei zijn jullie goed bezig, het was je eigen opmerking die wat wrang overkwam.

rainbow eyes
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door rainbow eyes » wo mar 12 2008 2:01 pm

mikemix schreef:het was je eigen opmerking die wat wrang overkwam.
Die was alleen gericht op jouw "jaloers?" vraag, dat ben ik duidelijk niet en deze discussie gaat nu alleen maar de verkeerde kant op en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest :wink:

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 12 2008 2:07 pm

rainbow eyes schreef:De kleuren op 2 zijn heel mooi maar verder spreekt het me niet echt aan, qua compositie is er weinig spannends te zien.
Leg dan uit aan de TS hoe jij denk dat het beter kan, dan zijn we a) weer on-topic en b) constructief bezig :)

rainbow eyes
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door rainbow eyes » wo mar 12 2008 2:32 pm

In aanmerking genomen dat je niet kan zien wat de bewegingsruimte was tijdens het concert (voor de fotograaf!), een stapje opzij of een iets andere hoek kan heel veel uitmaken voor de compositie.

Ik zal er 2 uitpikken.

Op 1 is de microfoonstandaard storend, heb je niet in de hand maar je kan het juiste moment proberen af te wachten dat de gitaarhals er niet achter verstopt is (en ja, soms komt dat moment nooit). Een andere oplossing was geweest de standaard te 'blurren'. Ik blijf dit een apart plaatje vinden. De bassist en drummer, voor zover zichtbaar, staan er ook niet lekker op. Flare op de bas speakerkast. De gitaristen zijn lekker scherp maar lijken daardoor weer los van de rest te komen (alsof ze er ingeplakt zijn). Ik blijf het een vreemde plaat vinden :roll:

Bij 5 denk ik dat je een veel betere foto krijgt als je een stap of wat opzij naar het midden doet. Op 18mm moet je in het midden van het podium hier een behoorlijk goede compo van kunnen maken denk ik

Dugrand

Bericht door Dugrand » wo mar 12 2008 3:08 pm

Erg mooie foto's Kees. Ik wist niet eens dat die jongens nog actief waren na al die jaren.

Gr. Marc

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo mar 12 2008 4:52 pm

Iedereen mag zijn eigen mening geven.
Ik heb ook wel eens gehad dat iedereen bepaalde foto's heel mooi vond en dat ze mij totaal niet konden bekoren.
Met concertfotografie kan je diverse wegen inslaan.
Vele houden van zwart-wit, ruis, beweging enz.
Hoe ik ze maak, dat is mijn keuze.
Ieder zijn smaak.

Gr Kees
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 12 2008 10:38 pm

rainbow eyes schreef:In aanmerking genomen dat je niet kan zien wat de bewegingsruimte was tijdens het concert (voor de fotograaf!), een stapje opzij of een iets andere hoek kan heel veel uitmaken voor de compositie.
Beste Mr. R. Eyes,

Ik heb uw site even bekeken, en er staan prima foto's op (ik maak ze niet). Prima spul. Maar ik heb wel de indruk dat er best veel foto's bij zitten die niet echt te vergelijken zijn met de foto's van deze wat statische band van de TS, welke hij als band heeft gefotografeerd. Bij uw foto's wordt er veelal één persoon uit gepikt, en dan is het volgens mij eenvoudiger om alle bandleden in beeld (1) goed erop te krijgen. En die vervelende microfoonstandaards zijn dan ook nog goed in de gaten te houden!

{einde flauwe schrijfstijl}

Ook heb ik volgens mij wel eens een plaatje ertussen gezien waarvan ik vermoed dat je wat zaken die je liever niet in beeld had weggeknipt hebt door lekker krap te kaderen. Iets was onze TS wellicht ook zou kunnen doen bij een aantal foto's.

Hoe dan ook, ik meen een verschil in stijl te bespeuren, dus alles een op een vergelijken kan ik niet. Ik heb wel de indruk dat we iets van je kunnen leren, dus blijf aub goede bijdagen leveren. Als je een foto niet geweldig vindt, doe dat dan niet met een kort "ik vind het niets", maar leg even uit waarom. Geschreven tekst is een precair iets; voor je het weet worden je goede bedoelingen verkeerd begrepen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » wo mar 12 2008 10:46 pm

Tja wat moet je hier nu nog op zeggen.....ik word er stil van.....!!!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

GdP

Bericht door GdP » wo mar 12 2008 11:36 pm

Smaken verschillen.

Het is erg.

Maar je doet er niets aan. :mrgreen:

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » za mar 22 2008 7:17 pm

roeree schreef:Zeer gave serie!

Met mijn d70s heb ik op iso 200 al meer ruis :-(

Groeten Raymond
Vreemd ik durf bij donker best wel ISO 800 te gebruiken :roll:

(ja ik weet is al oud maar ik liet de foto`s aan iemand zien en toen zag ik dat :D)

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

GM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door GM » za mar 22 2008 10:38 pm

Als de muziek net zo goed was als de fotos....
Cd kopen denk ik... Fraaie serie.
Groeten,
George
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo mar 30 2008 11:26 pm

Kees,
Ik vind het prima platen en wie het beter denkt te kunnen, nou, die moet dat dan maar eens eventjes laten zien, denk ik... in zijn eigen topic!
Mijn favorieten zijn de nrs 2 en 8!
Kleur, scherpte en compositie kloppen.
Maar boven dat is er dat extra element wat een foto nodig heeft : Emotie!
Goed gezien, mooi werk!

Mooie camera ook :lol:
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”