Help, man moet keuze maken...

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
vezelf

Bericht door vezelf » vr mar 21 2008 10:39 pm

een goede kans dat het een om matig exemplaar gaat, maar zelfs de 18-70 kwam er scherper uit en dat lijkt me niet kloppen gezien het enorme prijsverschil. Morgen meld ik me weer.
gr Wim

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mar 22 2008 1:22 am

Dat er onderling verschil is lees je toch echt wel meer. Ik ben het al meermalen tegengekomen, o.a. in het dpreview forum.

Mijn exemplaar is gelukkig goed maar werken met de 17-55 vergt op een of andere manier wel een soort gewenning. Voor de rest is het een superlens.

vezelf

Bericht door vezelf » za mar 22 2008 9:56 pm

Hier dan het vervolg op de aanschaf van, wat achteraf bleek ,een matige 17-55. Zoals reeds gezegd was het geen enkel probleem om een ander exemplaar mee te krijgen . Vanaf foto 1 was dit een wereld van verschil.
Focussing was meteen raak en geen gezoek zoals met het vorige objectief. De foto's zijn ook scherper kortom in ere hersteld!

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mar 22 2008 11:04 pm

Dat is goed te lezen :)

Dugrand

Bericht door Dugrand » do mar 27 2008 10:13 am

Iedereen bedankt voor de reacties!

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de 28-70 en 70-200.
Waarom de 28-70? Omdat ik weinig met groothoek doe en ervoor kies, dat als ik het nodig zal hebben, ik liever een groothoeklens erbij aanschaf.

Mochten jullie dit weekend een gek rond zien rennen met een grote tas die niet kan kiezen welke lens hij wil gebruiken, dat ben ik dat. Gewoon negeren, niet in de ogen kijken en rustig doorlopen...hahaha

Gr. Marc

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”