Beste mensen,
Ik heb het idee dat er iets niet klopt met mijn d80, wanneer ik de ISO waarde op 200 zet en de sluitertijd vergelijk met een D70s dan is deze 2x langzamer?? Alle instellingen zoals diafragma e.d. zijn gelijk, komt dit door meer pixels? Het is namelijk voor mijn telelens erg lastig om met een langzame sluitertijd te werken, graag advies.
Verder geeft de camera meer ruis en is hij veel minder scherp dan mijn oude D70s, hoe kan dit?
Alvast bedankt....
Lichtmeting D80 vs D70s
Re: Lichtmeting D80 vs D70s
mau-asam schreef:Hallo allemaal,
Gisteren een D80 aangeschaft met Nikon 18-70 kit lens. En ik verbaas me over de kwaliteit van de foto's (in vergelijking met mijn oude Canon G3)
Kan ik aannnemen dat er iets mis is met mijn nieuwe D80?
Iemand een idee... of ligt het aan mijn instellingen?
http://www.pbase.com/mauasam/image/94887922
http://www.pbase.com/mauasam/image/94887720
Hoor het graag.
BTW ik ben nieuw op dit forum, eerste ervaringen met digitale spiegel reflex...
Dat zijn er 2 op één dag, toeval?pmverhoef schreef:Beste mensen,
Ik heb het idee dat er iets niet klopt met mijn d80, wanneer ik de ISO waarde op 200 zet en de sluitertijd vergelijk met een D70s dan is deze 2x langzamer?? Alle instellingen zoals diafragma e.d. zijn gelijk, komt dit door meer pixels? Het is namelijk voor mijn telelens erg lastig om met een langzame sluitertijd te werken, graag advies.
Verder geeft de camera meer ruis en is hij veel minder scherp dan mijn oude D70s, hoe kan dit?
Alvast bedankt....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Lichtmeting D80 vs D70s
Ja. Dat is ook niet zo vreemd, want het gaat om twee totaal verschillende dingen.Frederix schreef:Dat zijn er 2 op één dag, toeval?
Dit lijkt me een gevalletje "toch nog ergens een instelling anders" te zijn. Maar het moet niet moeilijk zijn om te testen; even een camera op een statief binnen richten met bv. een 50mm 1.8 of zo op iets en meten. PRECIES dezelfde opstelling en instellingen kiezen met de tweede camera. Zou hetzelfde moeten zijn...