Wasknijper in de sneeuw

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Celede

Wasknijper in de sneeuw

Bericht door Celede » wo mar 26 2008 6:10 pm

Twee dagen geleden, toen het sneeuwde, ben ik met mijn camera de tuin in gegaan, en heb ik eens even wat geprobeert. Hier is een foto uitgerold waar ik toen eigenlijk wel trots op ben. Dit is eigenlijk mijn eerst foto waar ik écht trots op ben. (:
Aan de foto is niets geshopt.
Foto is gemaakt met D40x en met de gewone kitlens (18-55 mm)
Ben benieuwd naar het commentaar.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Celede op wo mar 26 2008 6:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door psilin » wo mar 26 2008 6:27 pm

Ik zie een totaal misplaatst (C)

roeree

Bericht door roeree » wo mar 26 2008 6:42 pm

Uhh volgens mij staat er toch een aardig grote tekst in geshopt! :mrgreen:

Groeten Raymond

Celede

Bericht door Celede » wo mar 26 2008 6:50 pm

psilin schreef:Ik zie een totaal misplaatst (C)
Ik kan hem wel onder aan zetten, maar dat is niet zo moeilijk om weg te shoppen. Dus zet ik hem er minden in ja.

En over dat ie wel geshopt is, qua tekst erin, ja dat klopt. Maar dat leek me overbodig om te vermelden.

Heeft er verder niemand een beetje opbouwend commentaar?

GdP

Bericht door GdP » wo mar 26 2008 6:59 pm

Tja wat zal ik zeggen.

Ik zie twee wasknijpers aan een draad. Het spijt me maar deze foto kan mij niet boeien. Ook jammer dat de achterste onscherp is. In dit geval vind ik dat storend.
Foto lijkt ook links onder overbelicht.

psilin
Forumlid
Forumlid

Bericht door psilin » wo mar 26 2008 7:32 pm

Celede schreef:
psilin schreef:Ik zie een totaal misplaatst (C)
Ik kan hem wel onder aan zetten, maar dat is niet zo moeilijk om weg te shoppen. Dus zet ik hem er minden in ja.

En over dat ie wel geshopt is, qua tekst erin, ja dat klopt. Maar dat leek me overbodig om te vermelden.

Heeft er verder niemand een beetje opbouwend commentaar?
Dat die naam geshopt was viel niet over het hoofd tezien.
Ik mis de scherpte en helderheid in deze foto. De voorste knijper is m.i. te donker, de achterste te onscherp. Daarnaast werken de wolken in de lucht in deze compositie ook niet echt mee.
Sorry, maar ik vind hem niet geslaagd.

Ko

Bericht door Ko » wo mar 26 2008 7:46 pm

Iets meer 'leven' in de foto gebracht.
Overigens was je watermerk er minnen de 30 sec. uitgeshopt ;)
Afbeelding

Edit, het is zeker geen slechte poging, ga zeker door met oefenen. De meeste mooie foto's hebben overigens enige nabewerking achter de rusg hoor. Het doet de foto vaak zo veel goeds om even met de levels te spelen, iets meer of minder kleur te mengen en hier en daar wat te croppen om de compositie wat te verbeteren.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 26 2008 8:04 pm

Je bent wel een beetje over de randjes gegaan bij het oplichten van de voorste knijper Ko. Haastklusje? :mrgreen:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Celede

Bericht door Celede » wo mar 26 2008 9:05 pm

Ko schreef:Iets meer 'leven' in de foto gebracht.
Overigens was je watermerk er minnen de 30 sec. uitgeshopt ;)
Afbeelding

Edit, het is zeker geen slechte poging, ga zeker door met oefenen. De meeste mooie foto's hebben overigens enige nabewerking achter de rusg hoor. Het doet de foto vaak zo veel goeds om even met de levels te spelen, iets meer of minder kleur te mengen en hier en daar wat te croppen om de compositie wat te verbeteren.
Ik weet idd dat de goede foto's nabewerking nodig hebben, en het watermerk, tja het was de moeite waard (of niet natuurlijk ^^) maar goed. Bedankt voor het commentaar (:

Ko

Bericht door Ko » do mar 27 2008 6:21 am

PatrickP schreef:Je bent wel een beetje over de randjes gegaan bij het oplichten van de voorste knijper Ko. Haastklusje? :mrgreen:
Deels, ik heb er snel even een 'subtiel' lijntje omheen gezet. had wat netter en minder opzichtig gekunt, dus wat dat betreft een haastklus dus :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”