"Film" werkelijk uitgeevolueerd?

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do mar 20 2008 9:44 pm

GdP schreef:Het huidige weertype is helemaal niets. Ik krijg zelfs de hond niet naar buiten om te .... :mrgreen: Lijkt op zijn baas.
Dus die D3 blijft ook binnen. :)
Dan fotografeer je hem toch binnen terwijl hij.... :mrgreen:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do mar 20 2008 9:54 pm

Marten schreef:
GdP schreef:Het huidige weertype is helemaal niets. Ik krijg zelfs de hond niet naar buiten om te .... :mrgreen: Lijkt op zijn baas.
Dus die D3 blijft ook binnen. :)
Dan fotografeer je hem toch binnen terwijl hij.... :mrgreen:

Marten.......... :shock:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Frederix

Bericht door Frederix » do mar 20 2008 9:59 pm

PatrickP schreef: Is het een idee om dat zonder rolletje in je analoge camera te doen? Schiet je ondertussen stiekum de echte foto's met je D3... :lol:
Auw . . . . . . :cry:

Rinzwind

Bericht door Rinzwind » di mar 25 2008 12:31 pm

:roll: het is ergens wel begrijpelijk, maar als je realistisch bent, weet je , dat je met een F2 of een D3 net zo'n mooie foto's kunt maken. Om iemand voor gek te verklaren omdat ie ook nog met zijn analoge machien wil werken gaat mij te ver. Ik heb geen D3 en geen F2, maar 2 801s en en een D80, en ik voel hetzelfde. Je kunt met die "ouwe kraam" net zo'n mooie platen maken en het voelt zo lekker aan. Bovendien is het als het in zwart/wit moet veel mooier analoog (mijn persoonlijke mening).
Verder vind ik digitaal wel vaker net wat tekort komen, want ruis vind ik veel hinderlijker als korrel, en je moet zo voorzichtig zijn met heldere partijen in je beeld (zonbeschenen wolken, witte of glazen gebouwen e.d.) die compleet uitgevreten op je digitale prent komen als je even vergeet de belichting bij te stellen.
Maar, makkelijk is het wel! :D

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”