Op flickr zie je ook zat ongelooflijke foto's gemaakt met de sigma
Hier heb je er 10562 (huidige aantal): http://www.pbase.com/cameras/tamron/sp_ ... 0_28_macroSnadaa schreef:Tja, thanks voor alle goede tips, valt dus niet mee om een keuze te maken...nog maar eens vergelijken dus....ik kan overigens geen foto's vinden van de Tamron...of ik kijk weer eens met mijn neus (volgens mijn vrouw dan......)
Bedankt, dat zijn er in ieder geval genoeg..... Ik ben nog even aan het worstelen wat voor mij nu de besten verhoudingen zijn om voor te kiezen... 1:1 of 1:2 of zelfs 1:3... gezien mijn doelstelling om van kleine objecten foto's te maken...PatrickP schreef:Hier heb je er 10562 (huidige aantal): http://www.pbase.com/cameras/tamron/sp_ ... 0_28_macroSnadaa schreef:Tja, thanks voor alle goede tips, valt dus niet mee om een keuze te maken...nog maar eens vergelijken dus....ik kan overigens geen foto's vinden van de Tamron...of ik kijk weer eens met mijn neus (volgens mijn vrouw dan......)
Onthoud even dat je de goede eruit moet pikken op dit soort sites; er zijn heel veel mensen die een macrolens hebben maar het niet echt goed kunnen. Ik ben er zoeen; ik kan best leuke plaatjes schieten, maar macrofoto's maken is toch een tak van sport die ik niet echt goed beheers... Wellicht komt dat nog wel eens als ik het vaker ga doen!
Op die TC ertussen zou ik niet teveel rekenen. Kijk eens op:Dennis71 schreef:Mijn keuze is dus gevallen op de Nikkor ook met de wetenschap in het achterhoofd dat ik nog een TC wil aanschaffen welke ik er mooi tussen kan plaatsen, om nog meer beeldvullend materiaal te krijgen.
Welke is de beste?Robin schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom de 105/2.0 AF DC-D bijna 200 euro duurder is dan de 105/2.8 G AF-S VR II MICRO als beide geschikt zijn voor portret fotografie ?
Dat begrijp ik wel, Roelof.Roelof schreef:De 105 F2.0 DC laat een stop meer licht door. En het is een DC lens (DC= Defocus Control)
De 105 micro doet macro.
't Zijn gewoon twee totaal verschillende objectieven.
En het prijsverschil wordt veroozaakt door een combinatie van factoren waarbij het feit dat de DC (vermoedelijk) minder verkocht wordt ongetwijfeld meespeelt.
Roelof ik snap niet wat je bedoeld......???Roelof schreef:De 105 F2.0 DC laat een stop meer licht door. En het is een DC lens (DC= Defocus Control)
De 105 micro doet macro.
't Zijn gewoon twee totaal verschillende objectieven.
En het prijsverschil wordt veroozaakt door een combinatie van factoren waarbij het feit dat de DC (vermoedelijk) minder verkocht wordt ongetwijfeld meespeelt.