Ik hoop met jullie adviezen een weloverwogen lenskeuze te kunnen maken.

Bedankt alvast voor de moeite om te reageren!
Groet,
Jan
Dat gaat niet lukken met een D200, zelfs niet met een D2Xs, als de man aan het knopje niet beter gaat kijken.Toch lonkt de digitale fotografie, waarbij het natuurlijk de bedoeling is dat de kwaliteit van de foto's op een hoger niveau moet liggen
Hoi George,George Fennes schreef:Hoi Lee,
Als je een beetje kwaliteit wil is de 18-200 VR géén optie.
Ik hoef niet per sé het naampje Nikon of Nikkor op mijn camera of lenzen te hebben, dat is alleen uiterlijk vertoon.
Groetjes George
Als je dan toch toe bent aan een 'hoger niveau' in je fotografische uitspattingen, waarom niet investeren in wat mooie vaste brandpunten?Dampfer3737 schreef: Toch lonkt de digitale fotografie, waarbij het natuurlijk de bedoeling is dat de kwaliteit van de foto's op een hoger niveau moet liggen. Inmiddels ben ik overtuigd van de kwaliteit van de D200, voor mij een logische opvolger van de F100.
Mijn ervaring, van mijn vrienden en wat ik hier en daar op het internet lees is dat de 17-55 en de 17-35mm objectieven nagenoeg hetzelfde presteren. Beweren dat de 17-55mm 'een veel mindere lens!' is in vergelijking met de 17-35mm is dan ook een domme uitspraak, die vanson niet hard kan maken.vanson schreef: Met de 180mm/f2.8 heb je alle tele die je je op dit moment kunt wensen, en mocht je toch nog je bedenkinen hebben omtrent de 18-70mm DX en meer geld willen uitgeven dan is een 17-35mm/f2.8 een veel betere optie dan een 17-55mm/f2.8 DX. De 17-55mm kost bijna evenveel als een 17-35mm/f2.8 maar is een veel mindere lens.