PS
TTL is wel erg makkelijk hoor.
En zonder een SB-600/800 mis je FP mode. Dus met sommige DSLR's heb je een (erg) lage syncspeed.
Afhankelijk van electronische of mechanische sluiter.
Is dit compatibel?
De SB-25 heeft een FP-mode
Maar de vraag is, hoe vaak denk je de flits te gebruiken, en HET IS DE vraag of je de FP-mode werkelijk nodig hebt. Zelf heb ik een SB-25 en SB-600. Eigenlijk gebruik ik de flitser niet bijzonder vaak. Stel dat mijn SB-600 gestolen word, dan zou ik hem niet weer aanschaffen. De SB-25 heb ik speciaal aangeschaft voor mijn camera's die geen TTL-flitsmeting ondersteunen. En hij pastte mooi bij mijn F90x
Maar de vraag is, hoe vaak denk je de flits te gebruiken, en HET IS DE vraag of je de FP-mode werkelijk nodig hebt. Zelf heb ik een SB-25 en SB-600. Eigenlijk gebruik ik de flitser niet bijzonder vaak. Stel dat mijn SB-600 gestolen word, dan zou ik hem niet weer aanschaffen. De SB-25 heb ik speciaal aangeschaft voor mijn camera's die geen TTL-flitsmeting ondersteunen. En hij pastte mooi bij mijn F90x

wat is FP-mode?Pruimpit schreef:De SB-25 heeft een FP-mode
ik denk niet dat ik de lens dagelijks ga gebruiken maar ik wil er ook niet te veel bij moeten nadenken (kort door de bocht gezegd) en omdat ik geen verstand van flitsers heb vind ik het ook jammer om geld uit te geven aan iets dat ik uiteindelijk toch laat liggen.
Maar iemand ervaring met de cullmann 4500?